Citat:
Ursprungligen postat av SweDutch
Mycket fina bilder! ser lite ut som USA tycker jag. Visst finns det vissa dagar då du inte ångrar ditt val som lastbilschaufför?
Tack. Jag har 0,5Gb bilder från turer så detta var som sagt bara ett litet urval.

Har aldrig varit i USA men i jämförelse med alla de europeiska länder jag varit i har jag aldrig fått sån "WOW-känsla" när jag varit ute och kört som i Norge.
Jo, visst finns det dagar när jobbet känns helt underbart; sommartid på väg hem från Bergen eller Molde utan returlass, all tid i världen att bara slöa bakom ratten och njuta av fint väder och vacker natur. Eller när man får besked om att gå och ta ett par timmars rast för att vänta på varor som är på väg till samlast. Generellt sett är min körning helt underbar, men så är det det där med regelverket och lönen; att få uppleva vackra saker och ha en relativt fri arbetsdag är en klen tröst när man inte har råd att äta de sista dagarna före nästa lön eller tvingas låna pengar av föräldrarna pga oväntade utgifter på ett par tusen extra eller när en fjärdedel av nettolönen ryker för att man jobbat en halvtimme för länge bara så man kan komma hem och få sova...
Den dagen det blir ledigt jobb på terminalen så sticker jag omedelbart, men visst; somliga dagar kommer jag säkert att sakna vissa delar med jobbet.