Citat:
Ursprungligen postat av
Rebali179
Kan hålla med dig till fullo om det, eller så är det även så att Atenzia som gav ut Raggare , Fest Hos Errol, Dubbelidioterna & Jag å Min Far satsar på Kvantitet istället för Kvalitet
Men man får hoppas på att Sony släpper mera outgivet material
Ja, så kan det ju vara. Men det som du räknar upp från Atenzia så är ju både Raggare och Dubbelidioterna redan utgivet och inget nytt, visseligen så fanns det inte på skiva tidigare men på kassett. Och Fest hos Errol hade jag helt glömt bort, har den skivan här hemma någonstans minns att jag inte tyckte det var någon direkt höjdare. Jag Å Min Far däremot var kul när den kom ut. Har inte lyssnat jättemycket på den men där är ju allt outgivet material, kanske inte det bästa som Errol skapade men kul att ha i samlingen helt klart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rebali179
Bara att det blir Eddies arvingar som får pengarna å ingen skivbolagsdirektör
Det vore hemskt annars
Jag vet inte, men jag tror att det mesta i alla fall går till skivbolagsdirektörerna. Där av nya samlingsskivor med en ny outgiven låt som fansen måste köpa. Och om de har svårt att få lös låtar och rättigheter, så kan de väl vänta med det. Och sedan när det är löst så kan de släppa skivan med de ougivna låtarna. För jag misstänker att skivbolagsdirektörerna vet att de tjänar pengar på Errols musik och säkert ännu mera nu då han har blivit mer accepterad i media m.m. Detta är visserligen bara mina tankar kring det hela.