Citat:
Ursprungligen postat av
gr6810
Efter att ha druckit jänkare från systemet jämfört med färska från USA, så håller jag med dig. En öl som PseudoSue, som jag älskar som färsk, så säger jag att det är helt fel att Systembolaget tar in den. Den kommer att tappa humlesmaken, oxideras, bli brun och smaka trött om den är ett halvår gammal och förvaras varmt. Den är kanske den bästa Pale Alen i New Englandstilen, men det är ingen öl som förtjänas Systembolagets behandlig, det vill säga lång varm lagringstid.
Inte för att jag har haft det, men de gånger man får vara glad att det åtminstone är burk? Jag har, i egenskap av medborgare i ett ännu alkohol-o-liberalare land än Sverige sett mycket värre bäst före datum samt behållare både för det ena och det andra, från världens allra hörn, ibland närmare än man vill erkänna.