Citat:
Ursprungligen postat av
JojjeMeduza
Har några LP-skivor av Errol som jag fått av min far. Han köpte LPboxen från Skivspegeln på 80talet. Sedan har jag alla CD, men kassetter äger jag bara en som är i original. Och det är andra utgåvan av Radio Ronka 1. Skulle gärna ha fler, men som du säger de kostar en del och är väl rätt svåra att få tag på. Finns väl på tradera och liknande sidor.
Jag kollade runt lite och det verkar ju kosta en del. Inga priser jag tänker betala direkt:
Eddie Meduza Orginal Kassettband "Dubbelidioterna" -
Ledande bud 348 kr
https://www.tradera.com/item/341022/392979141/eddie-meduza-orginal-kassettband-dubbelidioterna-
Möjligtvis för någon enstaka favorit om jag lyckas identifiera exakt vilken jag vill ha.
Citat:
Ursprungligen postat av
JojjeMeduza
Sedan så är det klassiskt att ha ett kassettband med Errols låtar som man spelat in av kompisar som i sin tur har gjort det av andra kompisar till slut hör man inte ens vad som finns med på bandet. Var så de flesta gjorde förr på den gamla goda tiden, innan internet.

Japp. Det var ju ofta(st) inte skitbra ljudkvalité på grejerna, minst sagt. Jag hade en kompis under uppväxten som hade det mesta på originalkassetter. Han var nog källan till många av alla kopierade kassetter som spreds lokalt.