2019-06-03, 00:42
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Så sant så säger man ordet neger så är det ju inga problem men säger man Negerjä***** då är det värre

Då blir det så hemskt att en neger kan blekna
Citera
2019-06-03, 00:50
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Vi håller tummarna vi Eddie fans.
Ja, vi håller tummarna. Undra om det är någon som vet hur mycket material som finns? För tänk att han spelade in låtar och sketcher nästan varje dag från mitten av 70-talet tills han dog.
Citera
2019-06-03, 11:44
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, vi håller tummarna. Undra om det är någon som vet hur mycket material som finns? För tänk att han spelade in låtar och sketcher nästan varje dag från mitten av 70-talet tills han dog.

Får se nu, om man räknar ca 365 x 25 (Vi avrundar bara nu) så kommer vi fram till 9 125.
Citera
2019-06-03, 18:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Får se nu, om man räknar ca 365 x 25 (Vi avrundar bara nu) så kommer vi fram till 9 125.
Ja, så det finns ju en hel del att upptäcka säkert. Det tråkiga är att det kanske kommer ut en ny skiva, där det finns 1 - 2 outgivna låtar och resten är de gamla låtarna som man har på alla andra samlingsskivor. Inget ont om de gamla goda låtarna, men helst skulle jag vilja se en skiva med bara outgivna låtar/sketcher. Det känns som om de senaste samlingsskovorna med någon outgivenlåt har endast blivit till för att mjölka fansen på pengar.
Citera
2019-06-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ja, så det finns ju en hel del att upptäcka säkert. Det tråkiga är att det kanske kommer ut en ny skiva, där det finns 1 - 2 outgivna låtar och resten är de gamla låtarna som man har på alla andra samlingsskivor. Inget ont om de gamla goda låtarna, men helst skulle jag vilja se en skiva med bara outgivna låtar/sketcher. Det känns som om de senaste samlingsskovorna med någon outgivenlåt har endast blivit till för att mjölka fansen på pengar.

Jo det finns ju fina slantar för dem att tjäna på det. Inte lätt det dära.
Citera
2019-06-03, 20:56
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
. Det känns som om de senaste samlingsskovorna med någon outgivenlåt har endast blivit till för att mjölka fansen på pengar.

Kan hålla med dig till fullo om det, eller så är det även så att Atenzia som gav ut Raggare , Fest Hos Errol, Dubbelidioterna & Jag å Min Far satsar på Kvantitet istället för Kvalitet

Men man får hoppas på att Sony släpper mera outgivet material

Citat:

Bara att det blir Eddies arvingar som får pengarna å ingen skivbolagsdirektör
Det vore hemskt annars
Citera
2019-06-03, 23:41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Och det är det tråkiga, okej om Errols familj skulle få en slant men mest så går ju pengarna till girigbukar som inte bryr sig om musiken utan tänker bara på plånboken. Bättre då att de outgivna materialet läggs ut på Youtube och liknande, vilket det också görs tack å lov.
Citera
2019-06-03, 23:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Kan hålla med dig till fullo om det, eller så är det även så att Atenzia som gav ut Raggare , Fest Hos Errol, Dubbelidioterna & Jag å Min Far satsar på Kvantitet istället för Kvalitet

Men man får hoppas på att Sony släpper mera outgivet material

Ja, så kan det ju vara. Men det som du räknar upp från Atenzia så är ju både Raggare och Dubbelidioterna redan utgivet och inget nytt, visseligen så fanns det inte på skiva tidigare men på kassett. Och Fest hos Errol hade jag helt glömt bort, har den skivan här hemma någonstans minns att jag inte tyckte det var någon direkt höjdare. Jag Å Min Far däremot var kul när den kom ut. Har inte lyssnat jättemycket på den men där är ju allt outgivet material, kanske inte det bästa som Errol skapade men kul att ha i samlingen helt klart.

Citat:
Bara att det blir Eddies arvingar som får pengarna å ingen skivbolagsdirektör
Det vore hemskt annars

Jag vet inte, men jag tror att det mesta i alla fall går till skivbolagsdirektörerna. Där av nya samlingsskivor med en ny outgiven låt som fansen måste köpa. Och om de har svårt att få lös låtar och rättigheter, så kan de väl vänta med det. Och sedan när det är löst så kan de släppa skivan med de ougivna låtarna. För jag misstänker att skivbolagsdirektörerna vet att de tjänar pengar på Errols musik och säkert ännu mera nu då han har blivit mer accepterad i media m.m. Detta är visserligen bara mina tankar kring det hela.
Citera
2019-06-05, 23:13
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, så kan det ju vara. Men det som du räknar upp från Atenzia så är ju både Raggare och Dubbelidioterna redan utgivet och inget nytt, visseligen så fanns det inte på skiva tidigare men på kassett. Och Fest hos Errol hade jag helt glömt bort, har den skivan här hemma någonstans minns att jag inte tyckte det var någon direkt höjdare. Jag Å Min Far däremot var kul när den kom ut. Har inte lyssnat jättemycket på den men där är ju allt outgivet material, kanske inte det bästa som Errol skapade men kul att ha i samlingen helt klart.

Jag vet inte, men jag tror att det mesta i alla fall går till skivbolagsdirektörerna. Där av nya samlingsskivor med en ny outgiven låt som fansen måste köpa. Och om de har svårt att få lös låtar och rättigheter, så kan de väl vänta med det. Och sedan när det är löst så kan de släppa skivan med de ougivna låtarna. För jag misstänker att skivbolagsdirektörerna vet att de tjänar pengar på Errols musik och säkert ännu mera nu då han har blivit mer accepterad i media m.m. Detta är visserligen bara mina tankar kring det hela.

Huvudsaken är att fansen får mera outivet och det är familjen som får royalty.
Dock får det inte bli för mycket mjölkande bara. Det känns då rätt så meningslöst om jag får vara ärlig
Citera
2019-06-06, 01:42
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Huvudsaken är att fansen får mera outivet och det är familjen som får royalty.
Dock får det inte bli för mycket mjölkande bara. Det känns då rätt så meningslöst om jag får vara ärlig

Precis det är min mening också. Kommer det en ny skiva med outgivet så kommer jag garanterat köpa den.
Citera
2019-06-06, 01:52
Medlem
Citat:
Precis det är min mening också. Kommer det en ny skiva med outgivet så kommer jag garanterat köpa den.

Fanns ju ett torrentkrig för åratal sedan med outgivna låtar, de låtarna fast remästrade skulle kunna vara något.
Citera
2019-06-06, 01:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Fanns ju ett torrentkrig för åratal sedan med outgivna låtar, de låtarna fast remästrade skulle kunna vara något.
Det vore ju kul om de kom ut. Inbillar mig att jag hört det mesta från de outgivna som finns, i alla fall har hört talas som låtarna. Vet du om det blir något nytt skivsläpp med outgivet i snar framtid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in