2021-06-14, 00:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jag vill minnas att jag såg den bilden på utställningen 2012.

Okej, synd att jag missade den stora utställningen 2012. Men jag var där i alla fall i Tidaholm 2016 och fick se lite grann. Köpte ett fint julkort och några pins också
Citera
2021-06-14, 00:14
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Okej, synd att jag missade den stora utställningen 2012. Men jag var där i alla fall i Tidaholm 2016 och fick se lite grann. Köpte ett fint julkort och några pins också

Synd de inte hade en permanent utställning som de har med Stålfarfar på Johannamuséet i Skurup.
Annars har jag tänkt tanken att om livet vill sig väl så skall jag se till att ha ett Errolmuseum där man kan se bilder, skivor och kassetter och med mera, samt gamla bilar då en del lära vilja se sådant också.
Som Errol sjöng i den väldigt fina Om Jag Blir Lika Gammal Som Farfar så kanske någon dag en önskedröm slår in.
Citera
2021-06-14, 00:17
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Synd de inte hade en permanent utställning som de har med Stålfarfar på Johannamuséet i Skurup.
Annars har jag tänkt tanken att om livet vill sig väl så skall jag se till att ha ett Errolmuseum där man kan se bilder, skivor och kassetter och med mera, samt gamla bilar då en del lära vilja se sådant också.
Som Errol sjöng i den väldigt fina Om Jag Blir Lika Gammal Som Farfar så kanske någon dag en önskedröm slår in.

Ja, det var trist att den inte var en permanent utställning. Jag var senast i Tidaholm 2018 och då var den över utställningen, men tur att jag fick se den en gång i all fall.
Ja, ett Errolmuseum hade varit något. Finns säkert rätt många som skulle kunna bidra med prylar och skivor och liknande.
Citera
2021-06-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, det var trist att den inte var en permanent utställning. Jag var senast i Tidaholm 2018 och då var den över utställningen, men tur att jag fick se den en gång i all fall.
Ja, ett Errolmuseum hade varit något. Finns säkert rätt många som skulle kunna bidra med prylar och skivor och liknande.

Jo det känns som om det skulle kunna bli en succé som folk lär besöka så ofta som möjligt.
Citera
2021-06-15, 20:41
Medlem
Rebali179s avatar
Någon som vet varför det inte blev någon permanent utställning med Eddie Meduza på Tidaholm s museum? Missade den utställningen så jag hoppas att det finns bilder mm
Citera
2021-06-16, 12:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Någon som vet varför det inte blev någon permanent utställning med Eddie Meduza på Tidaholm s museum? Missade den utställningen så jag hoppas att det finns bilder mm

Nä, vet inte varför. Trodde att det var en permanent utställning, har för mig att jag läste det någonstans. Men nä, när jag var där andra gången så vara utställningen avslutad.

Hade varit kul med en stor utställning med en massa bilder och så vidare.
Citera
2021-06-17, 09:17
Medlem
Idag skulle Errol ha fyllt 73. En enormt saknad man.
Citera
2021-06-19, 19:59
Medlem
Har firat Sveriges enda och eviga kung av text o musik, Eddie Meduza, med att hylla hans födelsedag den 17 juni med på galen hög volym köra hans låtar varje kväll...👍👍
Citera
2021-06-23, 12:20
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossepack
Har firat Sveriges enda och eviga kung av text o musik, Eddie Meduza, med att hylla hans födelsedag den 17 juni med på galen hög volym köra hans låtar varje kväll...👍👍
Har firat en hel del och lyssnat på hans musik. Fast det gör jag rätt ofta ändå.
Citera
2021-06-23, 17:29
Medlem
Rebali179s avatar
Matz Ztefanz Med Lailaz - Eleganten (Bingolotto 1998)
https://youtu.be/6fRayuQGCp8

Hyllning eller slakt tro?

Dock är det väl en klassiker på sitt sätt
Citera
2021-06-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Matz Ztefanz Med Lailaz - Eleganten (Bingolotto 1998)
https://youtu.be/6fRayuQGCp8

Hyllning eller slakt tro?

Dock är det väl en klassiker på sitt sätt

Att se Bingolottodjuren dansa till musik komponerad av Errol måste få det att kategoriseras som klassiker.
Citera
2021-06-25, 13:50
Medlem
Rebali179s avatar
Matz Ztefanz Med Lailaz - EPA Traktorn (Bingolotto 1998)
https://youtu.be/gXyo1CUfrA8

Varför hör jag originalet i mitt huvud

Matz Ztefanz Med Lailaz - Evert (Bingolotto 1998)
https://youtu.be/-6NNplGTX1A

Hoppas att det blev bra med royalty till Eddie Meduza
Senast redigerad av Rebali179 2021-06-25 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in