2010-04-11, 22:22
Medlem
mailorss avatar
haha ja medecinflaskan är ju unik!
Citera
2010-04-12, 08:02
Medlem
Kan inte ens öltråden här i livsnjutarforumet få slippa all jävla överkommersialiserad skitöl. Om jag vore moderator här skulle man bli avstängd om man nämde öl som Red Stripe!!

Hur som helst så var det stora provardagen av svensk öl (och några norska) i helgen:

Det provades totalt ett 30-tal öl från svenska småbryggerier.

Öl som utmärkte sig var:

Närke Kulturbryggeri
Stormaktsporter 2008
Slättöl
VinterMörker
The InternationAle

Eskilstuna Ölkultur
St Annas Red Ale

Nils Oscar
Hop Yard

Nynäshamns Ångbryggeri
Bötet Barley Wine

Oppigårds
Amarillo Spring
Summer Twist

Sigtuna Brygghus
Mohawk Extra IPA

Strömsholms Brygghus
Slussvaktaren

Beer Heere
Dark Hops
Hop Fix
Senast redigerad av onemoreuser 2010-04-12 kl. 08:23.
Citera
2010-04-13, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iddqd
Drack äntligen min flaska Hoppin Frog - BORIS igår. Äckligt gott.

Kan bara instämma med vad du säger. Jag har inte speciellt många år på nacken men har ändå hunnit ta mig igenom en hel del olika sorter. Jag drack BORIS The Crusher på Monks Café och jag vågar nog påstå att det är den godaste ölen jag har smakat.

Några andra favoriter är Nut Brown Alen från Goose Island & Young's Double Chocolate stout.
Citera
2010-04-13, 08:53
Medlem
mortlachs avatar
Igår fick jag äntligen mitt Riedel-glas från Samuel Adams! (Specialdesignat för Utopias, ingår när man köper en flaska.) Kanske blir det läge att plocka fram den förgyllda kapsylöppnaren till helgen.

Citera
2010-04-14, 12:32
Medlem
Ovcharkas avatar
Maredsous 8, vad fan. Måste man låta den stå ett par år för att den ska vara OK? Just nu är den extreeeemt jäst...ig. Får köpa en och ställa undan i ett par år.
Citera
2010-04-14, 17:28
Medlem
zepofans avatar
Hittade några öl i källaren på mitt föräldrahem. Shepherd Neame Christmas Ale 2002 och 2003 och Anchor Christmas av samma årgångar. Av någon anledning har de blivit kvar i källaren i samband med julfirande och helt enkelt glömts bort. Vad tror ni? Ske de sparas ett par tre år till så de hinner fylla tio eller ska man ta dom nu?
Citera
2010-04-14, 17:39
Medlem
Gregsons avatar
Tror det är lika bra att dricka upp dem redan ikväll.
Citera
2010-04-14, 21:54
Medlem
Vad vore en onsdag utan ett par upphittade Julöl? I say drink em!
Citera
2010-04-14, 22:57
Medlem
mailorss avatar
hur länge kan en kyld julöl hålla sig tror ni, vet att det ligger ett par riiiktigt gamla långt inne i kylen
Citera
2010-04-15, 00:11
Medlem
mankers avatar
drick dem, drack nyss Mikkellers Till & Fra ikväll, kanske inte så gammal (bara någon månad), men likförbannat en upphittad julöl
Citera
2010-04-15, 00:29
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foreversanchez
Vad vore en onsdag utan ett par upphittade Julöl? I say drink em!

Citat:
Ursprungligen postat av manker
drick dem, drack nyss Mikkellers Till & Fra ikväll, kanske inte så gammal (bara någon månad), men likförbannat en upphittad julöl
Självklart ska de drickas, frågan är bara när. Midsommar kanske? Eller lite coolt att slänga fram en Anchor Christmas -02 på bordet 2012.
Citera
2010-04-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Självklart ska de drickas, frågan är bara när. Midsommar kanske? Eller lite coolt att slänga fram en Anchor Christmas -02 på bordet 2012.

Anchor borde vara perfekt till sommaren, kanske inte till midsommar när pöbeln tycker man är en idiot när mna dricker julöl. Njut den i ensamt majestät.

Själv drack jag både Nögnö underlig jul och Mysingen förra sommaren med stort välbehag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in