Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-24, 15:13
  #1525
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Håller med dig om "Sue Sue Sussie"
Men favoriten från Radio Ronka Nr 2 är nog dessa två Saturday Night & A Piece Of Your Heart
Dock är nog låten Nu Har Min Mage Blivit Stor rätt så ok med ett bra saxofon solo

"Hey Miss Brown" och "Have A Party With Me" är också bra.
Och sketchen "Skånsk Historia" tycker jag är skitrolig.
Citera
2019-05-24, 15:15
  #1526
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
"Hey Miss Brown" och "Have A Party With Me" är också bra.
Och sketchen "Skånsk Historia" tycker jag är skitrolig.

Det finns lite blandat på den kassetten dock
Men det konstigaste är nog alla gånger "E. Hitler Skiterrrrr" eller Wallde Bengtssons Orkester
Citera
2019-05-24, 15:21
  #1527
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det finns lite blandat på den kassetten dock
Men det konstigaste är nog alla gånger "E. Hitler Skiterrrrr" eller Wallde Bengtssons Orkester

Jo, känns lite som som han bara försökte få ihop en kassett på 90 minuter så snabbt som möjligt. Fast ja, kassetten gnistrar till några gånger.
Citera
2019-05-24, 15:25
  #1528
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jo, känns lite som som han bara försökte få ihop en kassett på 90 minuter så snabbt som möjligt. Fast ja, kassetten gnistrar till några gånger.

Han kanske kunde ha gjort den kassetten mycket bättre men som han själv säger i Tillnyktringsenheten Knackar På
" Ja som sagt vad den är kassetten skall bli en sämsta jag någonsin har gjort."https://www.youtube.com/watch?v=tf_NiXOi-QA
Citera
2019-05-24, 15:26
  #1529
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Han kanske kunde ha gjort den kassetten mycket bättre men som han själv säger i Tillnyktringsenheten Knackar På
" Ja som sagt vad den är kassetten skall bli en sämsta jag någonsin har gjort."
https://www.youtube.com/watch?v=tf_NiXOi-QA

Då får man ju hålla vad man har sagt. 😉
Citera
2019-05-24, 15:29
  #1530
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Då får man ju hålla vad man har sagt. 😉

Japp men han fick rätt ändå på sitt eget sätt.
"Dock kunde han ha gjort den bättre eller tiotusen gånger bättre.
Men det är inget att se i backspegeln "
Citera
2019-05-24, 15:29
  #1531
Medlem
Rebali179s avatar
Men däremot så måste vi även utse hans bästa kassett alla kategorier.
Så det måste redas ut en gång för alla

Vad tycker ni
Vilken är den bästa Kassetten av Eddie Meduza??
Citera
2019-05-24, 15:36
  #1532
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Men däremot så måste vi även utse hans bästa kassett alla kategorier.
Så det måste redas ut en gång för alla

Vad tycker ni
Vilken är den bästa Kassetten av Eddie Meduza??

För min del blir det "E. Hitler & Luftwaffe Nr. 3 Del 1", nästan alla låtar på den kassetten är ett mästerverk, den är helgalen och knäpp och precis vad jag vill ha utav E. Hitler & Luftwaffe! Och Börje Lundin. Och Greve von Boegroeff. Och Evald Gryngång. Och Smällphete Sigge.
Det är en bra kassett helt enkelt.
Citera
2019-05-24, 15:43
  #1533
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
För min del blir det "E. Hitler & Luftwaffe Nr. 3 Del 1", nästan alla låtar på den kassetten är ett mästerverk, den är helgalen och knäpp och precis vad jag vill ha utav E. Hitler & Luftwaffe! Och Börje Lundin. Och Greve von Boegroeff. Och Evald Gryngång. Och Smällphete Sigge.
Det är en bra kassett helt enkelt.

Själv så velar jag mellan Börje Lundins Kräftkalas eller Börje Lundins Julafton.
Fast det är nog för att de var de första kassetterna jag lyssnade på när jag hade laddat ner Eddie Meduzas låtskatt på TPB. Men om vi skall ta Hitler Banden så måste nog bli Hej Hitler i mitt fall.
Men även "E. Hitler & Luftwaffe Nr. 3 Del 1", är en helt underbar kassett med så man blir lite kluven

Dock är Göran Persson Är En Galt en liten udda favorit enligt mig
Citera
2019-05-24, 15:46
  #1534
Medlem
Rebali179s avatar
Dock har han nog aldrig varit så pedagogisk som verkligen berättar om hur det är i livet.
En riktigt bra berättelse eller verkligheten
Eddie Meduza-Partyprat
https://www.youtube.com/watch?v=PCvVbEQRzvQ
Citera
2019-05-24, 15:47
  #1535
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Själv så velar jag mellan Börje Lundins Kräftkalas eller Börje Lundins Julafton.
Fast det är nog för att de var de första kassetterna jag lyssnade på när jag hade laddat ner Eddie Meduzas låtskatt på TPB. Men om vi skall ta Hitler Banden så måste nog bli Hej Hitler i mitt fall.
Men även "E. Hitler & Luftwaffe Nr. 3 Del 1", är en helt underbar kassett med så man blir lite kluven

Dock är Göran Persson Är En Galt en liten udda favorit enligt mig

Jo "Börje Lundins Julafton" är en stor favorit den också, jag har till och med kört till Velinga och tittat på kyrkan och gårdarna där för att få en bild av handlingen framför sig.

"Göran Persson Är En Galt" med Carl Ivar Stenlund är en riktig konstnärskassett ju, tror poängen med den har svävat ovan huvudet på folk. Lite grann.
Citera
2019-05-24, 15:52
  #1536
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Dock har han nog aldrig varit så pedagogisk som verkligen berättar om hur det är i livet.
En riktigt bra berättelse eller verkligheten
Eddie Meduza-Partyprat
https://www.youtube.com/watch?v=PCvVbEQRzvQ

Jo den ligger det enbart sanningar i, särskilt det med extremt hög musik och alla skriker på varandra när de försöker kommunicera och bryr sig egentligen inte alls om musiken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback