Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Tack för svar och tips.
Jag drack en god öl i Köpenhamn som hette mikkeller "no cows on The ice" vilken jag uppfattade som en välbalanserad ipa. Humlig utan att att den var svårdrucken. 6% tror jag, men inte det minsta spritig i smaken. Tror inte den finns i systemets sortiment tyvärr. Men det finns säkert liknande.
räkna inte med det. mikkeller slänger ut typ 20 öl i månaden och sen colabs och special hit och dit.
det är typ ingen idé längre att försöka följa "hans" släpp.
jadå, det finns liknande, han släpper säkert flera öl under olika etiketter eller med minimal ändring.
tämligen värdelöst.
en öl på 6% ska inte smaka "sprit" alls, skulle säga att öl under 10% som har påträngande alkoholsmak är dåliga öl. att vissa stilar kanske släpper igenom lite alkoholsmak alt. starka öl på 10% och över är något annat.