Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Fyfan vad du snackar, du menar alltså att om en invandrare knackar en svensk så måste de bero på att svenskan gjort något mot invandaren, förmildrande omständigheter alltså? Men du menar att det aldrig finns några förmildrande omständigheter om en böghatare dödar en bög? Bögarna kanske har ingått in något pedofilnätverk och våldtagit småpojkar.
Ditt resonemang håller inte. Alla ska vara lika inför lagen.
Haha, snarare du som inte klarar av en debatt på denna nivå.
Jag säger att HATBROTT är ett vedertaget ord, läs på, och inte något påhitt för att du ska få nazist-utbrott, typ!
Om en invandrare har ihjäl en svensk för att han "bara" är svensk så är det ju solklart HATBROTT men jag har bara inte sett något sådant fall utan det beror OFTAST på GÄRNINGAR och andra omständigheter vilket jag ansåg viktigt för debatten.
Nu säger du ju två olika saker och antar samt lägger upp scenarier som inte var med i grunddebatten. En pedofil skulle jag tveklöst, om han var bevisat skyldig, kunna sätta en kula i själv men att göra detsamma BARA FÖR ATT en individ väljer att ha frivillig sex med män skulle jag absolut inte ens kunna tänka mig och FRAMFÖRALLT varför skulle jag bry mig? Varför kan man sitta och fundera och reta sig på andras LÄGGNINGAR! Vad säger det om en själv? LATENT homosexuell själv som slår tillbaka på andra istället för att rannsaka sitt eget liv?
Japp, håller helt med om att alla ska vara lika inför lagen, solklart, men du skiter ju i gärningar, syften och "varför" saker sker och delar bara upp människor i de tre kategorierna svensk, invandrare och bög utan att se till de faktiska situationerna vilket ju blir sjukt missvisande.
Jag inser att du inte kommer att hajja ett jota av detta heller så jag sätter punkt här och hoppas att du en dag förstår vad jag yrar om.