• 1
  • 2
2008-01-05, 19:16
Medlem
johnny-62s avatar
Hatbrott mot homosexuella.

I tv4 nyheterna nu kl 19 var det ett inslag om att hatbrott mot homosexuella inte längre var ett brott som ska prioriteras framför andra brott, och det tycker jag är helt riktigt.
Varför ska en bög som får en smäll på käften prioriteras framför en vanlig normal människa som råkar ut för samma sak..

Om en vanlig Svensson blir rånad eller misshandlad då ids man knappt ta upp en anmälan, men om en bög får sig en lusing då har alla resurser satts in, men nu verkar det ju vara slut på den här gräddfilen för bögar, och det får man ju anse vara positivt..
Så vad tycker ni övriga, ska bögar prioriteras framför människor som inte packar bajs..

Kan tyvärr inte hitta nån länk till det här inslaget..
Citera
2008-01-05, 19:41
Medlem
Erk Swedes avatar
tja

Det var väl något om att en individ sökt kontakt med en bög via någon kontakt site,och sedan spöat upp honom grovt när han fick kontakt,vilket verkar vara ett klart hatbrott även enligt mig,och det var väl i den bakgrunden debatten om prioritering kom upp.
Söker man avsiktligt upp någon för att misshandla eller mörda personen ifråga bör det likställas om det är en bög,svensk eller invandrare,men hittils har ju de som gett sig på svenskar fått frikort.
Citera
2008-01-05, 19:45
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Söker man avsiktligt upp någon för att misshandla eller mörda personen ifråga bör det likställas om det är en bög,svensk eller invandrare,men hittils har ju de som gett sig på svenskar fått frikort.
Precis!
Är man vit hetrosexuell man är man tydligen i lagens mening mindre värd!?
Citera
2008-01-05, 19:55
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Precis!
Är man vit hetrosexuell man är man tydligen i lagens mening mindre värd!?
ja är man en vit man har man sig ju själv att skylla för att man druckit för mycket om man blir rånad och är man kvinna kan det heta att man haft för utmanande klädsel om man blir våldtagen.
Men om man som bög väljer att grovhångla med sin partner i t.ex kön till korvkiosken mitt i natten så har man inte sig själv att skylla om nån finner det opassande och delar ut en smäll eller två..
Citera
2008-01-05, 20:40
Medlem
Helt riktigt, en sodomit är INTE mer värd än en normal människa, alltså bör sodomiten inte prioriteras upp nånstans. Utom möjligen när det gäller toaletter och allmänna bad, där de borde få egna inrättningar för att minska (den uppenbara) risken för smittospridning av sjukdomar (hiv osv.)
Citera
2008-01-05, 23:15
Medlem
Meningslöst att svara på eftersom det är så självklart. Men givetvis håller jag med Johny-62. Det finns massor med folk som varje helg får stryk för att de: Är tjocka, kommer från fel stad, har ett visst beteende, klär sig löjligt etc, etc. Så bögar skall inte prioriteras nej.
Citera
2008-01-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Helt riktigt, en sodomit är INTE mer värd än en normal människa, alltså bör sodomiten inte prioriteras upp nånstans. Utom möjligen när det gäller toaletter och allmänna bad, där de borde få egna inrättningar för att minska (den uppenbara) risken för smittospridning av sjukdomar (hiv osv.)

Jag skriver under på vartenda ord
Citera
2008-01-09, 01:17
Medlem
Streetss avatar
Finns en anledning till varför mannen kan göra kvinnan gravid och även att hon har ett skönare hål där man SKA STOPPA IN DEN ! Man kan ju inte göra en annan man gravid och det är ju emot guds vilja att vara bög ? Hur skulle det va om ADAM och EVA inte fanns utan det istället skulle varit Jonas och Mark det står skrivet om !? Finns en anledning bakom allt
Citera
2008-01-09, 01:23
Medlem
Resistances avatar
Hur kontrollerar man att personen är homosexuell? Om jag får pisk en helg - då kan ju jag påstå att jag precis har kommit ut ur 'garderoben' och vips så åker personen på ett strängare straff för att han begått ett "hatbrott".

