2011-08-03, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Såna uppmaningar som du ger till honom är ju bara trams.
Det känns väl mer som att det är du som behöver hoppa in på något annat forum, istället för att sitta här och ge idiotiska råd.

Om du nu ger så bra, vad ska jag göra då?
Citera
2011-08-03, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
Om du nu ger så bra, vad ska jag göra då?

Du vet ju vad kraven är och vad som behövs för att uppfylla de. Då är det väl inte så svårt att lista ut vad du behöver göra?

Citera
2011-08-03, 15:41
Medlem
Citat:
Du vet ju vad kraven är och vad som behövs för att uppfylla de. Då är det väl inte så svårt att lista ut vad du behöver göra?

Måste jag göra det nu? Eller kan jag vänta tills kursen börjar?
Citera
2011-08-03, 17:28
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Såna uppmaningar som du ger till honom är ju bara trams.
Det känns väl mer som att det är du som behöver hoppa in på något annat forum, istället för att sitta här och ge idiotiska råd.

Vet man något så säger man ju det. Du behöver ju inte leka moralpolis på sveriges största forum som kryllar av dumma idéer (läs: fildelningforat, cannabis, drogakuten, drogodling, Hallucinogener, Nätapotek och drogshoppar, Opiater och andra opioider, Mondo, gore och bizarre). Som sagt, det kryllar av tips hur man gör diverse saker, kommer undan med det ena å det andra.

Ska du leka moralpolis och skälla ut oss skribenter som finns på forumet så är nog detta fel plats för dig.
Citera
2011-08-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Om du kör mjölk antager jag att du kör långa pass? ni har ju inte vanliga tider som andra dödliga chaufförer bara att köra 13 timmar i sträck eller köra med två vilotidsböcker och jobba 24 timmar per dygn.
I tankbilsbranschen (petroleum) rullar i princip alla bilarna i 3-skift, med ca 13 timmar långa dagar. Mycket av tiden går till lossning så körtiden klarar sig hur bra som helst. Brukar inte köra mer än 4-7 timmar på en 13 timmarsdag beroende på vart turerna går.

Då räcker det med att jobba 3 dagar för att fylla upp en hel arbetsvecka, jobba 3 dagar och ledig 4 är inte helt fel
Citera
2011-08-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
Måste jag göra det nu? Eller kan jag vänta tills kursen börjar?

Det är väl lika bra att ha det gjort, annars riskerar du ju att inte få ditt tillstånd.

Citat:
Vet man något så säger man ju det. Du behöver ju inte leka moralpolis på sveriges största forum som kryllar av dumma idéer (läs: fildelningforat, cannabis, drogakuten, drogodling, Hallucinogener, Nätapotek och drogshoppar, Opiater och andra opioider, Mondo, gore och bizarre). Som sagt, det kryllar av tips hur man gör diverse saker, kommer undan med det ena å det andra.

Ska du leka moralpolis och skälla ut oss skribenter som finns på forumet så är nog detta fel plats för dig.

Och om man inte vet så drar man till med något för att sätta frågeställaren i skiten?
Du verkar ju mer än lovligt

Citat:
Ursprungligen postat av David86
I tankbilsbranschen (petroleum) rullar i princip alla bilarna i 3-skift, med ca 13 timmar långa dagar. Mycket av tiden går till lossning så körtiden klarar sig hur bra som helst. Brukar inte köra mer än 4-7 timmar på en 13 timmarsdag beroende på vart turerna går.

Då räcker det med att jobba 3 dagar för att fylla upp en hel arbetsvecka, jobba 3 dagar och ledig 4 är inte helt fel

Det fina med transport av mjölk från bondgårdar är att de är undantagna från kör- och vilotidsreglerna.
Citera
2011-08-03, 20:01
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Det fina med transport av mjölk från bondgårdar är att de är undantagna från kör- och vilotidsreglerna.

Så nu hoppar du in och säger att det är kalasbra att mjölbilsförare kan köra 100 timmar i sträck. 100 fucking timmar bakom ratten på ett 50-tons ekipage?!

Du har hamnat på kant med mig, och det var då aldrig jag som började. Lägg dig inte i vad jag skriver så är det lungt
Citera
2011-08-03, 20:02
Medlem
bastard.s avatar
Citat:

Går ni på transports avtal eller vad har ni för löneavtal? har nämligen hört att mjölbilsåkerierna sätter sina egna löner...
Citera
2011-08-03, 22:24
Medlem
sephines avatar
Mjölbil?
Citera
2011-08-04, 20:36
Medlem
Citat:
Går ni på transports avtal eller vad har ni för löneavtal? har nämligen hört att mjölbilsåkerierna sätter sina egna löner...
Vi går på transports avtal, med lite bonusar/varierande premiekomp beroende på åkeri.
Citera
2011-08-04, 21:03
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Vi går på transports avtal, med lite bonusar/varierande premiekomp beroende på åkeri.

Okej. Hörde talas om ett mjölkbilsåkeri som betalade ut 300% Ob på storhelger pga att åkaren själv sätter löner då inte mjölkbilar tillhör transport. Men då uppfattade jag det hela fel

Hur är det att köra mjölk då? drygt? tråkigt? jobbigt? slitsamt? för/nackdelar?
Citera
2011-08-04, 22:15
Medlem
nasdaqs avatar
Hur ser lönen ut för en förare i Stockholm?
Jag har C, ADR, Truck och digitalt förarkort.
Tänkte att man skulle börja köra lite.

Några skiver 17 000 - 20 000 kr?
Låter otroligt lite för en bransch som skriker efter förare.

Hur mycket tjänar ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in