2021-04-02, 19:40
Medlem
Skrilllexs avatar
Mår så sjukt dåligt av detta med svarta i reklam varför inte bara vissa hur det ser ut istället.
Istället för en massa modeller.

Den framtida familjen är svarta i en svenskt hus
Istället är det muslimer och dom inte kan svenska
Citera
2021-04-02, 19:41
Medlem
Skrilllexs avatar
Vad kan man göra?
Citera
2021-04-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrilllex
Vad kan man göra?

Kräva stopp på invandring av de som ser ut att ha annorlunda etnicitet än infödingarna-
kräva att dessa skall bort - så man slipper se rasfrämlingar i reklamen.

Senaste - negress för kosmetika - Lycki/ rasism eftersom det syftar på att negresser/negrer är fula
o behöver förbättra sitt utseende.

Mörka krullhåriga arabiskan i hotels.com är rätt ok (eller är den rasse också) - hon trivs inte i Sverige
o vill resa bort/emigrera.

Däremot är sådan negerreklam ok för coca cola o McDonalds eftersom negrer är storkonsumenter
av dessa produkter (o inte bara här i landet)
Citera
2021-04-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Det du eftersöker är en klassisk säkerhetshyvel. Detta var en uppfinning av Gillette för många år sedan, men de insåg att det låg mer pengar i att sälja dyra flerhyvlade rakblad som sliter på din hud och måste bytas ut ofta! Samt bannlysa deras gamla blad från närbutikerna.

Du hittar säkerhetshyvlar på bl.a. Gents.se. Jag kan rekommendera en hyvel och blad från Merkur.

Får man fråga om du själv använder en Merkur-hyvel? I så fall vilken, någon dyrare gissar jag? För det finns ju en drös alternativ att välja bland. Från strax under 300 kr till närmare 1000 kr. Å ena sidan vill man kanske börja med någon billigare, men å andra sidan är det ju en långtidsinvestering så man kanske inte vill gå för lågt prismässigt heller.
Citera
2021-04-05, 20:50
Medlem
Alvids avatar
Apotek Hjärtat följer trenden, vit kvinna och en negerhane som lever ett idylliskt familjeliv. Inte mycket om själva företaget/produkter i reklamen dock, men det är ju sekundärt, huvudsaken är att man får visa upp en neger.
Senast redigerad av Alvid 2021-04-05 kl. 20:55.
Citera
2021-04-05, 22:18
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixnai
Är det inte väldigt märkligt att absolut alla multinationella företag, svenska företag, svenska småföretag - alla har denna policy och konkurrenter skickar ut detta budskap 24/7 i tryckt och rörlig media? Att fenomenet ökat extremt mycket på de senaste tio åren?

Måste vara ett sammanträffande. Måste vara att de vill "nå" fler målgrupper.
Det är den kulturmarxistiska utopin om Det Goda Samhället som ligger bakom. Man vill visa sig "duktiga" genom att "lyfta fram minoriteter och förtryckta" enligt regimens agenda. Det är samma som när man röstar på mörkhyade och homofiler i Melodipestivalen. Indoktrinerade individer tror att de gör en god gärning genom att "hjälpa dem".

Gå in på företags hemsidor och kolla om de beskriver sin etik och värdegrund! Ögna igenom de barnsliga flosklerna och godhetsretoriken och försök att inte slå dig för hårt på pannan.

Svensk Hemleverans: https://svenskhemleverans.se/hallbarhet-2/

En sameskola: https://samernas.se/wp-content/uploads/2021/03/Likabehandlingsplan-antagen-av-styrelsen-201906.pdf
Värdegrund
Skolan ska vara en mötesplats där människor med olika bakgrund, ålder och förutsättningar möter varandra med respekt. Sámij Åhpadusguovdásj ska verka för att alla stärks i sin samiska identitet och självkänsla och med det har alla lika värde.
Organisationen har tagit beslut att de värderingar som ska genomsyra verksamheten är; Stolthet, ärlighet och respekt. Tydlig och öppen kommunikation.
Skolans uppdrag är följande;”Sámij Åhpadusguovdásj ger alla samer möjlighet att växa i sin kultur”
Om skolan är öppen för alla borde Emir från Sudan få gå där, men hur kan han stärka sin samiska identitet? Får han den samiska identiteten på köpet?

