2018-04-02, 13:23
Medlem
Voffsingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ja ja. Aktuell SJ-reklam. Två kära tonåringar. Vit tjej och svart kille. Max hamburgerrestaurang: vit tjej och svart kille (som delar på mjölkdryck). Det är väldigt ovanligt med vit man / snygg negress.
En händelse som ser ut som en tanke...
Citera
2018-04-20, 16:36
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Idag är det extremt ovanligt med reklam som är riktat till svenskar. Man ser aldrig en lycklig svensk familj utan i regel alltid en vit kvinna med någon slags negroid. Det är helt enkelt en oskriven lag.
Mer regel än undantag att det är mångkultur som ska framhävas i reklamen. I det fall som det ändå handlar om ett vitt par så måste någon av deras ungar ändå vara av okänt ursprung. Det ska liksom alltid tvingas in i bilden på något sätt, hur konstlat det än är.

Citat:
Vad jag tycker är intressant är hur tvingar man en hel bransch att följa detta. Reklambranschen är inte som MSM med i stort sett bara två ägare utan i reklambranschen har man flera aktörer. Vem eller vad är det som lyckas styra denna bransch med sådan hjärnhand. Är det ägarna, är alla som jobbar i reklambranschen hjärntvättade, är det tidningarna som vägrar publicera annonser som inte har multikultiagendan, är det företagen som begär detta?

Hur ser maktstrukturen ut reklambranschen och hur har globalisterna lyckas genomsyra hela denna bransch? Någon som jobbar i reklambranschen som kan förklara?

Kan inte svara för reklambranschen. Väldigt intressant frågeställning dock.
Jag har däremot erfarenhet från hur ett par stora organisationer förhåller sig till det hela och då hade man order på sig uppifrån i organisationen på att den marknadsföring man använde sig av måste "spegla samhället", dvs det måste blandas upp och vara en mix av människor som används. Allt detta kommer ju från rådande samhällsklimat som även påverkar organisationerna. Ingen vågar bryta pk-normen, alla är livrädda för att uppfattas som "rasistiska".
Citera
2018-04-21, 00:05
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Vad jag tycker är intressant är hur tvingar man en hel bransch att följa detta. Reklambranschen är inte som MSM med i stort sett bara två ägare utan i reklambranschen har man flera aktörer. Vem eller vad är det som lyckas styra denna bransch med sådan hjärnhand. Är det ägarna, är alla som jobbar i reklambranschen hjärntvättade, är det tidningarna som vägrar publicera annonser som inte har multikultiagendan, är det företagen som begär detta?

Den enkla förklaringen är helt enkelt skrämselpropaganda. Företag måste bevisa att de samtycker med "värdegrunden", annars blir de trakasserade av media och uthängda. Ansvariga reklammakare blir ju kanske till och med mordhotade av det kära demokratiska vänsterpatrasket om de inte "tycker rätt".

Lika lite som enskilda näringsidkare i Nazityskland kunde ifrågasätta judehatet kan svenska företag 2018 ifrågasätta den rådande politiska ideologin, precis som i alla andra diktaturer. Åsiktsförtrycket gör helt enkelt att enskilda aktörer säger det som makten vill höra.
Citera
2018-05-27, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Den enkla förklaringen är helt enkelt skrämselpropaganda. Företag måste bevisa att de samtycker med "värdegrunden", annars blir de trakasserade av media och uthängda. Ansvariga reklammakare blir ju kanske till och med mordhotade av det kära demokratiska vänsterpatrasket om de inte "tycker rätt".

Lika lite som enskilda näringsidkare i Nazityskland kunde ifrågasätta judehatet kan svenska företag 2018 ifrågasätta den rådande politiska ideologin, precis som i alla andra diktaturer. Åsiktsförtrycket gör helt enkelt att enskilda aktörer säger det som makten vill höra.

Ser nu att Dressman marknadsför t-tröjor där en av männen är asiat. Ser ut som en japan men målgruppen är förstås hazarer.

Den dagen de här etniciterna försvinner till förmån för svenskar som återkommer i reklamen och tar plats, då är Sverige för svenskarnas del på rätt väg igen.
Citera
2018-05-27, 11:14
Medlem
Ser ideligen reklam på sportamore med araber och elvis-frilla.
Citera
2018-05-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Ser nu att Dressman marknadsför t-tröjor där en av männen är asiat. Ser ut som en japan men målgruppen är förstås hazarer.

Den dagen de här etniciterna försvinner till förmån för svenskar som återkommer i reklamen och tar plats, då är Sverige för svenskarnas del på rätt väg igen.

Vart får dom pengarna ifrån då, eftersom dom är köpstarka? Ser många hazarer som går välklädda och kör runt i hyfsade bilar, det är mer än vad jag ser svenska ungdomar gör. Hur har de lyckats med det här på 2 år?
Citera
2018-05-27, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Vart får dom pengarna ifrån då, eftersom dom är köpstarka? Ser många hazarer som går välklädda och kör runt i hyfsade bilar, det är mer än vad jag ser svenska ungdomar gör. Hur har de lyckats med det här på 2 år?

De bilarna hör förmodligen till deras svenska värdfamiljer.
Citera
2018-05-27, 15:10
Medlem
godboys avatar
Jula - reklamen som går nu , är det bara kaukasier (vita) med i. Jula får bli mitt billighetsvaruhus just nu.
Citera
2018-05-28, 20:43
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:

De är och förblir bidragsturister och får pengarna direkt via din skattesedel. Eftersom Sverige numera är hela världens bidragsparadis ses dessa som de mest köpstarka konsumenterna.
Citera
2018-05-29, 18:57
Medlem
Citat:
Japp. Var och handlade kläder idag och såg hazarer köpa kläder för 1 000 - 2 000 spänn. Vem som pröjsade vet jag ej. Om det var staten eller någon Mp/S/Vpk batikhäxa ute efter lite Gambiasällskap.
Citera
2018-05-29, 23:56
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jula - reklamen som går nu , är det bara kaukasier (vita) med i. Jula får bli mitt billighetsvaruhus just nu.
Det är så sjukt att jag också reflekterade över det, stort plus i kanten för Jula. Storck som gör Werthers, Toffifee, Merci mfl är också riktigt bra på den fronten.

Annars noterade jag att Trygg-Hansa stoltserar med ett litet negerbarn i sin senaste, morsan visades aldrig men rimligen hade hon varit blond.

Väntar fortfarande ivrigt på den första reklamfilmen med äldre vit man tillsammans med ung thaitjej. Vill ni inte bryta normer ni reklamproducenter?
Citera
2018-05-30, 07:58
Medlem
Asklords avatar
Tror det är Svenska spel.

Dom har gjort om barnvisan broder Jakob.
Heja Sverige heja Sverige, gult och blått

Hela videon är full av hur inkluderande Sverige är med alla sina utlänningar som umgås med vita svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in