Citat:
Ursprungligen postat av
realFEZ
Det skulle vara Nice att ha lite originalgrejer med Errol. Jag har inte mycket i fysiskt format. När jag var ung (...typ...) var det spridda skurar på kassetter som gällde mest. Kopierat från originalkassetter. Det övergick ju till MP3 senare. Det mesta av det bästa känns som det är kassett som gäller för?! Jag avskyr verkligen kassettformatet, men lite originalgrejer med Errol vore fint att ha.
Jag gissar att det är mest E. Hitler-kassetter jag är ute efter. Men... kassetterna är ganska dyra nuförtin gissar jag?
Har några LP-skivor av Errol som jag fått av min far. Han köpte LPboxen från Skivspegeln på 80talet. Sedan har jag alla CD, men kassetter äger jag bara en som är i original. Och det är andra utgåvan av Radio Ronka 1. Skulle gärna ha fler, men som du säger de kostar en del och är väl rätt svåra att få tag på. Finns väl på tradera och liknande sidor.
Sedan så är det klassiskt att ha ett kassettband med Errols låtar som man spelat in av kompisar som i sin tur har gjort det av andra kompisar till slut hör man inte ens vad som finns med på bandet. Var så de flesta gjorde förr på den gamla goda tiden, innan internet.