2008-02-05, 01:34
Medlem
Egalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Skönhet har inget med färg att göra

det är ju bra om ansiktsdragen är rena och raka som de är hos majoriteten av europeer och inte bulliga o oformliga som hos riktiga negrer. Tkr Shrek mest ser ut som en grön neger och Prinsessan Fiona liknar nog mest Oprah, när hon inte är nedbantad då. De ska ju vara monster "ogres" så tkr det är lite roligt hur väl de liknar negrer då
Sen allmänt om man nu har rena vackra drag så syns de bäst på människor med ljus pigmentering, vilket man vet om man ngn gång har gått igenom klassfotona i skolan och inte bott i en helt sanslöst invandringsbefriad håla.

Endel människor ser man ju inte ens vad de är för nåt Och det gäller såklart även indierna som i sin ansiktsstruktur har europeiska drag men mörk hud, inte lika vackert för man får svårare att uppfatta skönheten. Sen så är det dokumenterat inom alla befolkningsgrupper att barn och kvinnor är ljusare än männen, männen uppfattar ljus hy mm som synnerligen kvinnligt, desto ljusare desto kvinnligare, det är därför blondiner är så poppis hos alla världens män.

Sen vill jag framhålla att jag tkr både Halle Berry, Beoyncey och Aisha är fruktansvärt vackra. Men det är för att de haft den stora turen att födas med Europeiska drag men med en lätt mochachokladfärg. Mums.
Citera
2008-02-05, 01:39
Medlem
....

Jag undrar om det är någon alls som vet syftet med detta fenomenet eller om det lever sitt eget liv utan att skaparna ens reflekterar över det.
Citera
2008-02-05, 09:54
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egalmannen
Ännu en idiot som tror Sifo sitter o för statistik på negerfrekvens i reklamer...

Antingen det lr så efterfrågar du saker du vet inte finns... säg det då istället. Det här fenomenet är ett upplevt fenomen inte ett bevisat dito.

Ett annat fenomen är att när det i reklamer ska blandas vita människor med svarta människor så är det 9 gånger av 10 tjejen som står för det vita. Varför kan man undra?
Min teori är att vita män inte attraheras det minsta av svarta kvinnor generellt. Känner ingen som attraheras av negresser, mulatter går bra men renrasiga negrer nej, stående förklaringen är att de ser ut som killar i ansiktet.

Är inte säker men jag tror att vita kvinnor är mer benägna att finna en svart man attraktiv, för det är positivt för en man att ha överdrivet maskulina drag.

Det är knappast jag som är idioten här. Om man påstår något så ska man se till att kunna ha belägg för sina åsikter. Nu när jag på morgonen såg ett reklamblock med en ca 6-7 filmer på TV4 såg jag hur många färgade?

Noll.

Trådskaparen påstår att det är en stor representation av negrer i reklamen, han påstår detta utan några fakta i ryggen. Om han upplever det som sanning bör han gå om grundskolan och lära sig räkna för att inse att så inte är fallet.
Citera
2008-02-05, 10:13
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Fler och fler niggers börjar få flis i fickorna nu med alla dessa bidrag så kan tänka mig att reklammakarna vill nå ut i ghettona också genom att använda svarta i reklamsammanhang.

Och då ska de köpa Creme Fraiche för allt ?
Citera
2008-02-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Trådskaparen påstår att det är en stor representation av negrer i reklamen, han påstår detta utan några fakta i ryggen. Om han upplever det som sanning bör han gå om grundskolan och lära sig räkna för att inse att så inte är fallet.

Vad är det för någon sorts "fakta" du efterfrågar? Stapeldiagram över negerförkomsten i reklamfilmer? Vore du en vettig människa, som du tydligen tror dig vara, så skulle du veta att sådana undersökningar inte finns att hitta. Men om du som de flesta andra i den här tråden hade ögon att se med, och utöver det en hjärna att analysera informationen i så skulle du märka att negeröverrepresentationen i reklam är stor.
Senast redigerad av disident 2008-02-05 kl. 15:41.
Citera
2008-02-05, 16:55
Medlem
ett annat exempel på överrepresenterade folk i reklamfilmer är kvinnorna i försvarsmaktens reklamer. trots att de bara utgör ett fåtal procent av verksamheten medverkar de i säkert hälften av alla reklamfilmer...
Citera
2008-02-05, 18:10
Medlem
Citat:
ett annat exempel på överrepresenterade folk i reklamfilmer är kvinnorna i försvarsmaktens reklamer. trots att de bara utgör ett fåtal procent av verksamheten medverkar de i säkert hälften av alla reklamfilmer...

Alla stackare som tror de ska få lära sig skjuta och kasta handgranat lär bli mer än konfunderade när de istället får lära sig om bögsex och feminism.
Senast redigerad av disident 2008-02-05 kl. 18:14.
Citera
2008-02-05, 18:22
Medlem
CitySoundtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloFoggy

Kanske är en åtgärd eftersom försvaret vill att fler kvinnor ska söka? Tror folk att företag slumpar ihop sina reklamfilmer? Det verkar finnas en enorm brist på kunskap i den här tråden.
Citera
2008-02-05, 18:31
Medlem
brianmolkos avatar
hade inte Lindex en nyss ?
Citera
2008-02-05, 18:45
Medlem
Brynstens avatar
Detta fenomen (en väldig överrepresentation av negrer i reklam/media) beror naturligtvis på den rådande ideologin i Sverige, kulturmarxismen. Men andra ord, den politiska korrektheten. Folket skall hjärntvättas att tycka om negrer, negrer skall framstå som coola och sexiga. Mediaeliten försöker hjärntvätta vanligt folk att negrer är precis lika svenska som vilken svensson som helst. En värld utan nationell kultur, särart och framförallt olika raser är mediaelitens mål. Därför måste folket hjärntvättas så att de rasblandar bort all mänsklig särart på vår jord. Först när alla raser, nationer och kulturer har smält samman kan man uppnå den marxistiska utopin. Så resonerar i alla fall kulturmarxisterna/mediaeliten. Det är därför vi drunknar i denna propaganda som strävar efter att normalisera negern och främja massinvandring och rasblandning (folkmord).
Citera
2008-02-05, 18:51
Medlem
CitySoundtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brynsten
Detta fenomen (en väldig överrepresentation av negrer i reklam/media) beror naturligtvis på den rådande ideologin i Sverige, kulturmarxismen. Men andra ord, den politiska korrektheten. Folket skall hjärntvättas att tycka om negrer, negrer skall framstå som coola och sexiga. Mediaeliten försöker hjärntvätta vanligt folk att negrer är precis lika svenska som vilken svensson som helst. En värld utan nationell kultur, särart och framförallt olika raser är mediaelitens mål. Därför måste folket hjärntvättas så att de rasblandar bort all mänsklig särart på vår jord. Först när alla raser, nationer och kulturer har smält samman kan man uppnå den marxistiska utopin. Så resonerar i alla fall kulturmarxisterna/mediaeliten. Det är därför vi drunknar i denna propaganda som strävar efter att normalisera negern och främja massinvandring och rasblandning (folkmord).

Jag utgår ifrån att det är ett skämt.
Citera
2008-02-05, 19:36
Medlem
cogoliciouss avatar
Det är inget skämt. Herr Brynsten tror verkligen på fullt allvar att det är på det viset.

Däremot ser jag personligen väldigt mycket fram emot ett samhälle där alla har samma hudfärg så vi slipper höra sånt jävla skitsnack. Även om jag tycker det kan vara jäkligt underhållande att lyssna på dravlet. Helst face-to-face.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in