• 1
  • 2
2008-01-06, 17:59
Medlem
cavalls avatar
Jag och andra medlemmar hr inne har ju varit p ett eller annat Hasselakollektiv.

Jag har i dagarna hrt av mig till uppdrag granskning och bett de gra en granskning av just nmnda kollektiv.

Och ju fler som hr av sig desto bttre, fr det finns mnga berttelser som br komma ut, bde bra och dliga.

Sg p hemsidan att man kan vara anonym nr man hr av sig till dom, och man skyddas ven av lagen (vars namn jag inte kommer p just nu)
Citera
2008-01-06, 18:15
Medlem
mqas avatar
Vad innebr ett "Hasselakollektiv"?
Citera
2008-01-06, 18:20
Medlem
tetrominos avatar
"Hasselakollektiv" verkar vara ett av flera knda "hem" dr unga missbrukare vrdas.

Mer vet jag och frstasidan p Google inte.
Citera
2008-01-06, 18:25
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Vad innebr ett "Hasselakollektiv"?

Behandlingshem med en del skumma regler, bland annat s fr man inte ha dreads pga det r torrpunderi.
Citera
2008-01-07, 00:27
Medlem
http://www.flashback.org/showthread.php?t=210441

Som mr Y sger p nst sista sidan,

Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Oh my god! Du borde ta kontakt med TV3:s Insider och se om de r sugna p att gra ett reportage om detta. Att det finns organisationer som misshandlar, knullar och bryter ned ungdomar i kampen fr det narkotikafria samhllet.

Ngon borde granska Hassela.
Citera
2008-01-07, 00:46
Medlem
Jag har bott po Hassela och har inget ont att saga om det stallet. Mitt storsta misstag nonsin var att flytta darifron.
Citera
2008-01-07, 15:52
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
Jag har bott po Hassela och har inget ont att saga om det stallet. Mitt storsta misstag nonsin var att flytta darifron.
jag personligen har inte heller ngra negativa erfarenheter frn kollektivet, men jag har dremot vnner och bekanta som farit illa dr.
Citera
2008-01-07, 16:02
Medlem
jag har sjlv inget erfarenhet av detta s kan tyvrr inte bidra med ngot.
men p vilket stt har patienterna/intagna farit illa av att vara dr?
Citera
2008-01-07, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Behandlingshem med en del skumma regler, bland annat s fr man inte ha dreads pga det r torrpunderi.

Mitt lnga hr fick jag ta EXTREMT mycket skit fr i ett helt r d jag vgrade klippning!

edit: sen flyttade jag och klippte mig (fast utan att personalens vetskap)
Citera
2008-01-07, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Mitt lnga hr fick jag ta EXTREMT mycket skit fr i ett helt r d jag vgrade klippning!

Det dr stllet verkar ju helt sjukt.
Vad hnde efter det ret, stack d drifrn eller klippte du dig?
Vad var det fr skit du fick ta fr att du hade lngt hr?
Citera
2008-01-07, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strawmilkshake

Det dr stllet verkar ju helt sjukt.
Vad hnde efter det ret, stack d drifrn eller klippte du dig?
Vad var det fr skit du fick ta fr att du hade lngt hr?

Summan av kardemumman var att alla rknade lngt hr som flumm, men jag hade det mest fr jag tyckte det sg bra ut + jag r en "headbanger"... (ls metalhead)
S en hel del drag i hstsvansen tfljt av "roliga" kommentarer frekomm innan jag uppvisade en mer instabil sida av mig sjlv. sen fick tm hret vara ifred....
Citera
2008-01-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Summan av kardemumman var att alla rknade lngt hr som flumm, men jag hade det mest fr jag tyckte det sg bra ut + jag r en "headbanger"... (ls metalhead)
S en hel del drag i hstsvansen tfljt av "roliga" kommentarer frekomm innan jag uppvisade en mer instabil sida av mig sjlv. sen fick tm hret vara ifred....

Haha schysst att du fick ha hret ifred sen.
Men ngon mtta borde det nd vara, hr r ju bara hr.
Dom borde inte dra alla ver en och samma linje dr lngthr rknas som flumm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in