För att inte behöva ha wow fönstret framme och kunna göra annat medans ni glidar behöver ni ha glider elite, kostar en liten summa varje månad men vill ni bara t.ex levla 1-70 så räcker de ju med att ni har elite en månad, sen kan man väl stå ut med att ha wow fönstret uppe om man inte glidar lika mycket på level 70. Själv hade jag alltid elite, kostade inte mycket
Vill ni köra safe så se till att ha avoid same och other faction på, då står din char helt stilla och ser bara ut att vara AFK så fort någon är i närheten, ingen reportar en för att man är afk om man inte spöar mobs samtidigt right.
Kör BRA profiles, de bästa profilsen gör du själv och du gör dom där det inte springer något folk, då riskerar du verkligen inte att bli bannad.
+ en report är verkligen ingen garanti för att du ska bli bannad, när jag glidade och sålde chars så hände det titt som tätt i början innan jag lärt mig alla settings och lärt mig bra profiler att jag fick whisper om att någon reportat mig, men jag har ALDRIG blivit bannad av en player report, jag har blivit bannad en gång och det va den andra av totalt två gånger som blizzards servrar lyckats hitta glider. Det har för övrigt inte hänt sedan Juni 2007 och nu har glider en funktion kallad "Trip-Wire" som stänger ner gilder och wow såfort den märker att en uppdatering i warden (servern för att förklara det enkelt) är pågång.
Glide on!
Edit: jag gjorde en väldigt liten men också väldigt ÖDE profil i slutet av mitt glidande när jag behövde neatherweb silk (eller vad det hette). lämpar sig för att farma silk men också kaske för xp i sena 60 levels, från 66 kanske, minns inte levels på mobsen exakt. Som sagt, väldigt liten profil kan fastna men väldigt safe när den väl går. Säg till om nån vill testa. Söder om auchindoun.