• 1
  • 2
2008-01-06, 05:58
Medlem
Moets avatar
Idag nr jag var jag och skulle kpa fr till mina smfglar sg jag en uggla till salu. Hur tror ni att en uggla skulle vara att ha som burfgel i likhet med papegojor? Kan man f ugglor tama osv? Mste de f levade mss som fda eller finns det ngon alternativ nr det gller att utfodra en uggla?
Citera
2008-01-06, 06:10
Bannlyst
Den skulle vl hoa och leva runt som fan nattetid. Nr mnga av oss sover.
Citera
2008-01-06, 07:12
Medlem
Tjohildas avatar
Haha, skulle passa mig perfekt. Har fr mig att man kan mata dem med rtt ktt (allts inte rttktt utan ej tillagat ktt, fr er notoriska srstavare).
Citera
2008-01-06, 10:55
Medlem
J.Ns avatar
Vilda djur r inte tilltna att ha som husdjur i Sverige. Endast godknda djurparker som fr ha dem i bur.
Citera
2008-01-06, 11:14
Medlem
em krejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Vilda djur r inte tilltna att ha som husdjur i Sverige. Endast godknda djurparker som fr ha dem i bur.

Om han kper ugglan i en affr s r den inte vild, d r den tam.
Citera
2008-01-06, 11:21
Medlem
"Lagom"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av em krej

Ugglan r fortfarande ett fridlyst djur. Ngonstans bakt har ngon inte fljt sveriges lagar...
Tror att det r vad J.N menar...
Citera
2008-01-06, 11:53
Medlem
Har du aldrig sett Hary Potter? Dr har ju varenda jvel en uggla
Citera
2008-01-06, 11:56
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av em krej

*Springer ut i skogen och kidnappar en lg*
Jag har den i bur! TAM TAM TAM TAM!
Citera
2008-01-06, 12:14
Medlem
Moets avatar
Jo, det stmmer skert men jag sg den p en marknad i Bangkok(dr jag bor). I samma omrde sg jag bde silkesapa, igelkott och arapapegoja till salu. Har kollat runt lite p ntet och det verkar vara mycket jobb med en uggla. Vad jag hoppades p var att det skulle finnas ngon fgelexpert hr p forumet som kunde sga om hur det kan tnkas vara att ha en uggla som husdjur.
Citera
2008-01-06, 12:21
Medlem
kudde1s avatar
Fyfan vilken egoistisk person du r. Du vill njuta av att ha en ugla i dit hus, men det kostar uglans frihet och liv. Jvla girighora
Citera
2008-01-06, 12:25
Medlem
jyckens avatar
Generellt kan man rkna med, om ett djur r av en sort som INTE r vanligt som husdjur s r det INTE heller lmpligt/lttsktt som husdjur. Jag har t.ex. aldrig hrt om ngon hr i Sverige som har haft en uggla som husdjur. Man hr ju annars om gamla skogsmnniskor som har haft korpar, rvar, bjrnar och allt mjligt men aldrig en uggla. Det betyder nog ngot.

Sen r det ju upp till ens moraliska principer och ekonomi huruvida man kan kra trial and error. Om du kper ugglan kan du vl dela med dig av dina erfarenheter hr sen.
Citera
2008-01-06, 12:27
Medlem
Poor pippi

Tror inte att den skulle uppskatta att sitta i en bur och uggla...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in