Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Jag är på väg att köpa Prixbots paket.. samtliga paket men ville vänta tills jag får lite kommentarer som använder det.
Någon som använder det här som kan ta sig tid att svara på mina frågor?
1. Hur väl fungerar det att levla med botten? Måste jag kolla till den då och då för att se till att den inte har fastnat?
2. Är det svårt att sätta upp profilerna? Förstår man vad vissa "kommandon" gör bara av att läsa namnet?
3. Hur säkert är det mot Warden egentligen? Bottar man 40 timmar i rad på ett och samma ställe förstår jag att chanserna ökar att bli upptäckt, men använder man den sporadiskt i någon timme då och då måste väl chansen vara minimal?
4. Någon som har testat Archeology paketet? Hur bra är den?
Paketen kostar totalt 70$ eller liknande om jag vill ha lifetime på allihopa så vill helst inte slänga pengarna i sjön.
Du har inte frunderat på GB/Hb istället? Pirox är en riktigt bra bot, antagligen den bästa när man väl har satt upp den rätt men det kan vara krångligt och kan ta ett tag men det finns bra guider på nätet. Att levla med bottar handlar mest om att grinda mobs, men HB har ju en questbot inbyggd i sig.
Du borde inte behöva oroa dig om warden om du inte, som sagt, bottar 40 timmar i sträck. Om man bottar så som man själv skulle kunna spela, men lite 5-minuterspauser här och där, 8 timmar om dagen med egna profiler samt är lite social med folket i ens guild så sitter man oftast rätt säkert.
Archeologt paketet fungerar bra, provade det hemma hos en polare.