Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-01-06, 17:59
Medlem
cavalls avatar
Jag och andra medlemmar här inne har ju varit på ett eller annat Hasselakollektiv.

Jag har i dagarna hört av mig till uppdrag granskning och bett de göra en granskning av just nämnda kollektiv.

Och ju fler som hör av sig desto bättre, för det finns många berättelser som bör komma ut, både bra och dåliga.

Såg på hemsidan att man kan vara anonym när man hör av sig till dom, och man skyddas även av lagen (vars namn jag inte kommer på just nu)
Citera
2008-01-06, 18:15
Medlem
mqas avatar
Vad innebär ett "Hasselakollektiv"?
Citera
2008-01-06, 18:20
Medlem
tetrominos avatar
"Hasselakollektiv" verkar vara ett av flera kända "hem" där unga missbrukare vårdas.

Mer vet jag och förstasidan på Google inte.
Citera
2008-01-06, 18:25
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Vad innebär ett "Hasselakollektiv"?

Behandlingshem med en del skumma regler, bland annat så får man inte ha dreads pga det är torrpunderi.
Citera
2008-01-07, 00:27
Medlem
http://www.flashback.org/showthread.php?t=210441

Som mr Y säger på näst sista sidan,

Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Oh my god! Du borde ta kontakt med TV3:s Insider och se om de är sugna på att göra ett reportage om detta. Att det finns organisationer som misshandlar, knullar och bryter ned ungdomar i kampen för det narkotikafria samhället.

Någon borde granska Hassela.
Citera
2008-01-07, 00:46
Medlem
Jag har bott po Hassela och har inget ont att saga om det stallet. Mitt storsta misstag nonsin var att flytta darifron.
Citera
2008-01-07, 15:52
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
Jag har bott po Hassela och har inget ont att saga om det stallet. Mitt storsta misstag nonsin var att flytta darifron.
jag personligen har inte heller några negativa erfarenheter från kollektivet, men jag har däremot vänner och bekanta som farit illa där.
Citera
2008-01-07, 16:02
Medlem
jag har själv inget erfarenhet av detta så kan tyvärr inte bidra med något.
men på vilket sätt har patienterna/intagna farit illa av att vara där?
Citera
2008-01-07, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Behandlingshem med en del skumma regler, bland annat så får man inte ha dreads pga det är torrpunderi.

Mitt långa hår fick jag ta EXTREMT mycket skit för i ett helt år då jag vägrade klippning!

edit: sen flyttade jag och klippte mig (fast utan att personalens vetskap)
Citera
2008-01-07, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Mitt långa hår fick jag ta EXTREMT mycket skit för i ett helt år då jag vägrade klippning!

Det där stället verkar ju helt sjukt.
Vad hände efter det året, stack då därifrån eller klippte du dig?
Vad var det för skit du fick ta för att du hade långt hår?
Citera
2008-01-07, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strawmilkshake

Det där stället verkar ju helt sjukt.
Vad hände efter det året, stack då därifrån eller klippte du dig?
Vad var det för skit du fick ta för att du hade långt hår?

Summan av kardemumman var att alla räknade långt hår som flumm, men jag hade det mest för jag tyckte det såg bra ut + jag är en "headbanger"... (läs metalhead)
Så en hel del drag i hästsvansen åtföljt av "roliga" kommentarer förekomm innan jag uppvisade en mer instabil sida av mig själv. sen fick åtm håret vara ifred....
Citera
2008-01-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Summan av kardemumman var att alla räknade långt hår som flumm, men jag hade det mest för jag tyckte det såg bra ut + jag är en "headbanger"... (läs metalhead)
Så en hel del drag i hästsvansen åtföljt av "roliga" kommentarer förekomm innan jag uppvisade en mer instabil sida av mig själv. sen fick åtm håret vara ifred....

Haha schysst att du fick ha håret ifred sen.
Men någon måtta borde det ändå vara, hår är ju bara hår.
Dom borde inte dra alla över en och samma linje där långthår räknas som flumm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in