2017-05-05, 14:34
  #12973
Medlem
stayluckys avatar
Vad köpte ni idag? Något ni ser särskilt fram emot?

Jag knep bland annat en flaska av Firestone Walker/Boulevard-kollaborationen som jag är nyfiken på.
Citera
2017-05-05, 18:12
  #12974
Medlem
onzycs avatar
Köpte en Alaskan Smoked Porter, alla från Omnipollo, Evil Twin/Westbrook collaben.

Typ det.
Citera
2017-05-05, 18:30
  #12975
Medlem
zepofans avatar
Inte så mycket idag. En Alaskan smoked porter, den brukar vara bra, några Cream ale från Victory, de brukar inte heller släppa skit. Sen köpte jag några What if? från Helsingborg, har ni inte provat den så gör det innan de tar slut.
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/what-if-3116703
Citera
2017-05-05, 18:42
  #12976
Medlem
onzycs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Inte så mycket idag. En Alaskan smoked porter, den brukar vara bra, några Cream ale från Victory, de brukar inte heller släppa skit. Sen köpte jag några What if? från Helsingborg, har ni inte provat den så gör det innan de tar slut.
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/what-if-3116703

Som du säger. Beställde en från Helsingborg. Har annars hört mestadels negativt om just Helsingborgs Bryggeri.
Citera
2017-05-05, 20:34
  #12977
Medlem
Tandkolls avatar
Alaskan har jag kvar några av så köpte ingen mer men jag tycker att den är bra. Jag e nöjd med att jag hann knipa Boulevard Collaboration tror hårt på den. Köpte även BW från Garage Project, Victorys cream ale och några De Ranke XX Bitter som jag tycker är grymt prisvärda. Undvek så klart all låtsas-öl från Omnipollo. Kaffe-ipan från Oskar Blues var överraskande bra den ska jag köpa några till av och dricka imorgon.
Citera
2017-05-19, 10:05
  #12978
Medlem
onzycs avatar
Typ årets minsta släpp idag. Vad plockade ni på er?
Citera
2017-05-19, 10:09
  #12979
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Typ årets minsta släpp idag. Vad plockade ni på er?

Amager- The Bastard Princess
Dugges/Cloudwater - Pale Ale Pale Ale Pale Ale
Dugges/Stillwater - Mango Mango Mango
Garage Project - Lack of Faith
Thornbridge - Mango Halcyon
Citera
2017-05-19, 13:54
  #12980
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Typ årets minsta släpp idag. Vad plockade ni på er?
inget. var på ölfesten förra helgen så dagens släpp har inte ens kollat på.
Citera
2017-05-19, 20:18
  #12981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Typ årets minsta släpp idag. Vad plockade ni på er?

Dugges - Mango Mango Mango
EDGE - Sangria sour
Brewdog - semi skimmed occultist

Några av varje ovan, hunnit testa dugges och edge.
Tyckte båda var goda, framför allt en varm dag som den här.
Citera
2017-05-20, 13:36
  #12982
Medlem
zepofans avatar
Någon som provat Motörhead Röad Crew? Jag brukar vara skeptisk till den här typen av drycker där namnet på etiketten är viktigare än innehållet. Kollar man på producentens hemsida http://cameronsbrewery.com/ så verkar det dock vara ett bryggeri som har annat än industrilager i sitt sortiment, så det kanske kan vara något att ha?
Citera
2017-05-20, 17:17
  #12983
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Någon som provat Motörhead Röad Crew? Jag brukar vara skeptisk till den här typen av drycker där namnet på etiketten är viktigare än innehållet. Kollar man på producentens hemsida http://cameronsbrewery.com/ så verkar det dock vara ett bryggeri som har annat än industrilager i sitt sortiment, så det kanske kan vara något att ha?

Oavsett vad det är för bryggeri som har gjort ölen så kvarstår samma faktum som med alla alkoholhaltiga drycker med etiketter på gamla avdankade rockband, TV-kändisar, eller vad det nu må vara: I bästa fall är det en medioker produkt med ett prispåslag om 20-30% jämfört med vad samma produkt hade kostat utan kändisetiketten. Oftast är det mycket värre än så.
Citera
2017-05-20, 18:19
  #12984
Medlem
prominentens avatar
Absolut!

Sedan har du tvärtom, att en bra öl får mediokra omdömen av samma anledning. Här är ett exempel
https://www.ratebeer.com/beer/iron-maiden-trooper/204623/
Den är kanske inte världsklass men bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Oavsett vad det är för bryggeri som har gjort ölen så kvarstår samma faktum som med alla alkoholhaltiga drycker med etiketter på gamla avdankade rockband, TV-kändisar, eller vad det nu må vara: I bästa fall är det en medioker produkt med ett prispåslag om 20-30% jämfört med vad samma produkt hade kostat utan kändisetiketten. Oftast är det mycket värre än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in