Det är samma bakomliggande orsaker till att man blundar för vissa fakta och att yttrandefriheten stryps åt. Passar inte statistiken utopin så förändrar man kriterierna för hur statistiken utförs, klumpar ihop vissa grupper, förbjuder att vissa grupper för visas separat, eller så tas de bort eller statistiken slutar föras.

"Den goda" regeringen vill förbjuda att media får tillgång till förundersöknings- och rättegångsprotokoll, eftersom alternativ media tar upp fakta som inte passar utopin. Regimtrogna individer har börjat ange dissidenter i social media för att sätta dit dem, och förtalslagen har börjat användas godtyckligt mot personer som sagt sanna saker. Allt för att försöka dölja och skrämma till tystnad. När man vet att man kan åka dit även om det man sagt är sant så håller man tyst oftare, bara för att vara på den säkra sidan.
Senast redigerad av PH1 2021-04-05 kl. 22:21.
Citera
2021-04-06, 16:36
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Stör mig något enormt på all reklam där huvudpersonen babblar med rinkebysvenska. Är detta det nya normala? Personer som pratar rinkebysvenska skall betraktas som spännande och smarta medan vi normala med riks eller någon form av dialekt skall förpassas till skräphögen. Fyfan!
Citera
2021-04-06, 22:40
Medlem
Crapmagics avatar
Zalando bjuder på nakna färgade XXXXXXXXXL modeller i runda glasögon
och texten "vi är här för att stanna" har jag för mig
Citera
2021-04-06, 23:10
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Stör mig något enormt på all reklam där huvudpersonen babblar med rinkebysvenska. Är detta det nya normala? Personer som pratar rinkebysvenska skall betraktas som spännande och smarta medan vi normala med riks eller någon form av dialekt skall förpassas till skräphögen. Fyfan!
Jepp förortslang är inte en dialekt utan ett attitydproblem, och den ska aldrig erkännas i något sammanhang, min hetaste sexdröm är att få kränka någon som gärna vill upplyfta det till dialekt.

Man flyttar fram positionera ju flera dom blir, det där hade varit omöjligt för ett decennium sedan
Citera
2021-04-07, 22:24
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Zalando bjuder på nakna färgade XXXXXXXXXL modeller i runda glasögon
och texten "vi är här för att stanna" har jag för mig
Inte en enda tjock vit kvinna fick vara med och dansa i en icke-förmildrande kroppstrumpa, det är är ockupationsbeteende av reklammakaren, jag förstår att H&M och andra klädföretag ser ut som dom gör efter denna comersial-'offensive', det är nämligen en enorm överrepresentation av slöjor och afrikanskor som vandrar runt därinne utan att svenskorna stör sig ett dugg förstås...

Eller jag kanske såg fel, det kanske inte va en reklamfilm utan ett uppträdande från
"The Mamas?" i Mello?
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-07 kl. 22:39.
Citera
2021-04-08, 00:11
Medlem
genusforskares avatar
USCH! För mycket rasism i denna tråd. Klart att alla ska vara representerade på alla områden i samhället.
Citera
2021-04-08, 10:09
Medlem
jocke51s avatar
En av grunderna i marknadsföring är att konsumenten ska känna igen sig i reklamen. När svarta (ca 4% i Sverige) är överrepresenterad något oerhört i daglig reklam, blir resultatet kontraproduktivt. Detta handlar enbart om att sälja in attityd och en rent politisk agenda.
När den färgade kvinnan sitter och bokar en stuga i mörkaste Dalarna blir det bara patetiskt och dumt.
När skumma spelsiter i princip ENBART använder färgade statister närmar man sig rasism...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in