2008-01-17, 10:52
Medlem
Tyronois avatar
Jag hittar inte någon länk på Youtube men vet att McDonalds kör med nån mexicanare och desamma med Findus eller vilka det nu är. Felix! Så kanske de heter, jag är väldigt dålig på namn vad gäller burkmats/värma i micron kedjor, men vad jag vet är att det brukar vara någon av dom.
Iofs används dom i att marknadsföra deras nya mat som de säljer.

Men att kalla El Maco en "Svensk tradition från Mexico" är ju bara dumheter
Någon måtta får det ju vara tycker man.
Men dom kanske inte ens får ha Svenska människor i reklamerna längre. Och om dom får vara med måste dom bli förlöjligade?
Nää reklamen ska ju rikta sig mot den stora massan och anpassa sig efter våra behov. Nu är den överlägsna majoriteten i Sverige etniskt Svenska efter det kommer Finska som är i princip till 90% Svenska. Jag är FinlandsSvensk själv och jag beter mig och är precis som vilken Svensk som helst. Sedan kommer Jugoslaver om jag inte minns fel. Men tillbaka till ämmnet.

Som sagt. Kanske så borde dom tänka på att ha Svenskar också. Visserligen så är det stora privata företag, men reklamen sänds fortfarande bara i Sverige och i de hushåll där man använder paraboler för att se på våra kanaler (Utlands Svenska.)
Citera
2008-01-19, 05:42
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disident
Blir ni sugna på att köpa en VW av denna reklamen?

http://www.youtube.com/watch?v=UKKWdbdG8gc

Rasblandning
Citera
2008-01-19, 11:01
Medlem
Stewie_griffins avatar
Alltså det är väl just det att Negrer känns avlägset. Hänger en del i Gbg där negertätheten måste vara bland de högre i landet. Men fortfarande är ju araber och balkanfolk de vanligaste invandrarna både i Göteborg och Sverige som helhet.

Reklam som riktar sig till Svenskar bör rimligtvis ha kaukasiska modeller. Kan tänka mig att manliga negrer säljer bättre en kvinnliga. Åtminstone vad jag kan uttröna av mitt liv så föredrar svenska män vita kvinnor. Medans de flesta tjejer nog någon gång drömt om att få smaka på den myomspunna stora negerdasen, det hade iaf jag gjort om jag varit kvinna. Som vi alla vet så säljer sex.
Citera
2008-01-20, 08:01
Medlem
....

Negerbesten Reinfeld kanske kan bli reklamneger efter att han blir av med det nuvarande jobbet.
Citera
2008-01-22, 00:03
Medlem
CitySoundtracks avatar
Skrämmande låg nivå här men jag bidrar iaf med en, som jag tycker, en riktigt bra klassisk reklamfilm...

Och ni som undrar, kanske kan förstå varför man valde att inte casta en svensk kille från Borås i det här fallet.

http://www.youtube.com/watch?v=C3yh3Tjl0E4
Citera
2008-02-04, 13:29
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Svenska Spel och Coop är två stycken av dem. De kör ofta med negrer i reklamen. Mottot är; "Ju blåare, desto bättre". Vet att fler företag flitigt använder sig av kvotnegrer dem med, kan inte komma på några nu dock.

Känns som att de följer den politiska agendan där rasfrämmande människor ska kvoteras och synas till varje pris för att svensken ska se negern som sin rasfrände.

Ja den reklam jag tänker på är coop reklamen och de gillar även vitflicka svartpojke reklam. Speciellt den senaste reklamen där en neger raljerar över att vitingen inte vet vad creme fraiche är tänker jag på då.

Här har ni förresten ett smakprov:

http://www.youtube.com/watch?v=EshABtyQ85c
Senast redigerad av Mad monk 2008-02-04 kl. 13:32.
Citera
2008-02-04, 14:16
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disident
Som ni kanske har märkt så finns det en stor representation av negrer i olika sorters reklam. Detta är naturligtvis inte en tillfällighet. Vad anser sig reklammakarna uppnå genom att använda negrer i reklamen, istället för andra personer? Finns det några undersökningar som visar på verkliga fördelar med att använda negrer i reklam?

Du baserar detta på vilka statistiska fakta?
Citera
2008-02-04, 14:29
Medlem
Egalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Du baserar detta på vilka statistiska fakta?

Ännu en idiot som tror Sifo sitter o för statistik på negerfrekvens i reklamer...

Antingen det lr så efterfrågar du saker du vet inte finns... säg det då istället. Det här fenomenet är ett upplevt fenomen inte ett bevisat dito.

Ett annat fenomen är att när det i reklamer ska blandas vita människor med svarta människor så är det 9 gånger av 10 tjejen som står för det vita. Varför kan man undra?
Min teori är att vita män inte attraheras det minsta av svarta kvinnor generellt. Känner ingen som attraheras av negresser, mulatter går bra men renrasiga negrer nej, stående förklaringen är att de ser ut som killar i ansiktet.

Är inte säker men jag tror att vita kvinnor är mer benägna att finna en svart man attraktiv, för det är positivt för en man att ha överdrivet maskulina drag.
Citera
2008-02-04, 14:32
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=pMmTq5p6ohs
Citera
2008-02-04, 18:15
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
http://www.youtube.com/watch?v=pMmTq5p6ohs

Så skall reklamfilmer med negrer se ut! De är glada och sjunger, och produkten är lakrits.
Citera
2008-02-04, 22:43
Medlem
bogarleffes avatar
Jag retar mig något fruktansvärt på negern i coop-reklamen, han som snackar cremé fraiche med sin vita polare. Här framställs den vita som den korkade och negern som den smarta, och vi alla vet ju att så inte är fallet.

Något som är ännu värre är när det vankas fröken Sverige, och givetvis är det med en inkvoterad negerhona. Kulmen nås när denne negress vinner tävlingen!
Citera
2008-02-05, 01:17
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Jag retar mig något fruktansvärt på negern i coop-reklamen, han som snackar cremé fraiche med sin vita polare. Här framställs den vita som den korkade och negern som den smarta, och vi alla vet ju att så inte är fallet.

Något som är ännu värre är när det vankas fröken Sverige, och givetvis är det med en inkvoterad negerhona. Kulmen nås när denne negress vinner tävlingen!
Skönhet har inget med färg att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in