Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-29, 23:17
  #1801
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Ain't Got No Cadillac skivan är en skiva jag aldrig lyssnar på måste jag erkänna.
Då är Raggare många gånger bättre

Tvärtom här, Ain't Got No Cadillac har jag lyssnat på otaliga gånger, älskar låtar som "Come Autumn Rain", "Gimme Love", "Young Girls And Cadillac Cars", "Love You Little Girl" med flera och då skall vi inte prata om "Timber" som är en bete som alltid kan "starta maj". 😃
Citera
2019-07-29, 23:19
  #1802
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Tvärtom här, Ain't Got No Cadillac har jag lyssnat på otaliga gånger, älskar låtar som "Come Autumn Rain", "Gimme Love", "Young Girls And Cadillac Cars", "Love You Little Girl" med flera och då skall vi inte prata om "Timber" som är en bete som alltid kan "starta maj". 😃

Det skulle väl dock bara vara Timber & Gubbarnas Heavy Rock N Roll som är bra på skivan Ain't Got No Cadillac
Citera
2019-07-29, 23:21
  #1803
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Ain't Got No Cadillac skivan är en skiva jag aldrig lyssnar på måste jag erkänna.
Då är Raggare många gånger bättre
Ain't Got No Cadillac har ju en av meduzas bästa låtar. Young girls and Cadillac cars.

Wanna know if you är också en mycket bra låt.

Det är nog albumet jag lyssnat mest på.
Citera
2019-07-29, 23:23
  #1804
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det skulle väl dock bara vara Timber & Gubbarnas Heavy Rock N Roll som är bra på skivan Ain't Got No Cadillac

De andra låtarna där är också bra. Och så gott som hela skivan har Errol gjort helt själv, enda undantaget är på låten "Wanna Know If You" där Janne och Anders från Lester C. Garreth medverkar. Fast man undrar ändå hur skivan hade låtit om Errol hade spelat in den i en ännu mer påkostad studio än sin egen?
Hur som helst, låten "Young Girls And Cadillac Cars" blev en hit i Holland, dock med en annan artist.
Citera
2019-07-29, 23:24
  #1805
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Ain't Got No Cadillac har ju en av meduzas bästa låtar. Young girls and Cadillac cars.

Wanna know if you är också en mycket bra låt.

Det är nog albumet jag lyssnat mest på.

En väldigt underskattad skiva enligt min mening.
Citera
2019-07-29, 23:31
  #1806
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
En väldigt underskattad skiva enligt min mening.
Vem spelar gitarr på wanna know if you då? Älskar hur sologitarren kommer in mer och mer under hela låten och mynnar ut i ett solo på slutet.

Det är även en av låtarna som hittat ner till Mexico och blivit hyffsat känd där.
Citera
2019-07-29, 23:34
  #1807
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Vem spelar gitarr på wanna know if you då? Älskar hur sologitarren kommer in mer och mer under hela låten och mynnar ut i ett solo på slutet.

Det är även en av låtarna som hittat ner till Mexico och blivit hyffsat känd där.

Jag gissar på Janne Lindén fast det kan vara Anders Erlandsson också, någon av de 2 iallafall. Jag tror jag tar och frågar dem någon gång, typ imorgon.
Citera
2019-07-29, 23:36
  #1808
Medlem
Rebali179s avatar
Verkar som att jag får ta & ge Ain't Got No Cadillac en chans till tror jag.
Det verkar vara en liten bortglömd skiva.
Citera
2019-07-29, 23:39
  #1809
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Verkar som att jag får ta & ge Ain't Got No Cadillac en chans till tror jag.
Det verkar vara en liten bortglömd skiva.

Gör gärna det, visst den har inte samma sound som några av de plattor Errol spelade in i Stockholm, fast med tanke på att Errol gör så gott som hela skivan själv så är den värd att lyssna på. Inte många som gör en skiva på egen hand.
Citera
2019-07-29, 23:43
  #1810
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Verkar som att jag får ta & ge Ain't Got No Cadillac en chans till tror jag.
Det verkar vara en liten bortglömd skiva.
Det beror väl på vad man gillar också. Det är ju en en ganska seriös skiva med engelska texter. Men jag tycker musiken är bra.

De sista låtarna på skivan hör väl egentligen inte dit. Gillar man dem så kanske man är mer intresserad av någon av kassetterna.
Citera
2019-07-29, 23:45
  #1811
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det beror väl på vad man gillar också. Det är ju en en ganska seriös skiva med engelska texter. Men jag tycker musiken är bra.

De sista låtarna på skivan hör väl egentligen inte dit. Gillar man dem så kanske man är mer intresserad av någon av kassetterna.

Intressant att du nämner det, "Timber" och "Gubbarnas Heavy Rock And Roll" var först bara med på kassettutgåvan av skivan, sedan kom den med på CD-utgåvan tillsammans med "The Wanderer" och "It's All Over Now" som är 2 coverlåtar som gavs ut på singel i samma veva som den skivan kom.
Citera
2019-07-30, 00:03
  #1812
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det beror väl på vad man gillar också. Det är ju en en ganska seriös skiva med engelska texter. Men jag tycker musiken är bra.

De sista låtarna på skivan hör väl egentligen inte dit. Gillar man dem så kanske man är mer intresserad av någon av kassetterna.

Angående vem som spelar gitarrsolo på Wanna Know If You, fick nu veta att det är Janne Lindén.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback