2011-12-14, 22:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Red Stripe? Säker på att du skrev rätt där?
Skulle rekommendera 3F Alpha King, Närke slättöl och Jaipur IPA för väldigt fruktiga och blommiga pale ales utan att de blir barriga i bitterhet.

Tack. Men jag hittar ingen av dem på Systemet. Hur ordnar jag fram dem?
Citera
2011-12-14, 22:59
Medlem
Quorthons avatar
Jadu, de är nog inte så lätta att få tag på tyvärr. Det är ju bara några av de som jag gillar. Finns såklart många fler. Några av Oppigårds pale ales kanske? Går att finna på de flesta bolag.
Citera
2011-12-15, 16:23
Medlem
För ett par tre månader sedan så gjorde jag en beställning på crackedkettle.com. Det visade sig att en del av det jag beställt inte fanns varför jag annullerade ordern. Nu verkar de ha stängt mer eller mindre permanent.

Någon som kan tipsa om liknande shop? Det är alltså brett utbud av kvalitetsöl som jag söker...
Citera
2011-12-19, 17:46
Medlem
DontRuns avatar
Någon som vet om vi kommer att få ser något mer ifrån Drakens? Blev sjukt imponerad och lite smått förälskad i den.

Drack en Abstrakt 06 för någon dag sedan. Mysig humle men lite för mycket sprit i smaken. Annars var den helt ok.

Är det någon som har druckit Crooked Line Labyrinth och har något att säga om den?
Citera
2011-12-19, 18:10
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontRun
Någon som vet om vi kommer att få ser något mer ifrån Drakens? Blev sjukt imponerad och lite smått förälskad i den.

Drack en Abstrakt 06 för någon dag sedan. Mysig humle men lite för mycket sprit i smaken. Annars var den helt ok.

Är det någon som har druckit Crooked Line Labyrinth och har något att säga om den?
har 2st. har inte vågat öppna någon av dom. känns som om man måste vara flera på den. lite väl mäktig att trycka själv. så jag lyssnar gärna vad andra har att säga om den också.
Citera
2011-12-19, 18:54
Medlem
HaquinSpegels avatar
Oppigårds skriver att de får in sin Indian Tribute i Systembolagets beställningssortiment efter nyår. Trots att jag dyrkar deras Amarillo och flera andra av deras ales har jag aldrig prövat indianen.

Nån som kan ge ett utlåtande om smak och referensramar? Känns lite dumt att beställa en låda i blindo, hur mycket IPA-älskare man än är.
Citera
2011-12-19, 21:23
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
har 2st. har inte vågat öppna någon av dom. känns som om man måste vara flera på den. lite väl mäktig att trycka själv. så jag lyssnar gärna vad andra har att säga om den också.
Labyrinthen blir en fin heldag, tag ett glas som efterrätt till lördagslunchen och fortsätt på flaskan framåt kvällen. Kommer inte ihåg om det är bottensats, isåfall vill du tömma över hela (-jästen) på tillbringare direkt och lagrar den i kylen under dagen. Lär inte vara någon kolsyra ändå (och är det en så lär den inte saknas om den försvinner).

En fin imp stout med tjock munkänsla och många djupa smaker mins jag den som.
Citera
2011-12-19, 22:44
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Labyrinthen blir en fin heldag, tag ett glas som efterrätt till lördagslunchen och fortsätt på flaskan framåt kvällen. Kommer inte ihåg om det är bottensats, isåfall vill du tömma över hela (-jästen) på tillbringare direkt och lagrar den i kylen under dagen. Lär inte vara någon kolsyra ändå (och är det en så lär den inte saknas om den försvinner).

En fin imp stout med tjock munkänsla och många djupa smaker mins jag den som.
nice. då är den "greppbar" för en person. t.ex. så har jag svårt för vissa barley wine:s, de blir bara för mycket och har du då öppnat en 75;a själv så sitter man där. men så som du beskriver den så man kan dra den i långbänk själv.
Citera
2011-12-20, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaquinSpegel
Oppigårds skriver att de får in sin Indian Tribute i Systembolagets beställningssortiment efter nyår. Trots att jag dyrkar deras Amarillo och flera andra av deras ales har jag aldrig prövat indianen.

Nån som kan ge ett utlåtande om smak och referensramar? Känns lite dumt att beställa en låda i blindo, hur mycket IPA-älskare man än är.
Vill minnas att man slipper beställa hela kollin efter nyår, en ny grej för att konkurrera mot gårdsförsäljning.
Citera
2011-12-20, 08:45
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Vill minnas att man slipper beställa hela kollin efter nyår, en ny grej för att konkurrera mot gårdsförsäljning.
mja. det är delvis sant. importören/tillverkaren är den som till sist bestämmer i fall den vill skicka iväg en flaska eller kräva kolli eftersom de står för frakten.
Citera
2011-12-20, 15:34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nice. då är den "greppbar" för en person. t.ex. så har jag svårt för vissa barley wine:s, de blir bara för mycket och har du då öppnat en 75;a själv så sitter man där. men så som du beskriver den så man kan dra den i långbänk själv.

Barley wine som lagrats några år brukar inte vara så svårt att hälla i sig. En del av spritigheten försvinner och jag tycker att den blir betydligt mildare med åren. Sierra Nevada Bigfoot t.e.x hade jag svårt för men när jag testade att lagra flaskorna i några år så blev jag väldigt förtjust i den. Riktigt smarrig och inte så vinös som den är i början.
Citera
2011-12-20, 15:43
Medlem
Gridirons avatar
någon som har något tips där man kan köpa Crooked Line Labyrinth?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in