2019-07-30, 00:11
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Angående vem som spelar gitarrsolo på Wanna Know If You, fick nu veta att det är Janne Lindén.
Okej, kan tänka mig det då det inte låter exakt som meduza.
Citera
2019-07-30, 01:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Intressant att du nämner det, "Timber" och "Gubbarnas Heavy Rock And Roll" var först bara med på kassettutgåvan av skivan, sedan kom den med på CD-utgåvan tillsammans med "The Wanderer" och "It's All Over Now" som är 2 coverlåtar som gavs ut på singel i samma veva som den skivan kom.

Undrar varför de bara hamnade på Kassett först.
Var det E.Hitler Material tro eller så ville bolaget ha ut lite mera låtar på Kassetterna
Citera
2019-07-30, 07:38
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Okej, kan tänka mig det då det inte låter exakt som meduza.

Errol på sång och bas.
Janne på gitarr.
Anders på trummor.
Citera
2019-07-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Undrar varför de bara hamnade på Kassett först.
Var det E.Hitler Material tro eller så ville bolaget ha ut lite mera låtar på Kassetterna

Jag anar att bolaget ville ha ut lite mera, som exempel You Ain't My Friend hade med Jag Vill Ha En Grammis på kassettutgåvan.
Sedan får man i regel plats med mer på kassetter på vinyler så man får ju ta användning för det.
Citera
2019-07-30, 12:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Tvärtom här, Ain't Got No Cadillac har jag lyssnat på otaliga gånger, älskar låtar som "Come Autumn Rain", "Gimme Love", "Young Girls And Cadillac Cars", "Love You Little Girl" med flera och då skall vi inte prata om "Timber" som är en bete som alltid kan "starta maj". 😃

Precis den är otroligt bra som allt annat som Errol spelade in. Favorit låtarna från den skivan är Young Girls And Cadillac Cars och Get Out Of Town. Och titelspåret Ain't Got No Caddilac är också riktigt bra. Gillar Rockabillylåtarna bäst som han gjorde. Synd att den skivan inte blev någon succé.
Citera
2019-07-30, 12:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
The Wanderer" och "It's All Over Now" som är 2 coverlåtar som gavs ut på singel i samma veva som den skivan kom.

Och riktigt bra covers är det. Errol var nog den enda artist jag vet som lyckas göra covern bättre än originalet. Och det är inte dåligt det.
Citera
2019-07-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Och riktigt bra covers är det. Errol var nog den enda artist jag vet som lyckas göra covern bättre än originalet. Och det är inte dåligt det.

Han är en av de som jag räknar in inom den kategorin ja. Han hade känsla för hur man kan göra en låt ännu bättre.
Citera
2019-07-30, 12:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Han är en av de som jag räknar in inom den kategorin ja. Han hade känsla för hur man kan göra en låt ännu bättre.
Ja, och han kunde spela som de gjorde på 50 - 60 talet. Det är inte många som kan det heller. Duktig musiker var han allt.
Citera
2019-07-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ja, och han kunde spela som de gjorde på 50 - 60 talet. Det är inte många som kan det heller. Duktig musiker var han allt.

Oja, rytmen i hans musik med komp och basgång har gjort så han har placerat sig in i mitt drömband. Övriga medlemmar där är Jimi Hendrix på solo och Sonny Boy Williamson II på munspel bland annat.
Citera
2019-07-30, 12:59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Oja, rytmen i hans musik med komp och basgång har gjort så han har placerat sig in i mitt drömband. Övriga medlemmar där är Jimi Hendrix på solo och Sonny Boy Williamson II på munspel bland annat.

Det hade varit ett intressant band att se live.
Citera
2019-07-30, 13:06
Medlem
Citat:
Det hade varit ett intressant band att se live.

Stålfarfar - sång.
Eddie Meduza - bas & kör.
Chuck Berry - kompgitarr & kör.
Jimi Hendrix - sologitarr & kör.
Loffe - trummor & kör.
Pepparn - dragspel.
Sonny Boy Williamson II - munspel & kör.
Povel Ramel - piano & kör.

Bandet i sin helhet. Lite udda gäng och ja Stålfarfar var ju ingen professionell sångare, fast karaktär hade han, hade varit skitroligt om Errol hade skojat om Stålfarfar vid något tillfälle, haft lösskägg och pratat på skånska.
Citera
2019-07-31, 21:55
Medlem
Rebali179s avatar
Låter som ett härligt gäng på sitt eget sätt.

Vad är det uddaste Eddie Meduza kan ha gett ut alla kategorier tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in