Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-09, 13:41
Medlem
[_zombie_]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodychoke
Och om man planerar att gå ut och spöa några "svennar", då är det ett vanligt brott. Nej, det är varken ett värre eller mildare brott för att man planerar att döda en bög, invandrare, svensk, man eller kvinna. Man har planerat att döda en annan människa, det är det som spelar någon roll. Är det ett hatbrott om förövaren är en seriemördare som bara mördar brunetter med långt hår? Personan har ju gått ut och planerat att mörda en människa pga hur den personen är född. "Hatbrott" är en fullkomligt absurd brottsrubricering.

Klart som fan det är värre än ett krogbråk som spårat ur. Men det är inte värre för att killarna han siktade in sig på var bögar, det är värre för att det var ett PLANERAT MORD. Punkt slut. En bög är inte viktigare eller mindre viktig än nån annan. Inte en invandrare heller. Inte en vit, medelålders svensk medelklassman heller.

Och fattar du inte det, så kan jag inte hjälpa att det är nåt fel i hjärnan på dej.

MYCKET bra sagt
Citera
2008-01-09, 13:47
Medlem
Marmoths avatar
Jag undrar mer vad man har för liv som bryr så till vida om okända människors sexualitet och liv att man aktivt måste söka upp och misshandla dem? Har man inget eget liv eller är det kanske någon egen latent läggning, man, symboliskt, vill kväva?
Citera
2008-01-09, 13:55
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Alla våldsbrott är straffbara. Men jag tycker faktiskt det är värre om man sitter och planerar att knivhugga folk för att de är bögar el födda utomlands. Det var inte fråga om "ett slag på käften" heller utan snarare mordförsök. Och några "alla resurser" har då inte satts in för hatbrott, däremot har de dömts/skulle ha dömts hårdare i domstol.

Den här killen hade inte blivit utsatt för nåt av en bög, han hade hemma i lugn och ro lurat bögar att han själv var bög för att komma hem till dom och sen knivhugga dom. Det förtjänar ett extra hårt straff jämfört med om två mer el mindre fulla killar börjar bråka i krogkön och det sen blir misshandel.

Och fattar du inte det, så kan jag inte hjälpa att det är nåt fel i hjärnan på dej.

Påstår du att det är värre att planera att mörda bögar eller utomlänningar än att planera att mörda svenskar?

Lite synd att den här snubben var så klantig så att polisen kunde ta han, för han verkar vara av fin fint seriemördarmaterial .
Citera
2008-01-09, 13:58
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Påstår du att det är värre att planera att mörda bögar eller utomlänningar än att planera att mörda svenskar?

Det är ju två olika saker, d v s bögen blir ju mördad för att han är just bög medan ni ju inte tar upp motiven till de hypotetiska morden på såväl utlänningar som svenskar. Ta fram några exempel som t ex avundsjuka, rasism, fylla, allmänt bråk m m så att vi kan jämföra motiv och tillvägagångssätt så blir ju debatten mer adekvat.
Citera
2008-01-09, 14:00
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Det är ju två olika saker, d v s bögen blir ju mördad för att han är just bög medan ni ju inte tar upp motiven till de hypotetiska morden på såväl utlänningar som svenskar. Ta fram några exempel som t ex avundsjuka, rasism, fylla, allmänt bråk m m så att vi kan jämföra motiv och tillvägagångssätt så blir ju debatten mer adekvat.

Bögen blir mördad för att han är bög.
Svensken blir mördad för att han är svensk.
Utlänningen blir mördad för att han är utlänning.

Det är motiven.
Citera
2008-01-09, 14:05
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Bögen blir mördad för att han är bög.
Svensken blir mördad för att han är svensk.
Utlänningen blir mördad för att han är utlänning.

Det är motiven.

Men sluta, du får jag vara lite saklig för inte fasen är dessa motiv direkt vanliga i svensk kriminalhistoria. Inte fasen sitter det en "utlänning" och planerar, tar kontakt och säker upp en "svensk" och går lös bara för att han är svensk. Jag gav dig ju ett par idéer för en givande diskussion så försök i alla fall.
Citera
2008-01-09, 14:20
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Men sluta, du får jag vara lite saklig för inte fasen är dessa motiv direkt vanliga i svensk kriminalhistoria. Inte fasen sitter det en "utlänning" och planerar, tar kontakt och säker upp en "svensk" och går lös bara för att han är svensk. Jag gav dig ju ett par idéer för en givande diskussion så försök i alla fall.

Sluta själv, klart det finns fall där motivet är att offret är svensk. Men det får det inte talas om så det är klart att det aldrig har hänt då!
Citera
2008-01-09, 14:32
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Sluta själv, klart det finns fall där motivet är att offret är svensk. Men det får det inte talas om så det är klart att det aldrig har hänt då!