Någon som vet hur det går till?
Citera
2008-01-09, 01:25
Medlem
Streetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Hur kontrollerar man att personen är homosexuell? Om jag får pisk en helg - då kan ju jag påstå att jag precis har kommit ut ur 'garderoben' och vips så åker personen på ett strängare straff för att han begått ett "hatbrott".

Någon som vet hur det går till?

dom kan aldrig motbevisa att du inte är bög fastän du inte har kille. Så nästa gång du får pisk så säg att du stötte lite på honom och då slog han till dig och du anser att det är kränkande och sen anmäla honom för ett så kallat "hatbrott" och få en rejäl summa pengar i skadestånd
Citera
2008-01-09, 02:56
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Hatbrott mot homosexuella.

I tv4 nyheterna nu kl 19 var det ett inslag om att hatbrott mot homosexuella inte längre var ett brott som ska prioriteras framför andra brott, och det tycker jag är helt riktigt.
Varför ska en bög som får en smäll på käften prioriteras framför en vanlig normal människa som råkar ut för samma sak..

Om en vanlig Svensson blir rånad eller misshandlad då ids man knappt ta upp en anmälan, men om en bög får sig en lusing då har alla resurser satts in, men nu verkar det ju vara slut på den här gräddfilen för bögar, och det får man ju anse vara positivt..
Så vad tycker ni övriga, ska bögar prioriteras framför människor som inte packar bajs..

Kan tyvärr inte hitta nån länk till det här inslaget..

Alla våldsbrott är straffbara. Men jag tycker faktiskt det är värre om man sitter och planerar att knivhugga folk för att de är bögar el födda utomlands. Det var inte fråga om "ett slag på käften" heller utan snarare mordförsök. Och några "alla resurser" har då inte satts in för hatbrott, däremot har de dömts/skulle ha dömts hårdare i domstol.

Den här killen hade inte blivit utsatt för nåt av en bög, han hade hemma i lugn och ro lurat bögar att han själv var bög för att komma hem till dom och sen knivhugga dom. Det förtjänar ett extra hårt straff jämfört med om två mer el mindre fulla killar börjar bråka i krogkön och det sen blir misshandel.

Och fattar du inte det, så kan jag inte hjälpa att det är nåt fel i hjärnan på dej.
Citera
2008-01-09, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Alla våldsbrott är straffbara. Men jag tycker faktiskt det är värre om man sitter och planerar att knivhugga folk för att de är bögar el födda utomlands. Det var inte fråga om "ett slag på käften" heller utan snarare mordförsök. Och några "alla resurser" har då inte satts in för hatbrott, däremot har de dömts/skulle ha dömts hårdare i domstol.

Och om man planerar att gå ut och spöa några "svennar", då är det ett vanligt brott. Nej, det är varken ett värre eller mildare brott för att man planerar att döda en bög, invandrare, svensk, man eller kvinna. Man har planerat att döda en annan människa, det är det som spelar någon roll. Är det ett hatbrott om förövaren är en seriemördare som bara mördar brunetter med långt hår? Personan har ju gått ut och planerat att mörda en människa pga hur den personen är född. "Hatbrott" är en fullkomligt absurd brottsrubricering.

Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Den här killen hade inte blivit utsatt för nåt av en bög, han hade hemma i lugn och ro lurat bögar att han själv var bög för att komma hem till dom och sen knivhugga dom. Det förtjänar ett extra hårt straff jämfört med om två mer el mindre fulla killar börjar bråka i krogkön och det sen blir misshandel.

Klart som fan det är värre än ett krogbråk som spårat ur. Men det är inte värre för att killarna han siktade in sig på var bögar, det är värre för att det var ett PLANERAT MORD. Punkt slut. En bög är inte viktigare eller mindre viktig än nån annan. Inte en invandrare heller. Inte en vit, medelålders svensk medelklassman heller.

Och fattar du inte det, så kan jag inte hjälpa att det är nåt fel i hjärnan på dej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in