2012-03-12, 14:11
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Den är smarrig. Var hittar man den lättillgängligt och billigt numera? Testa även deras Hop Rod Rye IPA som jag tycker är snäppet vassare om du kommer över. Kolla även in Green Flash Brewing då jag tycker de snackar lite samma västkustspråk.
Med lättillgänglig menar jag att den inte tycks vara speciellt svår att få tag i här på nordamerikanska östkusten eftersom jag bor där för tillfället. Deras hop rod rye IPA har jag sett men inte testat. Tidigare upplevelser av råg-öl har varit sådär. Men ska helt klart testa om jag ser denna igen.
Citera
2012-03-12, 18:35
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Med lättillgänglig menar jag att den inte tycks vara speciellt svår att få tag i här på nordamerikanska östkusten eftersom jag bor där för tillfället. Deras hop rod rye IPA har jag sett men inte testat. Tidigare upplevelser av råg-öl har varit sådär. Men ska helt klart testa om jag ser denna igen.

Aha. Då var det mer förståeligt att den fanns i krokarna.

Själv är jag löjligt förtjust i råg-IPA och som själv nyss hemkommen från Klippiga bergen så hade jag chansen att testa SN Ruthless Rye IPA. Mumma! Blev nog ett hundratal olika craftbrews från främst Colorado och Utah men även annorstädes i US drucket.
Citera
2012-03-12, 19:00
Medlem
Quorthons avatar
Ångrar att jag inte testade denna. Men biir fler vändor nedåt USA. Chicago och Wisconsin härnäst och sedan Eventuellt San Fransisco och västkusten. Får hålla utkik efter råg-ipor.
Citera
2012-03-16, 17:34
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azael
Liefmans Cuvée Brut var överraskande gud för att vara en kriek, fruktöl brukar inte vara en favorit annars, men den var frisk och torr med fin körsbärssmak.
Sitter med en sådan nu och jag måste säga att jag är grymt imponerad. Väldigt subtilt fruktig näsa och en behaglig syrlig eftersmak av körsbär. En av mina favoritkrieks är Cantillon, men den är nästan raka motsatsen i sin karaktär (för er som inte har provat så är den väldigt präglad av fruktsyra och har en eftersmak som i det närmaste påminner om doften av krutrök). Skall definitivt se till att inhandla ett par till och låta dem lagras, den kändes lite för ung i sin helhet för att få toppbetyg.

Nåväl, ikväll skall Sigtunas senaste IPA samt också BrewDogs senaste paket testas (orkar inte gå till kylen och kolla vad de heter) så om jag kommer ihåg hur dessa smakade så delar jag med mig typ i dagarna.
Senast redigerad av Fixiebike 2012-03-16 kl. 17:39.
Citera
2012-03-16, 18:23
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Sitter med en sådan nu och jag måste säga att jag är grymt imponerad. Väldigt subtilt fruktig näsa och en behaglig syrlig eftersmak av körsbär. En av mina favoritkrieks är Cantillon, men den är nästan raka motsatsen i sin karaktär (för er som inte har provat så är den väldigt präglad av fruktsyra och har en eftersmak som i det närmaste påminner om doften av krutrök). Skall definitivt se till att inhandla ett par till och låta dem lagras, den kändes lite för ung i sin helhet för att få toppbetyg.

Nåväl, ikväll skall Sigtunas senaste IPA samt också BrewDogs senaste paket testas (orkar inte gå till kylen och kolla vad de heter) så om jag kommer ihåg hur dessa smakade så delar jag med mig typ i dagarna.
Om du avser Sigtuna Easter IPA, så har just hällt upp en i glaset. Var inne på Bolaget idag och köpte in lite smakprover.

Easter IPA:n har mycket av det jag gillar men beskan är nästa väl stor...vi får se om en stund om det mildras.
Citera
2012-03-16, 18:48
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Om du avser Sigtuna Easter IPA, så har just hällt upp en i glaset. Var inne på Bolaget idag och köpte in lite smakprover.

Easter IPA:n har mycket av det jag gillar men beskan är nästa väl stor...vi får se om en stund om det mildras.
Det är nog så den heter ja. Hmm, låter ju inte alltför angenämt, jag är pro-beska men det får ändå vara inom rimlighetens ramar. Får återkomma med personlig åsikt när jag väl provat den.
Citera
2012-03-16, 18:55
Medlem
brutefishs avatar
Citat:

kan bara hålla med. gjorde en privatimport av dessa i somras, tog dock 12st 75r (mycket lägre literpris samt "lyxen" att få det i en stor flaska) som nu ligger i källaren och mognar till.
Citera
2012-03-16, 19:00
Medlem
hesons avatar
Sigtuna East Coast IPA är sanslöst bra, precis som jag vill ha en IPA.

De hade fyllt på brooklyn black chokolate stout på mitt bolag, men det var förjäves för när jag åkt var där tommt =)
Citera
2012-03-16, 19:08
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Sigtuna East Coast IPA är sanslöst bra, precis som jag vill ha en IPA.

De hade fyllt på brooklyn black chokolate stout på mitt bolag, men det var förjäves för när jag åkt var där tommt =)
Just fan, det är så den heter. Hurdan är karaktären?
Citera
2012-03-16, 20:07
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Just fan, det är så den heter. Hurdan är karaktären?
Stor i smaken och chokladsmaken sticker inte ut för mycket.
Jag vill inte annat än rekommendera den.
Citera
2012-03-17, 12:12
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Stor i smaken och chokladsmaken sticker inte ut för mycket.
Jag vill inte annat än rekommendera den.
Jag tänkte på IPA'n

Här följer en liten recension av gårdagens ölorgie:

5. A.M Saint
(Brewdog) var helt fantastisk med en väldigt rund beska och en angenäm, lätt fruktig eftersmak.
Chaos Theory var även den inte helt fel, mer smakstark och med starkare smakkaraktär som dock inte riktigt föll mig i smaken.
Alice Porter var faktiskt god för att vara en porter (jag dricker bara mörk öl under december månad annars) men blev fruktansvärt tråkig i längden, toner av kaffe och choklad kunde skönjas men i övrigt blev den ganska platt efter första klunken.
Dogma var skitäcklig. Helt fruktansvärd. Honung? Guarana? Det var på tok för mycket på gång vilket tyvärr ledde till att det blev en enda röra.

Sigtuna East Coast IPA däremot är en riktig höjdare (visade mitt test). Överraskande mycket humle i kroppen utan att bli för fruktig eller för besk.
Citera
2012-03-17, 13:42
Medlem
SiSeniors avatar
Jag har på senare tiden fastnat för Nils Oscars-öl. Deras julöl var julens godaste. Har ni tips på några av deras andra öl som ska smaka ungefär lika bra eller t o m ännu godare? Hur är deras "God Lager" jämfört med julölen? Hur står sig "India Ale"? Eller har ni andra bra tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in