looorg: tack för ditt mycket utförliga svar. Har tagit dina synpunkter till mig. Vi får invänta vår slutgiltiga dom

Har bara fått ett preliminärt omdöme, men när hon gav det hade hon inte läst igenom uppsatsen ordentligt. Angående opponering hade vi u/g-nivå på denna och vi blev godkända, så det ska inte ha någon betydelse. Fick inga klagomål på vår opponering.
Vad som var bra var valt forskningsområde (för att det var annorlunda) var jag förstod det som, och att vi hade en röd tråd genom arbetet. Ingenting negativt utifrån syfte och frågeställningar, metod, teorier eller tidigare forskning. Det som var negativt var småmissarna som vi skulle korrigera, lite med formuleringar och referenser och sådant. Hon kom med en helt felaktig synpunkt under seminariet vilket visade att hon inte läst vår uppsats ordentligt, som handlade om vårt urval, så därför väcktes min oro om en felaktig bedömning. Om hon inte läst den ordentligt, kan hon väl omöjligt bedöma betyget? Vi fick inte veta mer än så från just examinatorn. Handledaren sa att vi var redo att gå upp med uppsatsen, så från handledaren har vi inte fått några negativa synpunkter.
Jag hoppas att vi får utförliga motiveringar till vårt slutgiltiga betyg. Så länge vi får det är jag nöjd. Tyvärr har det varit en bristvara med betygsmotiveringar under hela vår utbildning varför jag kanske retar upp mig alltför mycket. Betygssättningen känns därför godtycklig när vi aldrig får motiveringar till vad som är bra eller dåligt eller vad som kunde förbättras.