2008-04-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoFF
Va fan är felet? vem bryr sig??
Kan bara hålla med dig
Citera
2008-04-10, 00:43
Medlem
pizzaskinkas avatar
Sverige är numera ett mångkulturell samhälle, reklamen är anpassad därtill.

Som vanligt blir man beklämd av att läsa alla rasistiska inlägg i denna tråd. Vad driver folk till att tala nedsättande om människor bara för att de råkar ha en annan hudfärg? Jag blir nedstämd av att läsa detta
Citera
2008-04-10, 11:28
Medlem
Blir galen på Coops affischnogger. Anledningen till att ha med den (förutom att sprida politisk multikultipropaganda) förstår jag inte. Knappast att Coop breddar sin målgrupp till noggrer och andra icke-vita folkgrupper genom att ha en kvotnogger konsekvent med i reklamen.
http://www.youtube.com/watch?v=EshABtyQ85c
Citera
2008-04-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaskinka

Som vanligt blir man beklämd av att läsa alla rasistiska inlägg i denna tråd. Vad driver folk till att tala nedsättande om människor bara för att de råkar ha en annan hudfärg? Jag blir nedstämd av att läsa detta

För att här kan man säga vad man egentligen tycker utan att bli censurerad av sossar och vänsterpartister.
Citera
2008-04-10, 23:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Jag har lärt mig många nya roliga namn i den här tråden.

Kvotnegrer
Affischnegrer
osv.

Haha!!!

Ja, men har du lärt dig ordet medelhavs-neger?
Citera
2008-04-11, 13:32
Medlem
Citat:

Ja tyvärr har vi blivit ett mångkulturellt samhälle. Något jag skäms enormt mycket för som svensk.
Citera
2008-04-11, 14:00
Medlem
pizzaskinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
För att här kan man säga vad man egentligen tycker utan att bli censurerad av sossar och vänsterpartister.

Ja, och det är det positiva med detta forum. Tyvär blir det sällan konstruktiva diskussioner utan enbart ryggdunkande anti-allt-monologer.

Delar av flashback är en enda rasistisk sandlåda. Som humanist ser jag det som min plikt att säga emot
Citera
2008-04-11, 18:19
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Ja tyvärr har vi blivit ett mångkulturellt samhälle. Något jag skäms enormt mycket för som svensk.

Mja, Sverige är "mångkulturellt" i det avseendet att vi numera har personer från flera främmande kulturer här. Den stora majoriteten av dessa lever emellertid i egna enklaver med begränsad kontakt med det svenska samhället. Det var inte vad som avsågs med "mångkultur" när Olof Palme och hans armé av batikhäxor drog upp riktlinjerna för "det nya Sverige" på 70-talet.

En mer sanningsenlig reklam vore en film med ett gäng muslimer som sitter och käkar Estrella-chips, och så en annan film med ett gäng etniska svenskar som sitter och käkar OLW-chips. Att folk reagerar på att det är mycket negrer (inkl medelhavs-negrer) i reklamen beror på att dessa placeras i reklam-sammanhang på ett väldigt onaturligt sätt, som ytterst sällan förekommer i verkligheten... t ex 4 typiska radhus-svenskar och en blåneger som sitter och dricker Gevalia-kaffe tillsammans.

- F.G
Citera
2008-04-11, 23:02
Bannlyst
Jag stör mig otroligt på det.

Jag tror det är hemköp som har börjat med en neger som står och sjunger "fikon, plommon, daddlar, dill".

Jag förstår inte konceptet

Vill de att mera negrar ska handla på hemköp, vill de att negrar ska känna sig trygga när dom går och handlar på hemköp?

Jag som svensk äcklar mig lite på reklamen. Kan känna andedräkten ända hit.

EDIT: Istället för hemköp så menar jag Coop
Citera
2008-04-11, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ja, men har du lärt dig ordet medelhavs-neger?

Han har uppenbarligen inte pluggat ordentligt på sina glosor.

Tycker förövrigt att det här med negrer i reklam känns jävligt påtvingat så att säga. En neger för att visa samtliga TV-tittare av etniskt ursprung att en riktit blåneger också handlar på Coop (?) minsann och inte bara Mohammeds livs strax runt hörnet. Också ett sätt för affären att visa hur toleranta de är, vilket gärna drar till sig vänsterpack.
Citera
2008-04-11, 23:35
Medlem
Mvks avatar
Citat:

Jadu.
"Internetrasisterna" på hemmaplan. Vad kan man säga?
Inte fan är det många som verkligen står för sina åsikter IRL.
Skiter i om folk är pedofiler eller rassar bara dom vågar stå för det.
Senast redigerad av Mvk 2008-04-11 kl. 23:40.
Citera
2008-04-12, 02:43
Bannlyst
...

Citat:
Som vanligt blir man beklämd av att läsa alla rasistiska inlägg i denna tråd. Vad driver folk till att tala nedsättande om människor bara för att de råkar ha en annan hudfärg?

Jag önskar att ni "altrusiter" som har insett att "alla är människor" kan flytta till Afrika och bo där ett tag, innan ni försöker er på att omvandla Sverige till Afrika.

Är negrer människor? Ja negrer är mycket riktigt människor. När dessa människor bosätter sig någonstans så händer någon mycket intressant; det blir kaos, missär, kriminalitet och skräp överallt, därför ska dessa människor inte bo här. Om ni vill prova att bo i kaos och missär så kan ni flytta till en valfri storstad i Afrika.

Att göra reklam för negrer är förkastligt.
Senast redigerad av fläskbak 2008-04-12 kl. 03:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in