Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
När folk får nys om sådant så sprids det som en löpeld. Dock så ser jag inte att Samplex lager är slut (det var de som hade restlager och satte ner till 99:- och den artikeln finns kvar) utan det verkar konstigt nog vara Chris-Wine AB's artikel som är slut i websaldot (finns dock kvar i många butiker). Skapligt surt för alla som går och köper den i butik nu för 295:- om de får reda på att de kunde fått tre flaskor för samma pris om de beställt ur BS från den andra leverantören.
Jag skulle inte oroa mig för att de stått och blivit gamla. Den aktuella champagnen har bara funnits i sortimentet i några år, och leverantörerna brukar ha hyfsat bra lagerutrymmen som, även om de inte håller vinkällarklimat, absolut duger till att hålla vin i ett antal år. Champagne, även standardcuvéer som denna, är mycket lagringsdugligt.
Jo, jag vet. Nån på FW spred den till sina kollegor och vips var 50 flaskor beställda.
Hmm, låter oklart. Men vid beställning från den från Samplex visas numera "varan tillfälligt slut". Kan iofs hända att de satt den temporärt för att reda ut alla beställningar, och att den blir tillgänglig igen.
Jojo, mycket medveten om standardcuvéers lagringsduglighet. Har druckit, bl.a., en Veuve Cliquot från 30-40-tal, som om än knappast vital, iallafall var intressant och drickbar. Sen några Krug GC med ett gäng år på nacken som varit magiska (nåväl, kanske inte en standardcuvée).