2011-12-11, 21:42
  #2953
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Tack för tipset.
Då blir det till å investera i en vinhylla.
Jag har ju källare under hela huset så utrymme med jämn och sval temp.
Skall även testa att lagra några i potatiskällaren med.
då har du ju ypperliga utrymmen och förhållanden!
Citera
2011-12-11, 21:43
  #2954
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
09:a, så det är ingen brådska, bäst före 14
du hinner. testade 10:an i år som sagt. den kan ligga länge till.
Citera
2011-12-13, 16:51
  #2955
Medlem
danluns avatar
En favorit är ju alla Brewdogs öl.

De har ju en Winter Porter som jag finner mycket god, ska köpa mig ett par till jul!
Citera
2011-12-14, 00:27
  #2956
Medlem
brutefishs avatar
drack just en Stone Belgo Anise. trodde den var hypad...kanske den var. men fukkk, den var riktigt bra. mums.
Citera
2011-12-14, 13:55
  #2957
Medlem
Quorthons avatar
Jag tycker nog att Stones vanliga imperial stout är lite överhypad även om det såklart är en riktigt bra öl. Har därför inte köpt deras Belgo Anise.
Citera
2011-12-14, 14:06
  #2958
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Jag tycker nog att Stones vanliga imperial stout är lite överhypad även om det såklart är en riktigt bra öl. Har därför inte köpt deras Belgo Anise.
ja. det blir alltid lite svårt med sånt där. är den hypad eller inte? å andra sidan, dricker man kvalitetsöl ofta så blir man också väldigt bortskämd, då bolaget faktiskt plockar väldigt mycket A-material.
Citera
2011-12-14, 17:50
  #2959
Medlem
MikaelHs avatar
Hej på er.

Jag ska ta och efterlysa en öl som jag vill köpa men inte vet namnet på.
Jag var på Öl & Whisky mässan här i sthlm i sommras och drag något som hette "Lata Dagar". Jag vet inte av vilket märke och jag får inte fram så många givande sökressultat från google och inga från systembolaget.

Känner ni till den här ölen? Jag vet vart de hade sitt öl bås i mässan om den informationen skulle hjälpa ifall ni var där och har bra fotografiskt minne. :-D

Det är den enda ljusa ölen bortsätt från Hoegaarden som jag gillar!

Tack för svar!
Citera
2011-12-14, 18:06
  #2960
Medlem
Quorthons avatar
Det är en pale ale från Ängö Kvartersbryggeri.
http://www.angol.se/index.php?page=aoterforsaljare
Där finner du den
Citera
2011-12-14, 19:06
  #2961
Medlem
prominentens avatar
Jag tror att allt fler tycker att ölflaskor med kork ska lagras stående.

Beeradvocate förklarar:

http://beeradvocate.com/beer/101/store
Citera
2011-12-14, 20:54
  #2962
Medlem
Snackss avatar
Delade en N'Ice Chouffe igår, riktigt bra och julig öl. Drack också Nils Oskars julöl, också god men på tok för dyr (50kr 50cl) och inte särskilt julig. Mkt kaffe, hade lika väl kunnat dricka en vanlig stout och betalat halva priset.
Citera
2011-12-14, 20:55
  #2963
Medlem
Ovcharkas avatar
Min absoluta favorit är ju Bulldoggs Summer pale ale. Finns det nån likvärdig? Red Stripe är ju liiite åt det hållet, men ändå långt ifrån...

Det är alltså en extremt fruktig öl jag är ute efter. Komplex, fruktig, intressant, inslag av erfaren bitterhet, en underbar fräschör.
Citera
2011-12-14, 21:20
  #2964
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Min absoluta favorit är ju Bulldoggs Summer pale ale. Finns det nån likvärdig? Red Stripe är ju liiite åt det hållet, men ändå långt ifrån...

Det är alltså en extremt fruktig öl jag är ute efter. Komplex, fruktig, intressant, inslag av erfaren bitterhet, en underbar fräschör.
Red Stripe? Säker på att du skrev rätt där?
Skulle rekommendera 3F Alpha King, Närke slättöl och Jaipur IPA för väldigt fruktiga och blommiga pale ales utan att de blir barriga i bitterhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in