2020-03-02, 00:35
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Förstår hur du känner, är för mig också fruktansvärd sorg att han inte finns kvar hos oss.
Men om vi nu hypotetiskt ser att han skulle spela i Mexiko, så tror jag att även han skulle själv uppskatta det. Som när han spelade live i Finland. Han skulle kunna spela sina favoritlåtar både engelska och svenska utan att någon skulle vråla om Mera Brännvin. Och Porrfavor compagneros skulle vara en perfekt avslutningslåt på en konsert i Mexiko.

Kan enbart instämma. Och så tänker vi oss alla de glada mustaschprydda sombreroshattarna sjunga allsång till "Porrfavor (Compagneros)".
Citera
2020-03-02, 00:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Kan enbart instämma. Och så tänker vi oss alla de glada mustaschprydda sombreroshattarna sjunga allsång till "Porrfavor (Compagneros)".
Haha det hade ju varit faktiskt riktigt bra. Och Errol sjung ju rätt mycket om Spanien i sina låtar. Och nu är rätt stor i ett spansktalande land.
Citera
2020-03-02, 01:08
Medlem
Citat:
Haha det hade ju varit faktiskt riktigt bra. Och Errol sjung ju rätt mycket om Spanien i sina låtar. Och nu är rätt stor i ett spansktalande land.

Cirkeln sluts.
Citera
2020-03-02, 07:32
Medlem
Rebali179s avatar
Eddies storhet växer som tur är på alla sätt och vis.
Skulle ha varit väldigt intressant ifall han hade varit i Mexiko

Dock ang inspelningar. Undrar om det finns något ifrån finlandsgigget som det pratas om i boken om honom. Det skulle vara härligt att höra honom sjunga hela sitt register
Citera
2020-03-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Eddies storhet växer som tur är på alla sätt och vis.
Skulle ha varit väldigt intressant ifall han hade varit i Mexiko

Dock ang inspelningar. Undrar om det finns något ifrån finlandsgigget som det pratas om i boken om honom. Det skulle vara härligt att höra honom sjunga hela sitt register

Löfberg och den tidens uppsättning av The Roarin' Cadillacs har gott om inspelat så jag kan tänka mig det.
Citera
2020-03-02, 16:16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Löfberg och den tidens uppsättning av The Roarin' Cadillacs har gott om inspelat så jag kan tänka mig det.
Ja, man tycker ju att den borde finnas. Hoppas att den kommer fram, vore kul att se Errol endast framföra sina engelska låtar. En rätt unik konsert.

Förresten minns du när det skulle komma en cd som skulle heta De va' de eller liknande. Där skulle ju även en dvd medföljas med en livekonsert vara med. Vad hände med den? Var väl mer än 15 år sedan den skulle komma ut.
Den outgivna låten och sketchen finns ju på youtube , men livekonserten skulle vara intressant att se. Vet att låten "Himlen är blå" skulle framföras, den vet jag att han också sjöng när han var i Boden. Då undrar jag lite om det är samma spelning, eller om han framförde den låten andra gånger.
Citera
2020-03-02, 16:45
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, man tycker ju att den borde finnas. Hoppas att den kommer fram, vore kul att se Errol endast framföra sina engelska låtar. En rätt unik konsert.

Förresten minns du när det skulle komma en cd som skulle heta De va' de eller liknande. Där skulle ju även en dvd medföljas med en livekonsert vara med. Vad hände med den? Var väl mer än 15 år sedan den skulle komma ut. Den outgivna låten och sketchen finns ju på youtube , men livekonserten skulle vara intressant att se. Vet att låten "Himlen är blå" skulle framföras, den vet jag att han också sjöng när han var i Boden. Då undrar jag lite om det är samma spelning, eller om han framförde den låten andra gånger.

Jag skulle nog tro att det lades mer krut på Gröna Lund DVD:n som följde med i Live(S)
Men detta är bara mina gissningar.
Citera
2020-03-02, 16:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag skulle nog tro att det lades mer krut på Gröna Lund DVD:n som följde med i Live(S)
Men detta är bara mina gissningar.
Fast Live(S) kom väl ut före det var prat om De va de? Löfberg var det väl som skulle släppa den. Tror det var samtidigt som de gamla kassetterna skulle släppas på CD.
Citera
2020-03-02, 16:50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Fast Live(S) kom väl ut före det var prat om De va de? Löfberg var det väl som skulle släppa den. Tror det var samtidigt som de gamla kassetterna skulle släppas på CD.

Där ser man jag kanske blandar ihop det. Det är inte Sunne Rotternos inspelningen tro det pratas om.
Fast den finns nog inte inspelad som konsert DVD. (Vad Jag Vet).
Trodde att De va de var en live CD-Skiva
Citera
2020-03-02, 17:01
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Där ser man jag kanske blandar ihop det. Det är inte Sunne Rotternos inspelningen tro det pratas om.
Fast den finns nog inte inspelad som konsert DVD. (Vad Jag Vet).
Trodde att De va de var en live CD-Skiva

Jaha, vet inte vilken spelning det var som skulle bli med på DVD. Inte omöjligt i alla fall, vilket år var den spelningen ?

De va de var tänkt att bli en typisk samlingsskiva med en massa låtar som vi redan hade hört tidigare. Förutom en outgiven låt och en outgiven sketch. De måste väl varit inspelade i samband när han hade varit i Norge.

Sejern är vår
https://www.youtube.com/watch?v=O5tXAY-nxf8

Den dommesta sketchen
https://www.youtube.com/watch?v=2G7GCVUi6BU
Citera
2020-03-02, 17:09
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jaha, vet inte vilken spelning det var som skulle bli med på DVD. Inte omöjligt i alla fall, vilket år var den spelningen ? De va de var tänkt att bli en typisk samlingsskiva med en massa låtar som vi redan hade hört tidigare. Förutom en outgiven låt och en outgiven sketch. De måste väl varit inspelade i samband när han hade varit i Norge.

Sejern är vår
https://www.youtube.com/watch?v=O5tXAY-nxf8

Den dommesta sketchen
https://www.youtube.com/watch?v=2G7GCVUi6BU

Sunne Rotternos är inspelad i september 2001.

Samtidigt så hoppas jag att det kommer ut mera material
Citera
2020-03-02, 17:20
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Sunne Rotternos är inspelad i september 2001.

Samtidigt så hoppas jag att det kommer ut mera material

Okej. Tror då kanske att det var en annan spelning som var tänkt. Just för att låten Himlen är blå skulle vara med, som även framfördes i Boden 1992. Så jag tänker att om det är samma spelning eller så körde han den låten vid andra tillfällen, och då borde det vara i samtid med den spelningen.

Hoppas att mer material kommer ut, för det finns otroligt mycket kvar att se och höra. Helst av allt
skulle jag vilja se Lester C. Garreth-filmen , vi fick ju se lite därifrån i dokumentären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in