2020-03-30, 00:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Alla tiders fyllekalas serien skulle ges ut igen kan jag tycka även om det är UT som sitter på de låtarna. Det är alltid en bra blandning av låtar på de skivorna.

Även låten Alla tiders fyllekalas är riktigt bra också
Fast många av låtarna från Fyllekals serien finns ju med på skivan Rock 'n Rebel. Har Bert köpt upp just de låtarna eller hur är det?
Sedan så hade Errol väl inget riktigt kontrakt med bolagen, utan de hade en slags överenskommelse med ett handslag som gällde.
Men att Väg 13 samt då Fyllekals serien borde ges ut igen helt klart.
Citera
2020-03-30, 00:56
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Fast många av låtarna från Fyllekals serien finns ju med på skivan Rock 'n Rebel. Har Bert köpt upp just de låtarna eller hur är det?
Sedan så hade Errol väl inget riktigt kontrakt med bolagen, utan de hade en slags överenskommelse med ett handslag som gällde.
Men att Väg 13 samt då Fyllekals serien borde ges ut igen helt klart.

Ultima Thule har vad jag har förstått haft lite samröre med Bert. Som exempel så var Feta, Fula, Dumma Amerikaner med på Live(s)!. Så jag får försöka fråga Warner om de äger materialet som finns på det som har getts ut av UT-Records.
Citera
2020-03-30, 00:58
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Ultima Thule har vad jag har förstått haft lite samröre med Bert. Som exempel så var Feta, Fula, Dumma Amerikaner med på Live(s)!. Så jag får försöka fråga Warner om de äger materialet som finns på det som har getts ut av UT-Records.
Ja, precis det har du rätt i. Det kanske också finns något outgivet material hos UT.
Citera
2020-03-30, 01:01
Medlem
Citat:
Ja, precis det har du rätt i. Det kanske också finns något outgivet material hos UT.

Det är jag väldigt säker på, nästan jag vill tala om för dem att skall man höja flaggan så måste man göra det till Errol, mer ursvenskt än så finns inte. Så kan SAS ta och fara och flyga.
Citera
2020-03-30, 01:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det är jag väldigt säker på, nästan jag vill tala om för dem att skall man höja flaggan så måste man göra det till Errol, mer ursvenskt än så finns inte. Så kan SAS ta och fara och flyga.
Helt sant. Det är ju bara att lyssna på den här låten som får Evert Taube att blekna.
Här Kommer En Svensk Sjöman
https://www.youtube.com/watch?v=cNGlRIf8Fw0
Citera
2020-03-30, 09:37
Medlem
Citat:
Helt sant. Det är ju bara att lyssna på den här låten som får Evert Taube att blekna.
Här Kommer En Svensk Sjöman
https://www.youtube.com/watch?v=cNGlRIf8Fw0

Den har en självklar plats bland svenska sjömansvisor!
Citera
2020-03-30, 20:37
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar om det finns mera "Dragspelslåtar".
Skulle vara intressant med en tills Dragspelsskiva
Citera
2020-03-31, 01:56
Medlem
Citat:

En sådan skulle vara underbar. Jag brukar spela den för folk (dock inte Den Runkande Spårvagnschauffören beroende på vem jag spelar för) och de brukar gilla den. Så en uppföljare skulle vara uppskattad. "Dragspelsrock And Roll" eller något sådant aksnke den skulle kunna heta?
Citera
2020-03-31, 07:26
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
En sådan skulle vara underbar. Jag brukar spela den för folk (dock inte Den Runkande Spårvagnschauffören beroende på vem jag spelar för) och de brukar gilla den. Så en uppföljare skulle vara uppskattad. "Dragspelsrock And Roll" eller något sådant aksnke den skulle kunna heta?

Vi får väl hoppas på att skivbolagen kollar upp ordentligt vad fansen vill ha.
Det skulle vara en intressant skiva
Citera
2020-04-02, 14:57
Bannlyst
Det skulle vara Nice att ha lite originalgrejer med Errol. Jag har inte mycket i fysiskt format. När jag var ung (...typ...) var det spridda skurar på kassetter som gällde mest. Kopierat från originalkassetter. Det övergick ju till MP3 senare. Det mesta av det bästa känns som det är kassett som gäller för?! Jag avskyr verkligen kassettformatet, men lite originalgrejer med Errol vore fint att ha.

Jag gissar att det är mest E. Hitler-kassetter jag är ute efter. Men... kassetterna är ganska dyra nuförtin gissar jag?
Citera
2020-04-02, 17:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Citat:

Finns det fler dragspelslåtar som inte var med på skivan Dragspelsrock? Eller är det outgivna låtar?
Citera
2020-04-02, 17:11
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Det skulle vara Nice att ha lite originalgrejer med Errol. Jag har inte mycket i fysiskt format. När jag var ung (...typ...) var det spridda skurar på kassetter som gällde mest. Kopierat från originalkassetter. Det övergick ju till MP3 senare. Det mesta av det bästa känns som det är kassett som gäller för?! Jag avskyr verkligen kassettformatet, men lite originalgrejer med Errol vore fint att ha.

Jag gissar att det är mest E. Hitler-kassetter jag är ute efter. Men... kassetterna är ganska dyra nuförtin gissar jag?

Har några LP-skivor av Errol som jag fått av min far. Han köpte LPboxen från Skivspegeln på 80talet. Sedan har jag alla CD, men kassetter äger jag bara en som är i original. Och det är andra utgåvan av Radio Ronka 1. Skulle gärna ha fler, men som du säger de kostar en del och är väl rätt svåra att få tag på. Finns väl på tradera och liknande sidor.
Sedan så är det klassiskt att ha ett kassettband med Errols låtar som man spelat in av kompisar som i sin tur har gjort det av andra kompisar till slut hör man inte ens vad som finns med på bandet. Var så de flesta gjorde förr på den gamla goda tiden, innan internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in