• 4
  • 5
2008-01-09, 23:08
Medlem
Streetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
Då är du alltså emot oralsex, analsex mellan man och kvinna samt samlag i annat syfte än att göra barn?

Bibeln är f.ö. en samling sinnesjukt skitsnack.

Du missuppfattar totalt, anledningen till att jag drog upp eva och adam var att det var en man och kvinna och inte två män !

Biblen är full av lögner och skitsnack, precis som dagens samhälle...
Citera
2008-01-10, 09:09
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Fyfan vad du snackar, du menar alltså att om en invandrare knackar en svensk så måste de bero på att svenskan gjort något mot invandaren, förmildrande omständigheter alltså? Men du menar att det aldrig finns några förmildrande omständigheter om en böghatare dödar en bög? Bögarna kanske har ingått in något pedofilnätverk och våldtagit småpojkar.

Ditt resonemang håller inte. Alla ska vara lika inför lagen.

Haha, snarare du som inte klarar av en debatt på denna nivå.

Jag säger att HATBROTT är ett vedertaget ord, läs på, och inte något påhitt för att du ska få nazist-utbrott, typ!

Om en invandrare har ihjäl en svensk för att han "bara" är svensk så är det ju solklart HATBROTT men jag har bara inte sett något sådant fall utan det beror OFTAST på GÄRNINGAR och andra omständigheter vilket jag ansåg viktigt för debatten.

Nu säger du ju två olika saker och antar samt lägger upp scenarier som inte var med i grunddebatten. En pedofil skulle jag tveklöst, om han var bevisat skyldig, kunna sätta en kula i själv men att göra detsamma BARA FÖR ATT en individ väljer att ha frivillig sex med män skulle jag absolut inte ens kunna tänka mig och FRAMFÖRALLT varför skulle jag bry mig? Varför kan man sitta och fundera och reta sig på andras LÄGGNINGAR! Vad säger det om en själv? LATENT homosexuell själv som slår tillbaka på andra istället för att rannsaka sitt eget liv?

Japp, håller helt med om att alla ska vara lika inför lagen, solklart, men du skiter ju i gärningar, syften och "varför" saker sker och delar bara upp människor i de tre kategorierna svensk, invandrare och bög utan att se till de faktiska situationerna vilket ju blir sjukt missvisande.

Jag inser att du inte kommer att hajja ett jota av detta heller så jag sätter punkt här och hoppas att du en dag förstår vad jag yrar om.
Citera
2008-01-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
OK, här är vi väldigt olika för jag finner ingen anledning att engagera mig i andras sexuella läggning och slå ihjäl dem för det medan jag skulle kunna tänka mig våld mot någon som gjort något brott mot t ex min familj helt oavsett vem/vad de har sex med.

Nu missförstod du nog mig här, jag, till skillnad från dig och lagen om "hatbrott", gör ingen skillnad på vem personen är som utsätts för brottet.

Citat:
Njae, läs wikipedia-grejen som på ett bra sätt faktiskt relaterar ORDET "hatbrott" till en specifik handling. Det är DETTA jag hela tiden försöker få sagt.

Att ha ihjäl nån för en GÄRNING är en sak men att ha ihjäl nån för hudfärg, läggning eller dylikt är ju vedertaget som "hatbrott" så jag hajjar inte varför vi vrider och vänder på det?

Alltså har vi nu klarlagt att om en svensk heterosexuell man misshandlas/rånas/mördas just pga att han är svensk så är det att betrakta som ett "hatbrott".

Citat:
Ja, rent teoretiskt så skulle väl en homosexhatande arab kunna ha ihjäl en finne men vad är poängen? När black-metalmusikerna Jon Nödtveidt dödade en homosexuell alban (dubbelt "hat" då eller? ) så hade han med sig någon som hette Vlad vilket skulle kunna peka på detta men jag orkar inte leta mer fakta.

Ja, om dessa dödar den andre just för att de har den läggningen de har så är det hatbrott. Annat skäl så är det hat och brott men inte sammansatt liksom. Pappan i Rödeby hatade ju Poffe när han sköt men han sköt ju inte för att Poffe var svensk eller fet, typ.

Här efterfrågar jag inte din personliga åsikt utan jag skulle vilja ha hårda fakta på om mål utav denna typ någonsin har prövats i Sverige?
Citera
2008-01-11, 17:27
Medlem
Streetss avatar
Om en "Bögius äcklius" slår till mig som är "hetro normalius" så är det ju bara att anmäla honom för hatbrott ? Han slår ju till mig för jag är hetro
Citera
2008-01-11, 17:29
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streets
Om en "Bögius äcklius" slår till mig som är "hetro normalius" så är det ju bara att anmäla honom för hatbrott ? Han slår ju till mig för jag är hetro
Heterosexuella omfattas inte av lagen Hets Mot Folkgrupp tyvärr - inte heller gör svenskar det.
Citera
2008-01-11, 17:32
Medlem
Streetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Heterosexuella omfattas inte av lagen Hets Mot Folkgrupp tyvärr - inte heller gör svenskar det.

För jävla dåligt ! Då kan bögjävlen slå oss normala för att han hatar oss och sen bara åka på misshandel/grov misshandel. Sen om vi slår tillbaka så är det direkt "hatbrott"
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in