2016-12-04, 13:15
Medlem
knullklassons avatar
Varför har man inte en smällfet unge som lucia istället? Jämt när dessa reklammakare ska leka "moderna" och stå upp för "alla människors lika värden" så ska det göras med folk med annan bakgrund eller sexuell läggning. Varför glöms alla fetton, är inte de lika mycket värda?

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Klaga på. Vilket budskap sänder bilden ut?
Den sänder ut provokation.
Citera
2016-12-04, 13:28
Medlem
staticages avatar
Att folk orkar bry sej,sånt här trams har redan börjat falla och kommer snart att vara ett minne blott.
Citera
2016-12-04, 13:28
Medlem
Alldeles för mesigt för att det ska provocera.
I stort sett alla företag och media använder sig av alibi-invandrare idag, det sticker inte ut överhuvudtaget.
Våga löpa linan helt ut om det ska vara något.
Jag vill se annonser med två svarta tomtenissar av tveksam könstillhörighet knulla på varandra helt öppet i det aktuella företagets lokaler med den tillhörande texten:
-Våra nissar är i full gång med julruschen, kom och se vad dom har dukat fram!
BAM, rätt i fejjan på läsaren.
Samtidigt visar man att stödjer mångfalden, HBQT och allt annat som är så viktigt i dagens samhälle.
Det må provocera en del kraftigt men ska det va så ska det va ordentligt, annars kan man lika gärna köra traditionell marknadsföring som fungerat i flertalet decennier.
Mellanmjölks-varianten ger mest upphov till småtrötta debatter som i denna tråden och att media kan låtsas som att det är nån form av rasistuppror, men det kränker ju ingen på riktigt.
Sluta fega om ni nu ska ha en verklig agenda.
Citera
2016-12-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Den där listan börjar bli skrämmande lång. Ironiskt man förbjuder pepparkaksgubbar men lucia kan vara färgad. Hyckleriet och dumheten vet som vanligt inga gränser.

Har verkligen Åhléns förbjudit pepparkaksgubbar?
Citera
2016-12-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det är det säkert. Skall man provocera så skall man göra det ordentligt. Majoriteten vill ha en vit kvinna, då presenterar man en svart pojke.

Motsvarigheten skulle vara att gestalta Nelson Mandela i en film med Jessica Chastain.

Varför skulle Åhléns gestalta Nelson Mandela i en film för?
Citera
2016-12-04, 13:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Varför har man inte en smällfet unge som lucia istället? Jämt när dessa reklammakare ska leka "moderna" och stå upp för "alla människors lika värden" så ska det göras med folk med annan bakgrund eller sexuell läggning. Varför glöms alla fetton, är inte de lika mycket värda?

Den sänder ut provokation.

Var inte så lättkränkt. Var inte så lättprovocerad.
Vad är det som stör dig denna söndag, är det att det är en gosse eller barnets mörka hudfärg?

Som sagt så röstade Skellefteå fram en svart Lucia redan för 25 år sedan, världen gick inte under och folk hade mat på bordet även efter detta niggerinferno i Västerbotten.
Citera
Medlem
Okej Flashback vem är den skyldige?? https://minfil.org/J9Edqbbbb7/hahsa.jpg

Men för att vara on topic så tycker jag en Lucia ska vara vit och absolut inte neger eller hensvarting.
Inte för att jag direkt är besatt av lucia, men jag tycker helt enkelt inte det passar med en negerunge.

Nuförtiden ska allt vara så PK och alla lika mycket värde osv *SPYSMILEY*
Citera
Medlem
Wayaheads avatar
Om jag uppfattat det rätt så skulle enligt vänstern kunna vara en svensk narkoman och uteliggare med kanylen hängande i armvecket vara Lucia, bara för att bryta mot normen, varför är det inte så i så fall?
Citera
2016-12-04, 13:33
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Har verkligen Åhléns förbjudit pepparkaksgubbar?

Har jag skrivit det?

Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Om jag uppfattat det rätt så skulle enligt vänstern kunna vara en svensk narkoman och uteliggare med kanylen hängande i armvecket vara Lucia, bara för att bryta mot normen, varför är det inte så i så fall?

Ger inte så mycket PK-poäng.
Senast redigerad av Mad monk 2016-12-04 kl. 13:37.
Citera
2016-12-04, 13:38
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Integration och invandring --> Reklam och marknadsföring
/Moderator
Citera
2016-12-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Haha, massa supergoda människor som nu vallfärdar till Åhléns Facebook-sida för att "sprida kärlek" och få ryggdunkar.
Dessa hjon fattar inte att dom tjänar Kapitalet.

Fula Åhléns vill endast få gratis mediauppmärksamhet och det fick dom. Sen en jävla massa supergoda stödköpare såhär i juletider.
Åhléns skiter givetvis fullständigt i negerbarn.

Överhuvudtaget så är det ju vanligt att folk reagerar på reklamannonser och bestämmer sig för var de ska handla utefter dem. Det gäller nog oss alla. Att vi på vissa annonser vaknar till och ser detta gör ju inte att vi inte påverkas av andra annonser.

Sen tror jag inte att de som gillar Åhléns här och handlar där efter denna annons gör det för att de tror att Åhléns bryr sig om negerbarn eller andra barn heller. De gör de nog för att reta såna som jagar upp sig för att de ser ett svart litet barn i något sammanhang där dessa inte är lika vanligt förekommande som vita barn.

Personligen har jag alltid svårt att förstå varför man så blir ledsen eller argsint för att man hör talas om att någon är Lucia som inte är en relativt ung kvinna med relativt ljus hy. Vad är det frågan om?

Jag fattar inte relevansen riktigt.
Citera
2016-12-04, 13:39
Medlem
RadioDDR1s avatar
Finns det ett samband mellan det minskade intresset för Lucia-firandet och det faktum att kulturmarxister tagit över traditionen?

Det menar jag att det finns. Val av bild är mer utstuderad än ni kan tro. Liksom att ha med aggressiva rappare från förorten. Det handlar om att krossa våra traditioner, då dessa håller ihop oss som folk, och därmed nationen som sådan. Näringslivet sprider globalismen, detta vet vi. Notera att det alltid ska provoceras på alla högtidsdagar; på nationaldagen, julen ska kallas "vinterfest", flaggor byts ut vid idrottsevenemang o.s.v.

Sverige är i händerna på kulturmarxister och det är först nu man kan skönja ett visst uppvaknande från svenska folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in