2020-01-18, 02:01
Medlem
Vi måste framhäva våra minoriteter ( svagheter)
För att visa styrka.
Typ så.
Citera
2020-01-18, 02:04
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men säg varför då det som tråden jag länkade och som du måste se själv. Varför i sjutton är det i princip alltid en svart snubbe med en vit kvinna?

Tror det mer är din selektiva uppfattningsförmåga som gör sig påmind här käre Zaedrews.
Citera
2020-01-18, 02:26
Medlem
För att inte tala om all rasblandarreklam - senast för tre timmar sedan, på hemgång efter en bärs på puben, gick jag förbi apoteket, i vilkets fönster jag såg en affisch med en vit man och en negress. Hade jag druckit mer än två öl hade jag säkerligen spytt, men nu var ruset under full kontroll. Oavsett vilket blev jag äcklat och kastade en gatsten på fönstret så att en spricka uppstod. Alla måste göra sitt
Citera
2020-01-18, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-gris
Jag har märkt att på senare år så har det varit väldigt mycket mörkhyade personer på reklam på tv. Kan tex vara som i denna reklam, dock inte så många mörkhyade i denna:
https://www.youtube.com/watch?v=qra-1CInX4U
Länken: handlar du på mathem, min mamma handlar där, min pappa handlar där.. yabba yabba

Nu till min fråga.. är det ett medvetet val att lägga in mörkhyade personer i reklamen? är det politiskt korrekt? Eller är det bara ett random urval av personer som dom tar med?

Jag är inte rasist btw.

Endast seriösa svar! Tack ska ni ha, alla vita, gula, bruna och röda människor

Kan nog inte bli mer PK än så. För hur malplacerade är inte dessa i reklam som omfattar väldigt svensk kultur. Jag bojkottar visserligen all reklam, men PK reklam zappas omedelbart bort och inhandlas aldrig något från dessa.
Citera
2020-01-18, 04:08
Medlem
moodyfieds avatar
Förvånas att ni inte har skrotar tv boxen... De tvättar ju era hjärnor med stålull.

Har inte sett en reklamfilm på säkert 10 år.
Adblock, torrents och livet utan abonnemang är frihet!
Citera
2020-01-18, 04:34
Medlem
Har också noterat att i reklamen idag så är det nästan alltid ett "blandpar". Självklart av ngt slags PK. Man ser dock rätt sällan dessa par i verkligheten.....................!
Citera
2020-01-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanbak
Du arbetar inte inom PR det är uppenbart. Som om dom bryr sig om vem du har sex med. Väx upp.

Vit kvinna negerhane mycket vanligt. Negerhona vit hane extremt sällsynt. Reklamare är PK. Men jag skulle inte anlita en sådan byrå om jag har kommersiella kunder.

Har man däremot tvångskunder kommuner, statliga institutioner där folk inte har valfrihet kan man trycka in budskapet i ansikte på dom.
Citera
2020-01-18, 09:04
Moderator
Tinuviels avatar
Inte Politik-Inrikes.

Skickar vidare så får moderatorerna i berörd forumdel ta ställning till om de vill slå samman med denna:
(FB) Etnisk mångfald i reklamen /rubrik ändrad, Mod

Politik: inrikes --> Reklam och marknadsföring
/Moderator
Citera
2020-01-18, 09:12
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Wow…

"jag är inte rasist men.." jo du verkar vara rasist om du tror att allt är en enda stor konspiration för att några mörkhyade personer är med i en reklamfilm. Sverige är idag ett mångkulturellt land så varför skulle bara vita personer synas?

kom in i matchen.

Här tror jag vi har svaret. Man måste ha mångfald i reklamfilmer, annars börjar mansbebisar som bombacci klaga på att man osynliggör folk etc. Vänsterpersoner ser nämligen mörkhyade lite som barn som behöver tas hand om, de är rasister, fast med gott uppsåt.
Citera
2020-01-18, 11:20
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moodyfied
Förvånas att ni inte har skrotar tv boxen... De tvättar ju era hjärnor med stålull.

Har inte sett en reklamfilm på säkert 10 år.
Adblock, torrents och livet utan abonnemang är frihet!
TV-boxen hamnade på återvinningen för många år sedan och jag undviker att ge pengar till utlänningar så gott det går. Jag ställer mig inte ens i en kassa på ICA där det sitter en svarting.
Dock svårt att helt undgå att se rasfrämlingar ihopblandade med svenskar på ett motbjudande sätt.
Svenska spel är ett exemplel och även här på FB ser jag en äcklig svarting i reklamen.
Citera
2020-01-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Var på ett event en gång för framgångsrika start-up företag som delvis anordnats av en av Sveriges/Nordens största PR-byråer. Man märkte snabbt att det var en väldigt viktig fråga för representanten för PR-byrån, som var en medelålders karriärkvinna, att varje företag som presenterade hade en marknadsföring som var i linje med den som diskuteras i den här tråden, alltså att en mångfald av etniciteter representeras. Men det var inte bara knutet till att ju större målgrupp desto bättre ur något slags affärssynpunkt, representanten för PR-byrån sade uttryckligen att hon vill se det "blandas upp". Företaget ifråga hade utvecklat en app om säkert sex, och där man bland annat kunde hitta info om allt från sexsjukdomar till sexleksaker. Men i sin marknadsföring hade de inte valt att visa blandade par, dvs en svart (man) en vit (kvinna), utan det var vanliga par utav svart/svart, vit/vit, gul/gul osv, förmodligen för att göra det mer autentiskt och internationellt. Men PR kvinnan sade uttryckligen att hon var besviken på att de inte blandat paren, "Varför inte en vit kvinna och en svart kille? Det som är så trevligt." Vad har man för agenda då, medvetet eller omedvetet? Den som leder till färre vita förslagsvis.

Ingen agenda alls förutom att hon tyckte det är "trevligt" med en blandning.

Sluta tro på konspirationer hela tiden där alla vill förstöra Sverige.
Citera
2020-01-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Här tror jag vi har svaret. Man måste ha mångfald i reklamfilmer, annars börjar mansbebisar som bombacci klaga på att man osynliggör folk etc. Vänsterpersoner ser nämligen mörkhyade lite som barn som behöver tas hand om, de är rasister, fast med gott uppsåt.
Fast är det "gott" med denna "låga förväntningarnas rasism"? Är det inte mer ett bevis på att man själv känner sig överlägsen alla andra raser (ursäkta uttrycket raser)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in