Ja, det finns ju självklart lika många offer som det finns individer men vad är jag eftersöker är lite mer substans, d v s en bög kan ju likväl vara svensk, eller utlänning, också och det är m-o-t-i-v-e-n till de enskilda attackerna jag vill klargöra bara.

Utlänningar kan ju bli mördade av en Hitler-älskande skinnbula och då är det också en form av "hatbrott" medan jag knappast kan säga att jag känner till ett enda enskilt fall där en "svensk" strukit med bara för att han är just svensk. Det kan vara muck i krogkö, tjafs om tjejer, heder, fylleyra och/eller allmänt tjafs bara men det är alltså anledningen jag vill åt...sen kan vi väl diskutera?

Exempel: Är det mer OK att mörda en homosexuell än att mörda en kille som jag vet har våldtagit min tjej, typ?

Det blir ju lite intressantare debatt och inte en massa "rätt åt bögen"-inlägg liksom.
Citera
2008-01-09, 14:44
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ja, det finns ju självklart lika många offer som det finns individer men vad är jag eftersöker är lite mer substans, d v s en bög kan ju likväl vara svensk, eller utlänning, också och det är m-o-t-i-v-e-n till de enskilda attackerna jag vill klargöra bara.

Utlänningar kan ju bli mördade av en Hitler-älskande skinnbula och då är det också en form av "hatbrott" medan jag knappast kan säga att jag känner till ett enda enskilt fall där en "svensk" strukit med bara för att han är just svensk. Det kan vara muck i krogkö, tjafs om tjejer, heder, fylleyra och/eller allmänt tjafs bara men det är alltså anledningen jag vill åt...sen kan vi väl diskutera?

Exempel: Är det mer OK att mörda en homosexuell än att mörda en kille som jag vet har våldtagit min tjej, typ?

Det blir ju lite intressantare debatt och inte en massa "rätt åt bögen"-inlägg liksom.

Jag tycker det är mer intressant med diskussion om varför du anser att det skulle vara helt omöjligt att en svensk blir mördad för att personen är svensk. Nån galen jävel kan hata svenskar lika mycket som en annan galning hatar bögar.

Om en svensk bög blir mördad av en galen böghatare så får den utredning mer resurser än om samma svenske bög skulle bli mördad av en svenskhatare. Är det inte lustigt?
Citera
2008-01-09, 14:56
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Jag tycker det är mer intressant med diskussion om varför du anser att det skulle vara helt omöjligt att en svensk blir mördad för att personen är svensk. Nån galen jävel kan hata svenskar lika mycket som en annan galning hatar bögar.

Om en svensk bög blir mördad av en galen böghatare så får den utredning mer resurser än om samma svenske bög skulle bli mördad av en svenskhatare. Är det inte lustigt?

Nej, inte det minsta lustigt men dina provokativa scenarier har ju ingen som helst verklighetsförankring utan pekar ju bara på att du ogillar homosexuella och invandrare. Jag tycker tråden är mer värd än så vilket jag försökte styra det till men du är ju lite väl enögd.

Börja med att visa mig ett fall som stöder dina teorier gällande mord på vanliga svenskar utan minsta motiv annat än "hatbrotts-teorin" så kan vi gå vidare...inga problem.
Citera
2008-01-09, 14:59
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Nej, inte det minsta lustigt men dina provokativa scenarier har ju ingen som helst verklighetsförankring utan pekar ju bara på att du ogillar homosexuella och invandrare. Jag tycker tråden är mer värd än så vilket jag försökte styra det till men du är ju lite väl enögd.

Börja med att visa mig ett fall som stöder dina teorier gällande mord på vanliga svenskar utan minsta motiv annat än "hatbrotts-teorin" så kan vi gå vidare...inga problem.

Inget mord, men dock har gärningsmännen sitt motiv klart för sig:

http://landskroniten.blogspot.com/2007/12/vi-krigar-mot-svenskarna.html
http://www.sociologi.lu.se/krim/vi_krigar.pdf

Men det är ett väldigt talande exempel där samhället tror att det handlar om vanliga personrån, men när gärningsmännen tillfrågas så visar det sig att motivet är något helt annat.
Citera
2008-01-09, 15:01
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Inget mord, men dock har gärningsmännen sitt motiv klart för sig:

http://landskroniten.blogspot.com/2007/12/vi-krigar-mot-svenskarna.html
http://www.sociologi.lu.se/krim/vi_krigar.pdf

Men det är ett väldigt talande exempel där samhället tror att det handlar om vanliga personrån, men när gärningsmännen tillfrågas så visar det sig att motivet är något helt annat.
Likaså gick det en dokumentär för några veckor sen där invandrarungdomar i Malmö intervjuades och dom sa som det var dom rånade svenskar i första hand..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in