2008-01-06, 01:27
Medlem
ap3s avatar
Det är skitlätt att komma igång. Ägna en timme åt att plöja igenom mmogliders forum och alla guider samt hjälpavsnittet till glider så är det lugnt sen.
2008-01-06, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Har ett gammalt acc som jag ger blanka fan i, så jag ska köpa tbc och glider och sen dra upp en rogue där. Levlat rogue förut och vet att det är en "lätt" klass att levla. Lite downtimes osv. Förutom hunter tror jag att det är det bästa alternativet att botta upp ^^

Ska testa först med ett Trial acc och demo glider, bara för att lära mig lite

Om någon har en bra 100% noob-guide att ge mig, så nås jag via ett snabbt pm

Glider demot är riktigt kasst, funkar ofta inte och funkar bara 5 mintuer i stöten när du funkar

Men som talaren ovan sa, lätt som fan att lära sig. Jag svarar gärna på frågor ang. glider som ni kan tänkas ha. Skicka PM isf, har glidat rätt mycket
Men nu ska ja sovam, gnatt!*
2008-01-06, 02:50
Medlem
huh?s avatar
Ingen som använder Innerspace?

Ske ge liten inblick i mitt bottande. 2006 blev jag less på wow och hittade Glider, bottade under ca 2-3 veckor innan Glider drabbades av en "banwave" (blizzards anticheat lyckades hitta Glider). Blev mycket sur men hittade då Innerspace. Detta program hade aldrig blivit detected av Blizzard så givietvis var jag tvungen att testa det. Drog upp en char till max level och sålde. Köpte 2 nya konton och levlade dessa samtidigt. Levlade aldrig AFK och var rädd om dom. Då drabbades Innerspace av en banwave.
Skaparen hävdade att allt var fixat och folk levlade vidare. Jag köpte ett nytt konto och kom till runt lvl 45 på ca 3 dagar. Banwave igen.

Frustrationen gjorde att jag behövde köpa nytt tangentbord.

Detta var nästan ett år sedan. Hur ser det ut idag, har det blivit någon mer banwave? Har Innerspace kommit tillbaka? Har Innerspace's waypoint system släppts?
2008-01-06, 03:00
Bannlyst
Jag kom på att jag har en level 20 hunter liggandes på ett acc, funderar på att fixa glider och låta den vara på medans jag är på jobbet i några timmar.

Men liksom, exakt hur funkar detta egentligen? Man vill ju helst inte bli bannad, för jag har ett annat konto och dem kan väll "trace:a" det också? Det vore inte trevligt...

Vad exakt är det grejjen gör? Sidan verkar vara nere och jag måste lägga nu för ska upp tidigt imorgon.

Vore soft att köra 20-70 med denna, och sen köra den i AV och grejjer för honor. Speciellt nu när man jobbar heltid.

Min viktigaste fråga:

Kan jag starta glider, sen tabba ner wow (om jag kör i windowed läge t.ex) och surfa t.ex nätet eller göra annat sålänge? Så bottar den ändå? Jag har en ganska maffig dator, så jag kan nog ha igång typ WC3 och lira lite Dota med polarna och låta glidern botta? eller måste man ha uppe spelet och skit?

Och har den någon funktion där man kan få något varningsound varje gång man får en whisper, så man hör ifall en GM skriver till en?
2008-01-06, 03:17
Medlem
huh?s avatar
Kan inte svara på allt eftersom att jag har varit inaktiv men jag gör mitt bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag
Man vill ju helst inte bli bannad, för jag har ett annat konto och dem kan väll "trace:a" det också? Det vore inte trevligt...

Ett bannat konto är inget problem OM kontona använder olika kontaktinfo. Är det samma namn/gata/kortnummer så räkna med att bara bli granskad i bästa fall. Inte ovanligt att alla konton med det kortnummret blev bannat på min tid.
Samma IP är inget problem så du inte gör bottandet kommersiellt.

Citat:
Vad exakt är det grejjen gör? Sidan verkar vara nere och jag måste lägga nu för ska upp tidigt imorgon.

Grejjen gör?
Läser av vad som händer i spelet. Nu har gubben fullt hp och ingen fiende, hittar en fiende och öppnar med lämplig attack för klassen.

Citat:
Kan jag starta glider, sen tabba ner wow (om jag kör i windowed läge t.ex) och surfa t.ex nätet eller göra annat sålänge? Så bottar den ändå? Jag har en ganska maffig dator, så jag kan nog ha igång typ WC3 och lira lite Dota med polarna och låta glidern botta? eller måste man ha uppe spelet och skit?

