2016-09-21, 15:39
Medlem
GreenYoshis avatar
Det handlar antagligen om att nå ut till araber. Araber är också en målgrupp man vill sälja till. Det som stör mig är att det inte finns någon reklamfilm med en svensk man och utomeuropeisk kvinna som par. Telenor har också en kvinna och mörkhyad man i sin reklamfilm. Samma med Ica. Vad är det här för exkludering
Citera
2016-09-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estoc
Haha, ni är otroliga... Innan ni fortsätter att snacka om "dolda budskap" så kan jag upplysa er om att dessa personer är ett par i verkliga livet. Hör och häpna, det är inte någon jude som har castat dessa personer för att subliminalt förändra attityder kring "rasblandning", det är bara ett par som tydligen har valt att spela sig själva i den här reklamen.
Sedär, sedär, så trevligt.

Jag känner till tre sådana par.
Jag känner inga kvinnor som har/har haft det så tungt som de tre kvinnorna, och då är männen inte ens längre närvarande.

Hade jag kunnat hade jag hindrat det.
Hindrat att en liten flicka ställer sig upp och talar om för klassen att pappa sitter i fängelse.
--Jo, det är så hon måste göra, sa psykologen.
Och nej, det var inte flickans psykolog, hon behövde dittills ingen, det var mammans psykolog.

Den lilla flickan hade inte ens vetat att det var där han var.

Till att börja med, tills dan efter, åtnjöt den lilla flickan "respekt".
Sen hade hon inga svenska kompisar längre, och det var i princip bara såna som fanns.

Svenska föräldrar är smartare än psykologer.
I synnerhet långsiktigt.
Citera
2016-09-21, 15:42
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenYoshi
Det handlar antagligen om att nå ut till araber. Araber är också en målgrupp man vill sälja till. Det som stör mig är att det inte finns någon reklamfilm med en svensk man och utomeuropeisk kvinna som par. Telenor har också en kvinna och mörkhyad man i sin reklamfilm. Samma med Ica. Vad är det här för exkludering

Var inne på Hallons sida för några dagar sen då jag fungerade byta operatör och de hade också en en ljus tjej och mörk kille. Hade det varit någon sån enstaka reklam så hade jag inte tänkt på det, men att man systematiskt börjar massproducera denna typ av reklam är oroväckande då det tyder på att personerna bakom tydligt vill skapa nya normer i samhället.
Citera
2016-09-21, 15:46
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
En relativt ny reklamfilm från IKEA där en arabisk man och en svensk kvinna hånglar har varit ute i cirka 2 veckor nu (i alla fall på YouTube). Vad tror ni meningen med reklamen är? Finns det något "dolt meddelande" i.o.m att det är en svensk kvinna och arabisk man? Eller är detta det nya normala i landet lagom (extremt kanske det ska heta nu för tiden)?

https://www.youtube.com/watch?v=i6FAeycz2S4

Även IKEAS nya katalog är en kavalkad i PK. De går verkligen all-in med budskapet.
Inte en enda av familjerna är helvita. Vit mamma och brun pappa. Brun mamma och vit pappa och fula små mulattbarn...osv.
http://onlinecatalog.ikea-usa.com/us...alog/pages/1_1

Hur dumma tror dem vi är? Tror dem vi inte märker vad för budskap de vill förmedla?

Låt Tors hammare, Mjölner, förgöra Älmhult och alla batikhäxor på IKEAs marknadsavdelning.
Citera
2016-09-21, 15:48
Medlem
Steinarrs avatar
Sverige är det värsta landet i världen när det kommer till rasblandningspropaganda.

Inte ens USA har i närheten av denna mängd vita kvinnor+negrer i reklamfilmer.

Vi bor verkligen i ett sinnessjukt land just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estoc
, det är bara ett par som tydligen har valt att spela sig själva i den här reklamen.
Jo, det är så det blir.

Dom här männen har inget annat att komma med, så dom måste tjäna pengar på sitt utseende, färgen på sin hud.

