2016-12-04, 10:11
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Stackars pojke som används i mångkulturvurmande propagandasyfte! Vem är det som är rasister egentligen? Det jag stör mig på är att det är ett svenskfientligt ställningstagande, inte att den är en nötbrun människa. Samt att Lucia är en tjej. Detta är så jävla PK att jag spyr! Det är problemet, inte att jag hatar utlänningar. Samt aftonhorans rubrik "rasistisk hatstorm" Man klumpar ihop all kritik och så blir det en sådan rubrik. AB gör alltid sådär och det är också vidrigt! Kanske kunde man istället förklara på ett konstruktivt sätt VARFÖR folk reagerar men nej då, det är raaaasiiiiism, stackars baaaaaarn!!
Citera
2016-12-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Vem bryr sig om förlegade kristna seder? När tidningen Året Runt skapade Sveriges lucia, 1937, blev det en skönhetstävling. Inget spännande i dag med andra ord.
Själv föredrar jag att fira jul mer likt de gjorde innan kristendomen slog sina klor i vårt samhälle.

Att Åhlens gör detta är givetvis enbart för att dra fram en hatstorm för att lägga sig i invandringsdebatten, utan att det blir uppenbart och samtidigt få en hel del uppmärksamhet lagom till julhandeln.

Och ni går på det så hårt. Amatörer.

Nackar du trälarna innan du hänger upp dem i trädet eller låter du dem hänga där och självdö?
Citera
2016-12-04, 10:12
Medlem
Illuminati4Reals avatar
Det passerar. Det är just nu landssorg i Sverige när bögnegerpojken Obama slutar.
Citera
2016-12-04, 10:14
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Barnsligt av Åhlens, men om de tror de säljer mer med den typen av reklam är det deras val. Personligen tror jag att t o m Kakan Hermasson hade varit mer säljande.

Självklart gillar Åhléns Kakan Hermansson men eftersom hon är blond och kvinna provocerar det inte tillräckligt att ha henne som Lucia.
http://nyheteridag.se/raseri-mot-ahlens-omslag-med-kakan-hermansson-hur-gar-jag-ur-medlemsklubben/

Bara att lugnt och stilla lägga till Åhléns på bojkottslistan och gå vidare i livet.
Citera
2016-12-04, 10:15
Medlem
Dr_Kronas avatar
Det värsta är att ingen får ha en negativ åsikt om deras val av Lucia. Man får inte ens prata om det och alla negativa inlägg raderas.

Att dom inte begriper att irritationen bara blir större när man inte ens får komma till tals.
Citera
2016-12-04, 10:19
Medlem
Jag hoppas att denna "reklam" får genomslag och att det kommer mer som provocerar. Sådana provokationer verkar inte som ev vänstervriden Åhlens-ledning tror.

Att håna traditioner verkar kontraproduktivt för etablissemangets syften och genom att det får genomslag växer då sympatierna för en Sverigevänlig rörelse.

Se positivt på detta!! Om det är "rasism" dom vill ha, låt dom få det då!... ....Och människor som inte reagerar utåt bevarar det i sitt sinne till valet 2018.
Citera
2016-12-04, 10:26
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Pojken skulle utan problem vara lika nöjd med att vara stjärngosse eller pepparkaksgubbe men här har en kulturmarxist varit i farten och gått in för att pojken skall vara just lucia. Det är medvetet för att "utmana könsrollerna" och reta upp högern.

Dumt att uppmärksamma fallet och ge hbtq-peddo-rörelsen mer uppmärksamhet.
Citera
2016-12-04, 10:27
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Blir man upprörd över sånt här, så blir man nog upprörd över precis allt. Det där är att låta sig störas av fel saker. Låt ungar leka och testa på saker.

Förvisso men jag tror inte ungen själv valt detta, utan det finns naturligtvis en hbtq-batikhäxa i bakgrunden som förespråkat det.
Citera
2016-12-04, 10:27
Medlem
RedXs avatar
Att ni orkar bry er...

Jag är tämligen säker på att de här reaktionerna var precis vad Åhléns var ute efter.

Inga reaktioner -> ingen uppmärksamhet -> misslyckad kampanj
Reaktioner -> uppmärksamhet & pk-pluspoäng -> lyckad kampanj
Citera
2016-12-04, 10:28
Medlem
Sperssons avatar
.
Det gäller att stå emot dessa onaturliga krafter som försöker ta över det svenska samhället.
En pojke eller man som lucia är bara en liten del i den hjärntvätt som pågår.

Nu sitter exempelvis en man som lever som en kvinna i TV4 direktsändning.
En kvinna som lever som en man fick vinna melodifestivalen förra året.

Får våra barns skull så gäller att vi står upp mot detta vansinne.
Citera
2016-12-04, 10:29
Medlem
Den svenska lucian härstammar ifrån Lusy som är en ljusdemon som tar sig från gård till gård vid vintersolståndet, som först var den 13e dec men enligt den nuvarande kalendern är den 21dec (eller den 22a?).
I sverige har vi Lussevaka, som kommer ifrån att man ska vara uppe hela natten för att kunna hålla onda väsen borta ifrån gården.
Det är även en dag av fest, iom att grisen ska vara slaktad och all mat i ordning gjord inför de kalla månaderna.

Luciafirandet härstammar i Sverige alltså ifrån våra gamla sägner men kristendomen har infiltrerat den och den har blivit en aning uppblandad, precis som julafton.
Citera
2016-12-04, 10:29
Medlem
Grodaifickans avatar
Man får ju liksom tycka vad man vill om det hela, men är man så jävla enkelt lagd i hjärnan att man blir såpass provocerad som TS m.fl blir av det så kanske man bör överväga medicinering för sina psykiska åkommor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in