2008-02-14, 23:37
Medlem
crazykid666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
Jag och andra medlemmar hr inne har ju varit p ett eller annat Hasselakollektiv.

Jag har i dagarna hrt av mig till uppdrag granskning och bett de gra en granskning av just nmnda kollektiv.

Och ju fler som hr av sig desto bttre, fr det finns mnga berttelser som br komma ut, bde bra och dliga.

Sg p hemsidan att man kan vara anonym nr man hr av sig till dom, och man skyddas ven av lagen (vars namn jag inte kommer p just nu)

blev n fel med ntet??!!
Senast redigerad av crazykid666 2008-02-15 kl. 00:22.
Citera
2008-02-15, 00:19
Medlem
crazykid666s avatar
Citat:
Jag och andra medlemmar hr inne har ju varit p ett eller annat Hasselakollektiv.

Jag har i dagarna hrt av mig till uppdrag granskning och bett de gra en granskning av just nmnda kollektiv.

Och ju fler som hr av sig desto bttre, fr det finns mnga berttelser som br komma ut, bde bra och dliga.

Sg p hemsidan att man kan vara anonym nr man hr av sig till dom, och man skyddas ven av lagen (vars namn jag inte kommer p just nu)

Hej jag har inte varit p ngot hassela kollektiv men lst Lotta Thells bok och lst en massa p FB om allt sjukt dem gr. Den socialdemokratiska riksdagsmannen Vidar Andersson, med erfarenheter frn hasselarrelsen, fungerade som narkotika politiskt sakkunnig under regeringen Persson. ven Ulrika Messing jobbade dr, kul att ha sdana personer i regeringen *NOT*.
Jag r p att hjlpa rota fram en massa och gr de just vid denna stund.

MVH
Citera
2008-02-15, 00:38
Medlem
Mystiqes avatar
Hassela kollektivet har jag inget erfarenhet av och minns bara en som har suttit dr inne (om jag inte har blandat ihop det med ngot annat stlle).

Fick ven hra nu tv av mina vnner ska bli intervjuad ang ett annat stlle som var aktuellt i tv frra ret, Baggium AB i Kllered.

Hoppas min polare stller upp med intervjun, snubben satt inne i avdelningen 4 i den lsta avdelningen Sanktionen helt ensam i 9mnader varken tv, trning cigg eller umgs med andra intagna. Han blev helt knpp att han brja snacka med en kaktus...tills de tog ifrn honom den. Lter som ett lgn men tyvrr r allt sant och det hr r inte det vrsta som har skett i behandlingshemmet, det har varit aktuellt vldtcktsfrsk (eller var det fullbordat) bland elever och fysisk/psykisk misshandel frn personalens sida. Alla som hamnade i 4:an gick rejllt ner i vikt pga de svalt ner fr de fick knappt ngot kk eller gammalt mat. Sen var det populrt frn personalen sida att trakassera med rasistiska inslagg mot ungdomarna (behandlingshemmet r endast inriktat fr ungdomar med invandrabakgrund), kokhet p somrarna (de stnger av ventilationen och finns inga flktar) och iskall p vintrarna (utsliten gammal tcke och ingen avstngd i rummet).

Lite offtopic men jag r glad att ntligen media tar upp de fuckade behandlingshem som hade varken ett vetenskapligt belagt terapi eller ngot orsak att bli omhndertagen.
Dessa privata behandlingshem fr ungdomar gr endast vinstyfte dr det kunde ligga allt frn 2500-3500kr/dag ( i mitt polares fall lg det upp till 4000kr/dag fr han hade tv stycken personal som flljde och vervakade honom konstant).

S ni som har mjlighet att bli intervjuad eller f erat ord sagt, gr det, oavsett om det r Baggium, Hassela eller ngot fuckad behandlingshem. Folket mste fatta det r det hr som skattebetalaren betalar fr, ett vinstdrivande fretag som skiter i ungdomar och gr dem vrre nr de blir fria. hellre en statlig driven LVU 12 (ven ppna som SOL) n jvla pengasugare.

Mvh Mystiqe

edit. Jag vet det finns felstav men det fr ni leva med.
Senast redigerad av Mystiqe 2008-02-15 kl. 00:49.
Citera
2008-02-15, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Hassela kollektivet har jag inget erfarenhet av och minns bara en som har suttit dr inne (om jag inte har blandat ihop det med ngot annat stlle).

Fick ven hra nu tv av mina vnner ska bli intervjuad ang ett annat stlle som var aktuellt i tv frra ret, Baggium AB i Kllered.

