2012-03-10, 21:05
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juno-Six
Duvel Tripel Hop, 750cl 179kr listpris hos Thomas på Galatea. Säkerligen 340 cirka på bolaget.

Dricker man den lagom kall, sådär 9-10 grader, är man i himmelen. Vacker, söt, honungsbäsk, nyslaget hö.... Ja, denna blir det att dricka över en god bok igen!

När jag köpte den på Systemet 2008 pröjsade jag omkring 180 spänn. Andra gången den släpptes hade priset gått upp en aning men det handlade inte om några 340 spänn.

Edit: Kollade på nätet och 2008 såldes DTH för 182:-. Samma kväll blev jag erbjuden först 750 spänn, sen 1500 för en flaska. Jag sålde den inte.
Senast redigerad av Cineasten 2012-03-10 kl. 21:09.
Citera
2012-03-10, 21:52
Medlem
Azaels avatar
Liefmans Cuvée Brut var överraskande gud för att vara en kriek, fruktöl brukar inte vara en favorit annars, men den var frisk och torr med fin körsbärssmak.

Fick tillfälle att prova en mikkeller 1000 IBU för ett tag sen och det var en häftig öl att prova, men borde testats i en mindre mängd. Att dricka fyra deciliter av den blev nästan kämpigt, hur god den än var.

Bunkrade självklart upp rejält med Brooklyn Black Chocolate Stout, mer prisvärd öl får man leta med ljus och lykta efter.

Det blev en flaska Old Rasputin också, men bara en flaska. Det priset tillät tyvärr ingen större lagerhållning.
Citera
2012-03-10, 21:54
Medlem
shotacats avatar
Är glad, kom över en flaska Rasputin barrel aged. 176kr för en 50cl flaska.

Den som har möjligheten (degen) måste bara smaka Samuel adams utopia fö den delen, fantastisk "öl".
Citera
2012-03-10, 22:11
Medlem
Ytterligare lite från förråden:
Ston Verical Epic 10 . Drivs sken var tydlig, muscat, gew^urtstrainer , sauvignonblanc och camp ill. Ingen trdaitionel öl alls. Tydligsötma och ingen beska att balansera upp det. Ändock, helt fantastiskt.
Kvällens andra öl, Trippel de lente, sauternbarrel, påminner lite om ett merlot vin, lite stall. Vackert bronsfärgat med stall karaktär.
Citera
2012-03-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Ytterligare lite från förråden:
Ston Verical Epic 10 . Drivs sken var tydlig, muscat, gew^urtstrainer , sauvignonblanc och camp ill. Ingen trdaitionel öl alls. Tydligsötma och ingen beska att balansera upp det. Ändock, helt fantastiskt.
Kvällens andra öl, Trippel de lente, sauternbarrel, påminner lite om ett merlot vin, lite stall. Vackert bronsfärgat med stall karaktär.

Ja onykter verkar du ha lyckats bli i alla fall...

Citera
2012-03-11, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Ja onykter verkar du ha lyckats bli i alla fall...

Ja, det med. Det största problemet är nog ändå ipaden.
Citera
2012-03-11, 12:55
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Ja, det med. Det största problemet är nog ändå ipaden.
fylla + ipad = ditt resultat? väl godkänt.
Citera
2012-03-12, 04:17
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azael
Liefmans Cuvée Brut var överraskande gud för att vara en kriek, fruktöl brukar inte vara en favorit annars, men den var frisk och torr med fin körsbärssmak.
...
Ja, den var ju riktigt imponerande. Fick även ett bra betyg av icke öldrickande bekant.
(Nummer 11681, 40 kr)
Citera
2012-03-12, 04:39
Medlem
Quorthons avatar
Racer 5 har nog blivit min nya favorit-IPA. Gillar generellt amerikanska västkust-ipor bättre och denna var riktigt smarrig och dessutom extremt prisvärd och relativt lättillgänglig. I kombination blir detta WIN.

KBS och CBS var såklart fantastiska öl. De som gillar torra stouts lär gilla den förra bättre medan de som gillar sötare stouts lär gilla den senare. Kanske är de lite hypade. Älskar för övrigt deras backwood bastard också.
Citera
2012-03-12, 07:07
Medlem
HugSeals avatar
Hade en 25-årsfest i lördags och fick en samichlaus14%-ig lager från 2001 av en vän. Det är nog den första fin-fin ölen jag dricker. Väldigt intressant smak för att vara en öl, mer likt ett dessertvin än något annat. Det är ingen öl man sveper på fem minuter direkt men den var väldigt trevlig.
Citera
2012-03-12, 08:02
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Racer 5 har nog blivit min nya favorit-IPA. Gillar generellt amerikanska västkust-ipor bättre och denna var riktigt smarrig och dessutom extremt prisvärd och relativt lättillgänglig. I kombination blir detta WIN.

Den är smarrig. Var hittar man den lättillgängligt och billigt numera? Testa även deras Hop Rod Rye IPA som jag tycker är snäppet vassare om du kommer över. Kolla även in Green Flash Brewing då jag tycker de snackar lite samma västkustspråk.
Citera
2012-03-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
fylla + ipad = ditt resultat? väl godkänt.

Tack

Goda öl som var det var dags för. Lägg till Paradoxen så har jag haft en fin öl helg, trots ipad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in