2008-01-10, 15:59
Medlem
Kapt3n Rövskäggs avatar
Dom vill väl visa att produkten är så simpel att även en neger klarar av att använda den.
Citera
2008-01-10, 16:01
Medlem
H.E.L.s avatar
Panta mera-reklamen gör mig tokig.
amaea amaea PANTA PANTA PANTA MJEJA!

Get back to the cottonfield you lousy n****r!
Citera
2008-01-13, 23:02
Medlem
...

Blir ni sugna på att köpa en VW av denna reklamen?

http://www.youtube.com/watch?v=UKKWdbdG8gc
Senast redigerad av disident 2008-01-13 kl. 23:08.
Citera
2008-01-13, 23:19
Medlem
yonnys avatar
Inte för att vara sådan, men i tunnelbanan har jag lagt märke till en reklamkampanj som jag faktiskt reagerade på. En snaggad (nästintill flintskallig) svart kvinna i diverse "sexiga" poses. Tanken var säkert att ha en attraktiv kvinna som visar upp klädesföretagets nya produkter, men snacka om att gå mot strömmen när man väljer en hårlös negress till kampanjen. Det finns vissa ideal i samhället som kvinnor bör uppfylla för att ses som attraktiva av majoriteten, och jag hade alltid trott att hår är ett baskriterium.

Eller tanken var kanske att företaget ville visa upp hur politiskt korrekta de är, och därmed ragga kunder som tänker "åh vad mysigt att de har en stackars svart kvinna i sin annons! Nu ska jag minsann köpa deras produkter för att de är så snälla och jämlika!"
Citera
2008-01-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disident

Nej men lätt illamående.
Tur att man inte kollar på tv.
Citera
2008-01-13, 23:50
Medlem
....

Citat:
Ursprungligen postat av Koi
Nej men lätt illamående.
Tur att man inte kollar på tv.

TV är för idioter, jag hoppas att de som sysslar med TV-produktion och försöker pracka på sin vidriga propaganda soch skruvade verklighetideal på normala människor känner sig rikigt bortglömda och passé iom. internets framgång. För varje av dem som går och tar livet av sig eller knarkar ihjäl sig så blir världen en bättre plats att leva på.
Senast redigerad av disident 2008-01-13 kl. 23:56.
Citera
2008-01-14, 00:11
Medlem
V-rocks avatar
[quote=yonny]Inte för att vara sådan, men i tunnelbanan har jag lagt märke till en reklamkampanj som jag faktiskt reagerade på. En snaggad (nästintill flintskallig) svart kvinna i diverse "sexiga" poses. Tanken var säkert att ha en attraktiv kvinna som visar upp klädesföretagets nya produkter, men snacka om att gå mot strömmen när man väljer en hårlös negress till kampanjen. Det finns vissa ideal i samhället som kvinnor bör uppfylla för att ses som attraktiva av majoriteten, och jag hade alltid trott att hår är ett baskriterium.
QUOTE]

Just snaggat hår och negresser är en ganska vanlig modelkombination, och en traditionell kvinnofrisyr i vissa delar av afrika. Men inte är det snyggt inte...

Kan tänka mig att en del av represtantionen är för att de kör amerikanska reklamer även här, men också för att man ska vara lite street och moderna. Någon som varit på bio på sistone? Just nu kör de någon sorts reklam om självförverkling med en nigeriansk man med ett roligt namn, någon som kommer ihåg vad han hette?

EDIT: blev nått fel med citeringen, så jag fetade till bokstäverna istället.
Citera
2008-01-14, 00:37
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Har ni sett reklamen där Heidi Klum kör samma bil som sin negerhane? Jag ser den i samma stund som jag skriver. Det är vidrigt och onaturligt att en skönhet som Heidi skulle få för sig att gifta sig med en neger, det är extra otäckt att de försöker tjäna pengar på deras vissna förhållande.

Edit: Jag hoppas att de inte får några barn.

Edit 2: Jag hoppas att Heidi gifter sig med en tysk. Det skulle vara ett omoraliskt budskap om en dunderarisk modell fick barn med en neger.
Senast redigerad av Detfårinteplats 2008-01-14 kl. 01:27.
Citera
2008-01-14, 00:47
Medlem
...

Det är ju knappast negrer som är de drivande bakom neger-spektaklet. Så det vore intressant att veta syftet och poängen med det.. Vad är syftet? Tilltalar detta ens de som står bakom?
Citera
2008-01-14, 01:14
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disident

Spontant vill jag också ha en negerchafför som kör sådär coolt och skriker "yeaaaah"!

Seriöst, ska man tilltala mig med reklam så är det lämpligt att använda personer jag kan identifiera mig med. Spagettikillar, negrer och #¤%%4 araber går då fetbort precis som den typ av "fettosvenssonsvenssongubbe" de brukar använda för att de tror att gemene man ska känna igen sig.

Man försöker få den vite mannen att identifiera sig med lönnfeta brevbärarlosers med prinskorvspenisar som istället för att få sitt av frugan smygrunkar i hemlighet åt interracialporr där fyra svarta salamis glaserar en blondin med en halvliter äggviteämne...
Citera
2008-01-14, 01:51
Medlem
NostradamusJRs avatar
Bomullsreklam.

Skulle aldrig falla för en bomullsreklam med en vit person i.
Är det däremot en neger så köper jag det direkt! Han vet förmodligen vad han pratar om.
Citera
2008-01-14, 04:32
Medlem
rasister, alltid lika pantade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här