Hoppas min polare stller upp med intervjun, snubben satt inne i avdelningen 4 i den lsta avdelningen Sanktionen helt ensam i 9mnader varken tv, trning cigg eller umgs med andra intagna. Han blev helt knpp att han brja snacka med en kaktus...tills de tog ifrn honom den. Lter som ett lgn men tyvrr r allt sant och det hr r inte det vrsta som har skett i behandlingshemmet, det har varit aktuellt vldtcktsfrsk (eller var det fullbordat) bland elever och fysisk/psykisk misshandel frn personalens sida. Alla som hamnade i 4:an gick rejllt ner i vikt pga de svalt ner fr de fick knappt ngot kk eller gammalt mat. Sen var det populrt frn personalen sida att trakassera med rasistiska inslagg mot ungdomarna (behandlingshemmet r endast inriktat fr ungdomar med invandrabakgrund), kokhet p somrarna (de stnger av ventilationen och finns inga flktar) och iskall p vintrarna (utsliten gammal tcke och ingen avstngd i rummet).

Lite offtopic men jag r glad att ntligen media tar upp de fuckade behandlingshem som hade varken ett vetenskapligt belagt terapi eller ngot orsak att bli omhndertagen.
Dessa privata behandlingshem fr ungdomar gr endast vinstyfte dr det kunde ligga allt frn 2500-3500kr/dag ( i mitt polares fall lg det upp till 4000kr/dag fr han hade tv stycken personal som flljde och vervakade honom konstant).

S ni som har mjlighet att bli intervjuad eller f erat ord sagt, gr det, oavsett om det r Baggium, Hassela eller ngot fuckad behandlingshem. Folket mste fatta det r det hr som skattebetalaren betalar fr, ett vinstdrivande fretag som skiter i ungdomar och gr dem vrre nr de blir fria. hellre en statlig driven LVU 12 (ven ppna som SOL) n jvla pengasugare.

Mvh Mystiqe

edit. Jag vet det finns felstav men det fr ni leva med.

Det ar vall det som ar grejen med Hassela att efter 20 or so finns dom fortfarande kvar och expanderar. Finns monga Beandlingshem som bara ar oppna nogra or sen forsvinner dom. vad hande med alla pengar? Hassela gotland har funnits sen 80-talet Mats och Lasse arbetar varje dag dygnet runt...
Citera
2008-02-17, 22:35
Medlem
Weedmastas avatar
hassela gotland r ett skmt...
Citera
2008-02-17, 22:51
Medlem
Tragedy Khadafis avatar
Kenta ifrn hassela gteborg r kung!
Citera
2008-06-18, 16:25
Medlem
PhantomBlots avatar
vriga droger -> Drogrehabilitering

/mod
Citera
2008-06-18, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Lter som dom var relativt snlla mot dig allfall, hrt om folk som blev isolerade tills dem gick med p att fixa hret.

VAD I HELVETE?

S behandlas fan inte ett djur ens!

Fr dem ens gra s?!
Citera
2008-06-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpliffenNr2
VAD I HELVETE?

S behandlas fan inte ett djur ens!

Fr dem ens gra s?!

Det dr ingr i att man ska bryta ner ens identitet. Den man var tidigare r inte samma person man ska va nr man r utskriven. Man ska bli en ny person...
Kan vll hlla med om att det kanske skulle va en bra lsning men knappast speciellt rolig att bli utsatt fr. Men jag frstr pongen med att bryta snder ens kriminella identitet. En bra ide...tycker jag.
Citera
2008-07-08, 09:12
Medlem
seaofgreens avatar
Citat:
frr var det beroende p vilket av kollektiven du hamnade p.

P tex Franshammar s satt de tyngre, medans p Bckarng (bda ligger i byn Hassela) s satt "fjollorna" (enl. de p franshammar )

Var sjlv p B-ng, men jag hade kompisar som satt p franshammar.

och man kunde hamna p ett kollektiv frivilligt, som jag gjorde, eller via tex lvu.
r inte b-ngen ett utrdningshem? var iallafall det nr jag var dr -93 och d hade dom flesta p franshammar varit p b-ngen! vilket r var du dr d?
Citera
2008-07-12, 21:29
Bannlyst
FInns det folk vid liv frn bckarng? Jag satt dr frra sommaren ett tag.. Undrar om ngon drifrn r ute och hnger p fb :O
Citera
2008-07-13, 22:37
Medlem
seaofgreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORÄCKLET
FInns det folk vid liv frn bckarng? Jag satt dr frra sommaren ett tag.. Undrar om ngon drifrn r ute och hnger p fb :O
jo jag var dr -93 som sagt...r Ankan "the kithen bitch" kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in