Idag nr jag var jag och skulle kpa fr till mina smfglar sg jag en uggla till salu. Hur tror ni att en uggla skulle vara att ha som burfgel i likhet med papegojor? Kan man f ugglor tama osv? Mste de f levade mss som fda eller finns det ngon alternativ nr det gller att utfodra en uggla?
Jo, det stmmer skert men jag sg den p en marknad i Bangkok(dr jag bor). I samma omrde sg jag bde silkesapa, igelkott och arapapegoja till salu. Har kollat runt lite p ntet och det verkar vara mycket jobb med en uggla. Vad jag hoppades p var att det skulle finnas ngon fgelexpert hr p forumet som kunde sga om hur det kan tnkas vara att ha en uggla som husdjur.
Generellt kan man rkna med, om ett djur r av en sort som INTE r vanligt som husdjur s r det INTE heller lmpligt/lttsktt som husdjur. Jag har t.ex. aldrig hrt om ngon hr i Sverige som har haft en uggla som husdjur. Man hr ju annars om gamla skogsmnniskor som har haft korpar, rvar, bjrnar och allt mjligt men aldrig en uggla. Det betyder nog ngot.
Sen r det ju upp till ens moraliska principer och ekonomi huruvida man kan kra trial and error. Om du kper ugglan kan du vl dela med dig av dina erfarenheter hr sen.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!