Ödets ironi.
Citera
Medlem
Fan vad patetiskt av dig att sitta hemma framför datorskärmen och störa dig på detta så att du måste skriva av dig.
Finns fan 1000tals reklamsnuttar i mitt hemland där det finns massa svarta och araber med i reklmerna men inte fan stör jag mig på dom. LÄGG NER!

Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
En relativt ny reklamfilm från IKEA där en arabisk man och en svensk kvinna hånglar har varit ute i cirka 2 veckor nu (i alla fall på YouTube). Vad tror ni meningen med reklamen är? Finns det något "dolt meddelande" i.o.m att det är en svensk kvinna och arabisk man? Eller är detta det nya normala i landet lagom (extremt kanske det ska heta nu för tiden)?

https://www.youtube.com/watch?v=i6FAeycz2S4
Citera
2016-09-21, 15:49
Medlem
990099s avatar
Blev lite äcklad utav att se en vit kvinna byta saliv med en apa..
Citera
2016-09-21, 15:51
Avslutad
Jag bor inte i Sverige och har några utomeuropeiska vänner som visade mig klippet och frågade vadfan Sverige sysslar med.

Med skammen i rösten försöker jag förklara mig så gott jag kan, men de bara skakar på sina huvuden.

Med den uppenbara agendan i åtanke förundras man hur de så skamlöst och smaklöst kan dra detta till nya astronomiska nivåer. Det är som att de vet om att folk hatar det, men gör det för affärer retas.

Det är fullständigt häpnadsväckande att detta sinnessjukta massinvandringsprojekt med tillhörande propaganda hejdlöst kan fortgå utan motgångar. Speciellt med resultatet av det hela i bagaget.

Sverige är ett oerhört sjukt land!
Senast redigerad av redlineoffside 2016-09-21 kl. 15:54.
Citera
2016-09-21, 15:53
Medlem
Fy f..n va vidrigt. Nån jävla muslimsk skäggmupp hånglar upp en svensk tjej. Så oerhört provocerande. Hjärtats ventrikulära extraslag kom som på befallning. Lite lugnare nu efter att jag konstaterat att mina senaste inköp på IKEA skedde för 13 år sedan.
Citera
2016-09-21, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Sverige är det värsta landet i världen när det kommer till rasblandningspropaganda.

Inte ens USA har i närheten av denna mängd vita kvinnor+negrer i reklamfilmer.

Vi bor verkligen i ett sinnessjukt land just nu.

Det här samhället har peakat, du ser tecken överallt...feministerna har sparkat ut gud ur skolan och i hemmet, demonerna surrar omkring i samhället och löper amok. Det är på väg ner nu...det kommer blir väldigt väldigt mörkt, men om man vet hur man tar hand om sig själv utan att vara beroende av staten så kommer man ha en större chans att överleva den kommande katastrofen.
Citera
2016-09-21, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Om det är någonting som varit en nagel i ögat för mig den senaste tiden så är det IKEAs politiskt korrekta marknadsföring. Det har alltid involverat araber, negrer, latinos eller andra mörka människor. Jag har inget problem med dessa grupper var för sig, men när de i varje reklam blandas ihop med svenskar (och i synnerhet svenskor eller ljushyade kvinnor) så blir jag så otroligt frustrerad. Det känns som en enorm provokation mot dels svenskheten, dels verkligheten eftersom dessa parbildningar är sällsynta.

Svenska tjejer gillar överlag svenska killar eller europeiska, och vice versa för män. Att man på något sätt höjer "rasblandning" (kommer inte på ett lämpligare ord) till skyarna, visar på en illa dold agenda för att älska folk från tredje världen och välkomna de hit.

Jag skulle tilltalas mer av reklam där folk som är lika varandra är kära eller har hånglat, det här gör mig bar äcklad [av IKEAs agenda].

Men problemet är ju att det får helt motsatt effekt. Det är sånt här som på riktigt bidrar till problem i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in