Citat:
Ursprungligen postat av
Rebali179
Detta klipp har jag inte sett tidigare
Eddie Meduza i TV Stockholm
Intervjuad som nyfrälst
https://www.youtube.com/watch?v=SllKcI7qYdg
Dock hade man velat höra Ingen Plockar En Maskros
Det var mycket intressant. Vet att Eddie hade sina religiösa grubblerier men han verkar ha gått all-in här. I dokumentären om honom tycks det ju vara mer en ganska vardaglig tro på en högre makt, en tro på "The man in the sky" för att citera honom själv. Men det förvånar mig inte heller för han var ju trots sin image en djupt tänkande människa som väl hade åsikter om det mesta. Känner en del folk via mitt arbete som jobbat med Eddie på olika sätt och vis och som gärna drar gamla anekdoter om denne legend så man viker sig dubbel av skratt
Videon upplagd av nicket Wasa Express också, vilket ju onekligen för tankarna till trumgurun Doktor Åke Eriksson som ju spelat med både Eddie och bandet med samma namn förutom Egba, Attack, Stockholm Rockers och fan vet allt. Köpte f.ö. en fyrdubbelbox (4 LP, 2 CD och 1 dvd) med Åke från Sound Pollution för nån månad sedan med ett band som heter Deep Torkel & His Rock n´roll Stars som hade en del roliga ekivoka texter och obeskrivbar musikstil med skickliga musiker iofs. Så han är still going strong den gode Åke