2010-10-18, 10:33
Medlem
Azphyxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Flying är stabila. Min favorit därifrån är nog Double Dog.

http://www.flyingdogales.com/Beer-Specialty-Doublepale.aspx

Inte provat.

Det lär ju vara Flying Dog och Brew Dog, är det samma? Är ju samma logotype på kapsylen nämligen.

Är så att jag hittat 3,5% i min matbutik av sorterna Lager 77 och Trashy Blonde ( Fantastisk Ale, skulle nog kunna säga att detta är den godaste Ölen jag någonsin druckit )

Det är väldigt Flying Dog stuk över det hela.
Citera
2010-10-18, 10:44
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azphyxia
Inte provat.

Det lär ju vara Flying Dog och Brew Dog, är det samma? Är ju samma logotype på kapsylen nämligen.

Är så att jag hittat 3,5% i min matbutik av sorterna Lager 77 och Trashy Blonde ( Fantastisk Ale, skulle nog kunna säga att detta är den godaste Ölen jag någonsin druckit )

Det är väldigt Flying Dog stuk över det hela.

Inte alls samma men kanske med lite fantasi kan de se lika ut. Flying Dog kommer från USA och Brew Dog från Skottland. Den första du nämnde och den jag länkade var mycket riktigt från Flying. De du nu nämner är från Brew Dog.

Inte många likheter dem emellan om du frågar mig men båda gör fina grejer.
Citera
2010-10-18, 11:49
Medlem
Azphyxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Inte alls samma men kanske med lite fantasi kan de se lika ut. Flying Dog kommer från USA och Brew Dog från Skottland. Den första du nämnde och den jag länkade var mycket riktigt från Flying. De du nu nämner är från Brew Dog.

Inte många likheter dem emellan om du frågar mig men båda gör fina grejer.

Likheten ligger väl i hur de marknadsförs - Även om Brew Dog verkar ha en något mera, ja vad ska man säga, "ungdomlig" inriktning.

Vet du hur man får tag på Flying Dog här i Sverige, är det privatimport som gäller?

Brew Dog sorterna jag nämnde går ju att beställa på Systembolaget i alla fall, fast långt ifrån alla.

Är väldigt sugen på 5am Saint ( Verkar vara något liknande Old Scratch? ) och Tokyo Intergalactic.

Kan som sagt starkt rekommendera personer i denna tråden att ta hem Trashy Blonde - fantastiskt gott.
Citera
2010-10-18, 15:27
Medlem
gurkanxs avatar
Citat:
Likheten ligger väl i hur de marknadsförs - Även om Brew Dog verkar ha en något mera, ja vad ska man säga, "ungdomlig" inriktning.

Vet du hur man får tag på Flying Dog här i Sverige, är det privatimport som gäller?

Brew Dog sorterna jag nämnde går ju att beställa på Systembolaget i alla fall, fast långt ifrån alla.

Är väldigt sugen på 5am Saint ( Verkar vara något liknande Old Scratch? ) och Tokyo Intergalactic.

Kan som sagt starkt rekommendera personer i denna tråden att ta hem Trashy Blonde - fantastiskt gott.

Flying Dog finns att köpa på ganska många pubar, tex bishop eller oliver twist, nått sånt
Citera
2010-10-18, 15:34
Medlem
gurkanxs avatar
drack den godaste ale'en igår, en strong ale från nögne ö, den heter red horizon, om ni får tillfälle så måste ni testa den, det är en ale, men tycker den smakar lite mer åt trappist hållet, kan vara den godaste öl jag druckit. har inte kollat upp om dom har den på systemet.

Nögne ö Red Horizon 17% mums
Citera
2010-10-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkanx
drack den godaste ale'en igår, en strong ale från nögne ö, den heter red horizon, om ni får tillfälle så måste ni testa den, det är en ale, men tycker den smakar lite mer åt trappist hållet, kan vara den godaste öl jag druckit. har inte kollat upp om dom har den på systemet.

Nögne ö Red Horizon 17% mums

Verkar spännande, bryggt med saké jäst. Nögnö brukar alltid vara bra.

Men gurkan, trappistöl är också ale, det beror på vilken typ av jäsning man använder. Annars är det bara att gratulera till en härlig upplevelse.
Citera
2010-10-18, 15:54
Medlem
gurkanxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Verkar spännande, bryggt med saké jäst. Nögnö brukar alltid vara bra.

Men gurkan, trappistöl är också ale, det beror på vilken typ av jäsning man använder. Annars är det bara att gratulera till en härlig upplevelse.

aha, och vilka som brygger den? har för mig att de bara finns 7st trappist bryggerier i världen, 1 i holland och 6 i belgien? kasnke har fel, men ska ska väl munkar också ha brygd den?
Citera
2010-10-18, 17:38
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Var och tog en runda på systemet idag, såg att en öl som hette Slottskällans Ale någonting skulle utgå ur sortimentet. Gör de bra öl och är det värt att slå till innan de tar slut helt och hållet?
Citera
2010-10-18, 17:43
Medlem
gurkanxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
Var och tog en runda på systemet idag, såg att en öl som hette Slottskällans Ale någonting skulle utgå ur sortimentet. Gör de bra öl och är det värt att slå till innan de tar slut helt och hållet?

Om de var red ale, så köp den, har druckit den förut, och tror att den va en god ale, men testa, du förlorar ju inget
Citera
2010-10-18, 20:37
Medlem
Azphyxias avatar
Citat:
Flying Dog finns att köpa på ganska många pubar, tex bishop eller oliver twist, nått sånt

Småbarns förälder som jag är så blir det rätt lite pubar för vår del. Lämpa av 11 Kilo livskraft på farföräldrarna går väl någon gång ibland, fast allt för sällan.
Citera
2010-10-18, 20:47
Medlem
gurkanxs avatar
Citat:
Småbarns förälder som jag är så blir det rätt lite pubar för vår del. Lämpa av 11 Kilo livskraft på farföräldrarna går väl någon gång ibland, fast allt för sällan.

aha, men de lär väl finnas nån sida man kan beställa ifrån, googla lite så hittar du säkert nått
Citera
2010-10-18, 20:48
Medlem
Citat:
aha, och vilka som brygger den? har för mig att de bara finns 7st trappist bryggerier i världen, 1 i holland och 6 i belgien? kasnke har fel, men ska ska väl munkar också ha brygd den?

Jo, för att det skall var ett trappistöl så skall det vara brygt på ett av de 7 trappistklostren, men ölet blir inte annorlunda för det, det är fortfarande en ale.

En liten wikilänk i ämnet

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trappist%C3%B6l
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in