Glider började stödja att WoW inte var fokus när jag slutade botta. Dessvärre hade jag problemet att WoW inte kunde hanteras om ett helskärmsspel var igång samtidigt.

Citat:
Och har den någon funktion där man kan få något varningsound varje gång man får en whisper, så man hör ifall en GM skriver till en?

Den funktionen finns men GM vet detta och brukar inte whispa till misstänkta bots.

Edit:
Har bestämt mig för att börja botta igen.
2008-01-06, 03:23
Bannlyst
Tackar! Det blir nog ett köp av detta program imorgon.
2008-01-06, 03:23
Bannlyst
Jag gissar på att denna frågan redan har kommit upp, men jag frågar igen, så får ni hänvisa mig till en webbsida eller en tidigare post.

Finns det någon glider-bot som fungerar för macintosh?
2008-01-06, 03:30
Medlem
huh?s avatar
Citat:
Tackar! Det blir nog ett köp av detta program imorgon.

Räkna med att din karaktär kommer att göra idiotiska saker i början och det kan ta ett tag innan allt fungerar. Undvik att grinda mobs i områden där det görs mycket quest.
Ditt största (och enda(?)) problem är moraltanter som hittar dig gör en anmälning till en Admin. Undvik att detta genom att svara på Alla whispers.
2008-01-06, 05:45
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huh?
Ditt största (och enda(?)) problem är moraltanter som hittar dig gör en anmälning till en Admin. Undvik att detta genom att svara på Alla whispers.

Jag gankar sönder alla bots innan jag bestämmer mig för rapportera GM
Pretbc spenderade jag timmar med att corpsecampa bots när jag var mer eller mindre "färdig" med spelet offraid så att säga. Sedan skicka en lång lista till GM.
2008-01-06, 10:56
Medlem
För att inte behöva ha wow fönstret framme och kunna göra annat medans ni glidar behöver ni ha glider elite, kostar en liten summa varje månad men vill ni bara t.ex levla 1-70 så räcker de ju med att ni har elite en månad, sen kan man väl stå ut med att ha wow fönstret uppe om man inte glidar lika mycket på level 70. Själv hade jag alltid elite, kostade inte mycket

Vill ni köra safe så se till att ha avoid same och other faction på, då står din char helt stilla och ser bara ut att vara AFK så fort någon är i närheten, ingen reportar en för att man är afk om man inte spöar mobs samtidigt right.

Kör BRA profiles, de bästa profilsen gör du själv och du gör dom där det inte springer något folk, då riskerar du verkligen inte att bli bannad.

+ en report är verkligen ingen garanti för att du ska bli bannad, när jag glidade och sålde chars så hände det titt som tätt i början innan jag lärt mig alla settings och lärt mig bra profiler att jag fick whisper om att någon reportat mig, men jag har ALDRIG blivit bannad av en player report, jag har blivit bannad en gång och det va den andra av totalt två gånger som blizzards servrar lyckats hitta glider. Det har för övrigt inte hänt sedan Juni 2007 och nu har glider en funktion kallad "Trip-Wire" som stänger ner gilder och wow såfort den märker att en uppdatering i warden (servern för att förklara det enkelt) är pågång.

Glide on!

Edit: jag gjorde en väldigt liten men också väldigt ÖDE profil i slutet av mitt glidande när jag behövde neatherweb silk (eller vad det hette). lämpar sig för att farma silk men också kaske för xp i sena 60 levels, från 66 kanske, minns inte levels på mobsen exakt. Som sagt, väldigt liten profil kan fastna men väldigt safe när den väl går. Säg till om nån vill testa. Söder om auchindoun.
2008-01-06, 11:57
Medlem
Rangvalds avatar
Frågar igen eftersom att folk säkerligen missade min Edit innan :P

Är det 100% säkert att köpa Glider med sitt visa ? Orkar inte klydda med PayPal konto osv.. :S
2008-01-06, 12:51
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Frågar igen eftersom att folk säkerligen missade min Edit innan :P

Är det 100% säkert att köpa Glider med sitt visa ? Orkar inte klydda med PayPal konto osv.. :S

Går det ens?

Jag la iaf till mitt visa kort på mitt paypal bara.. tog nån minut. Hade iofs kontot sen innan..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in