Citat:
Ursprungligen postat av
LanthandelRecords
Och enligt boken "Bara Man É Fantastisk" så var spelningen bra då de efteråt ville bjuda Errol och bandet på öl.
I boken framkom också skillnaden mellan svensk och finsk publik. Svenskar när de går på en spelning så vill de höra vissa specifika låtar (som exempel när Errol såg Olle Adolphson live och hoppades på att få höra sina favoritlåtar med honom) medan finnar då hoppas på att få höra en bra spelning. Och då kunde Errol köra amerikanska standardlåtar som funkar alltid, samt egna amerikanska låtar också.
Kan ibland störa mig på en del av de svenska fansen. Såg när Errol spelade i Boden 1992 så började de bua för att han började sjunga på en fin seriöslåt. Visserligen så har de betalt för att höra de klassiska låtarna, men ändå. De är väl visserligen inga riktiga fans, för vi skulle uppskatta att höra exakt vad som helst bara det var Errol som sjöng.
Sedan vet jag inte hur pass känd Errol var i Finland. De kanske inte hade hört så mycket av hans låtar, så de uppskattade att få höra riktigt bra rock 'n roll och inte bara låtar som handlade om brännvin och brudar som de svenska fansen ville höra. Sedan förstår jag ju att de svenska och även de norska fansen för den delen ville höra vissa låtar, tycker helt klart att även de snuskiga låtar ska spelas för blandningen blir då perfekt.