Flashback bygger pepparkakshus!
2012-06-15, 21:27
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av index
Hade slutseminarie den 30 maj och vi har fortfarande inte hört något från varken examinatorn eller handledaren. Har nu frågat både examinatorn och handledaren hur det ligger till och då får vi svaret "vi tror att vi blir klara inom några dagar". Alltså det är totalt ca 30 grupper som inte fått reda på något än. Hur lång tid har man på sig att göra en eventuell komplettering?

Edit: Hur lång tid har examinatorn på sig att sätta betyg på examensarbetet?

Ge dem en månad åtminstone innan det är dags för oro.
Citera
2012-06-16, 10:33
Medlem
Aha, saken är ju den att de borde ha bildat sig en uppfattning avv vad uppsatsen handlar om och vad slutresultatet ska bli under arbetets gång...
Citera
2012-06-16, 12:40
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Aha, saken är ju den att de borde ha bildat sig en uppfattning avv vad uppsatsen handlar om och vad slutresultatet ska bli under arbetets gång...

Jo, men varken handledaren eller examination jobbar med C-uppsatserna på heltid.
Citera
2012-06-16, 14:13
Medlem
Citat:

Saken är att du borde ha bildat dig en uppfattning under arbetets gång... De brukar inte låta undermåliga uppsatser gå upp om inte studenten ifråga är helt körd. Så om du känner dig orolig för arbetets kvalité på riktigt så var ordentligt orolig, annars är det inga problem.
Citera
2012-06-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skallen232
Saken är att du borde ha bildat dig en uppfattning under arbetets gång... De brukar inte låta undermåliga uppsatser gå upp om inte studenten ifråga är helt körd. Så om du känner dig orolig för arbetets kvalité på riktigt så var ordentligt orolig, annars är det inga problem.

Nu är det så att det inte är jag som ska sätta betyg på arbetet. Anledningen till detta är att det är deras jobb och inte mitt. Arbetet har gått igenom vid alla seminarietillfällen och då ska examinatorn och handledaren ha läst igenom HELA utkastet som skickats vid just det tillfället. Att sätta betyg på ett arbete där de varit delaktiga vid varje delmoment borde vara ganska enkelt.

Om det nu är så att arbetet inte duger för betygsättning så ska i första hand examinatorn men även handledaren höra av sig till studenten så fort som möjligt!
Senast redigerad av index 2012-06-16 kl. 15:06.
Citera
2012-06-16, 21:20
Medlem
Citat:
Nu är det så att det inte är jag som ska sätta betyg på arbetet. Anledningen till detta är att det är deras jobb och inte mitt. Arbetet har gått igenom vid alla seminarietillfällen och då ska examinatorn och handledaren ha läst igenom HELA utkastet som skickats vid just det tillfället. Att sätta betyg på ett arbete där de varit delaktiga vid varje delmoment borde vara ganska enkelt.

Om det nu är så att arbetet inte duger för betygsättning så ska i första hand examinatorn men även handledaren höra av sig till studenten så fort som möjligt!

Men det var ju precis det jag skrev. Att du ska veta hur det går för dig själv.

Det är många betyg som ska sättas nu och 16 dagar är absolut inte ngn orimlig tid att få vänta. Hade det gått uppemot en månad så kanske du hade fog för att fråga dem. Att de redan sett arbetet under skrivandets gång är irrelevant.
Citera
2012-06-16, 21:43
Medlem
Citat:
Hade slutseminarie den 30 maj och vi har fortfarande inte hört något från varken examinatorn eller handledaren. Har nu frågat både examinatorn och handledaren hur det ligger till och då får vi svaret "vi tror att vi blir klara inom några dagar". Alltså det är totalt ca 30 grupper som inte fått reda på något än. Hur lång tid har man på sig att göra en eventuell komplettering?

Sånt där kan sega rejält, har en polare som fick vänta 1,5 månad så oroa dig inte.
Citera
2012-06-17, 07:46
Medlem
Citat:

Enligt högskoleförordningen har de 3 veckor på sig och det kan nog behövas under vårterminen när många utbildningar slutar.

Ta det lugnt och vänta även om det är tufft.

/Valkyria
Citera
2012-06-17, 20:30
Medlem
Ska vänta i en vecka till innan jag kontaktar skolan. Anledningen till att jag är så ivrig är att jag vill ha mina poäng på ladok och ska ta semester snart.
Citera
2012-06-20, 00:22
Bannlyst
Jag fick tillbaka mitt betyg efter 12 dagar. Det måste vara ett nytt rekord för på Stockholms universitet så har det alltid varit på dagen tre veckor ifrån examinationstillfället tills du får betyget
Citera
2012-06-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Jag fick tillbaka mitt betyg efter 12 dagar. Det måste vara ett nytt rekord för på Stockholms universitet så har det alltid varit på dagen tre veckor ifrån examinationstillfället tills du får betyget

Grattis! Läraren hörde av sig i måndags och skrev att administratörerna som registrerar betyg är åter på onsdag. Så vi får se vad som händer =)
Citera
2012-07-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORZAJUVE87
En rätt bra fingervisning är väl någonstans mellan 30-40 sidor och uppåt, allt beroende på hur stor studie du genomför. Min C-uppsats landade väl runt 30-35 sidor och då genomförde jag 7 intervjuer på fältet.

Hur stor plats i uppsatsen tog dina intervjuer?

Jag har gjort tre intervjuer till min c-uppsats men vet inte riktigt hur jag borde redovisa dem. Om man bara ska plocka ut dom mest intressanta svaren och argumentera kring dom, och sen lägga resten i appendix. Eller om man ska ha mer utförligt om alla frågorn man gått igenom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in