2016-12-04, 09:32
Medlem
TS riktar alltså den ohanterliga känslan av erotisk upphetsning och aggression som väcks inom hen vid åsynen av ett svart barn med luciakrona mot "Ålens"?

Ett solklar fall av projektion.
Citera
2016-12-04, 09:34
Medlem
Studsbolls avatar
Barnsligt av Åhlens, men om de tror de säljer mer med den typen av reklam är det deras val. Personligen tror jag att t o m Kakan Hermasson hade varit mer säljande.
Citera
2016-12-04, 09:35
Medlem
Sperssons avatar
.
Men hallå! Har ni inte fattat något ännu?
Åhlens måste visa upp en negerpojke som lucia för att få godkänt i sitt arbete för mångfald.

Precis som alla Sveriges arbetsgivare känner sig tvingade att anställa muslimer, kvinnor, bögar, och nyanlända.
Ingen vill ta risken att bli stämplad för diskriminering.

Sverige är ett sjukt land utan ryggrad.
Citera
2016-12-04, 09:38
Medlem
-Så nu är pepparkaksgubbarna blonda blåögda tjejer..
Citera
2016-12-04, 09:39
Medlem
Porrtidningssons avatar
Många vänstermänniskor, speciellt kändisar fantiserar om att ha ett alldeles eget litet negerbarn. Som Carola. De känner sig ultimat goda då och kan stoltsera i sociala medier och komma med i tidningen osv. Det är verklig status i dessa kretsar att äga ett sådant barn. I brist på detta så kan man gilla sånt som involverar mörk hudfärg och visa upp det i sociala medier. Då får man cred. Det är detta Åhléns spinner på.
Citera
2016-12-04, 09:41
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarnerdig
Ingen dum idé, vi får stjäla rasifieringen från de.

Muhammed gestaltad som en svennebanan, straight, monogam, fredlig, djurrättsaktivist och vapenvägrare och medlem i BRIS.

Ta Lucia ni, vi fick profeten.

Att gestalta Mohammed som färgad kvinna hade garanterat mordhot från islamister. Att gestalta Mohammed alls är förresten inte ok heller.
Citera
2016-12-04, 09:53
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Jag blir bara provocerad över att hen har ljuskrona och håller i ett ljus. Hela grejen med kronan var att hon skulle kunna bära mer mat till de som var gömda. Jävla idioter...

Men är det inte lite hårt? Här talar vi om ett barn som firar lucia, -en kristen tradition. Bära mat??? Jag blev inte stött. Hellre detta än burkor o ramadan...
Citera
2016-12-04, 10:04
Medlem
TS förstår kanske att det är han själv som läser in det homoerotiska. TS borde fundera på varför han sexualiserar barn.
Citera
2016-12-04, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarnerdig
Ingen dum idé, vi får stjäla rasifieringen från de.

Muhammed gestaltad som en svennebanan, straight, monogam, fredlig, djurrättsaktivist och vapenvägrare och medlem i BRIS.

Ta Lucia ni, vi fick profeten.
"Muhammed - en joddlande resa" med Johan Glans som profet. Jag hade sett den, vad den än är.
Citera
2016-12-04, 10:07
Medlem
Men det här är ju bara en annons, inget luciafirandr. I annonser hittar köpmännens PR-folk på vad som helst för att folk överhuvudtaget ska urskilja annonsen i det ofantliga bruset. Vem vet, nästa år kanske dom kör med en lucia med hakkorsbindel för att nå ut ordentligt i julkommersen. Spar på ilskan till andra tillfällen. Vi får se hur själva firandet går till i t ex SvT.
Citera
2016-12-04, 10:07
Medlem
Blir man upprörd över sånt här, så blir man nog upprörd över precis allt. Det där är att låta sig störas av fel saker. Låt ungar leka och testa på saker.

Det enda jag kan komma på är att jag anser att i ett Lucia-tåg med vuxna så ska Lucia vara kvinna.

När det gäller kids är det fritt fram för alla möjliga varianter, som att alla är Lucior, eller att ingen är det................och en massa varianter på temat däremellan.
Citera
2016-12-04, 10:09
Medlem
BullensPilsners avatar
Vem bryr sig om förlegade kristna seder? När tidningen Året Runt skapade Sveriges lucia, 1937, blev det en skönhetstävling. Inget spännande i dag med andra ord.
Själv föredrar jag att fira jul mer likt de gjorde innan kristendomen slog sina klor i vårt samhälle.

Att Åhlens gör detta är givetvis enbart för att dra fram en hatstorm för att lägga sig i invandringsdebatten, utan att det blir uppenbart och samtidigt få en hel del uppmärksamhet lagom till julhandeln.

Och ni går på det så hårt. Amatörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in