2011-02-09, 08:07
Medlem
Citat:
Stör mig lite på att folk inte kan köpa bra mjukvara som uppdateras ständigt, istället för att köra på någon skum crackad version som möjligtvis kan ha något skit i sig.
Folk e judar, för gratis smakar bäst
2011-02-09, 08:56
Medlem
bugulus avatar
Jag är på väg att köpa Prixbots paket.. samtliga paket men ville vänta tills jag får lite kommentarer som använder det.

Någon som använder det här som kan ta sig tid att svara på mina frågor?

1. Hur väl fungerar det att levla med botten? Måste jag kolla till den då och då för att se till att den inte har fastnat?
2. Är det svårt att sätta upp profilerna? Förstår man vad vissa "kommandon" gör bara av att läsa namnet?
3. Hur säkert är det mot Warden egentligen? Bottar man 40 timmar i rad på ett och samma ställe förstår jag att chanserna ökar att bli upptäckt, men använder man den sporadiskt i någon timme då och då måste väl chansen vara minimal?
4. Någon som har testat Archeology paketet? Hur bra är den?

Paketen kostar totalt 70$ eller liknande om jag vill ha lifetime på allihopa så vill helst inte slänga pengarna i sjön.
2011-02-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerothlol
I vilken lvl då?
Jag bottade i natt med min lvl 60, och det var en besvikelse. (Inte ens en lvl)
Har dock inget epic flying, fast 2,4k xp varje gång du gräver upp något kändes ganska fattigt.

Fick för övrigt svar att det gick bra att levla med Herb & Mining, och att det inte var.
Någon mer som skulle kunna svara på den frågan så att jag kan avgöra om jag kan bestämma mig.
Att grinda mobs går så jävla segt, och Archeology var en skam. Ska prova igen när jag har 280% mount (Är lvl 61)
Jag var lvl 80 och fick mer än 1 lvl / natt
2011-02-09, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Jag är på väg att köpa Prixbots paket.. samtliga paket men ville vänta tills jag får lite kommentarer som använder det.

1. Hur väl fungerar det att levla med botten? Måste jag kolla till den då och då för att se till att den inte har fastnat?
2. Är det svårt att sätta upp profilerna? Förstår man vad vissa "kommandon" gör bara av att läsa namnet?
3. Hur säkert är det mot Warden egentligen? Bottar man 40 timmar i rad på ett och samma ställe förstår jag att chanserna ökar att bli upptäckt, men använder man den sporadiskt i någon timme då och då måste väl chansen vara minimal?

Paketen kostar totalt 70$ eller liknande om jag vill ha lifetime på allihopa så vill helst inte slänga pengarna i sjön.

Är alla inställningar på botten rätt då? så att den inte står still halva natten...
2011-02-09, 14:35
Medlem
Zneekahs avatar
Nån som har krångel med HB sen patchen? För mig står det som att man startar HB utan att ha wow igång "no valid instance found" fast jag är inloggad osv.
har version 2.0.0.3956 och den funkade felfritt igår..

sen vill jag lägga till en grej för alla rogues som kör HB, den absolut bäste CC'n(shadowstrike4) är borttagen från hemsidan, vene om wired som gjort den vill ha betalt för den eller nåt men de som ligger på hbforumet är sådär, men om ni redan har shadowstrike på datorn fungerar det klockrent! om nån är intresserad av shadowstrike-CCn så kan jag lägga upp den

edit:

meddelandet man får i HB är alltså:
"You have not selected a valid instance of WoW to attach to!
Please restart Honorbuddy and choose a valid WoW instance to use Honorbuddy."
2011-02-09, 14:52
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkman
Är alla inställningar på botten rätt då? så att den inte står still halva natten...

Antar du quotade fel person då jag inte ens har köpt en bot än så länge.
2011-02-09, 14:58
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu

Du har inte frunderat på GB/Hb istället? Pirox är en riktigt bra bot, antagligen den bästa när man väl har satt upp den rätt men det kan vara krångligt och kan ta ett tag men det finns bra guider på nätet. Att levla med bottar handlar mest om att grinda mobs, men HB har ju en questbot inbyggd i sig.
Du borde inte behöva oroa dig om warden om du inte, som sagt, bottar 40 timmar i sträck. Om man bottar så som man själv skulle kunna spela, men lite 5-minuterspauser här och där, 8 timmar om dagen med egna profiler samt är lite social med folket i ens guild så sitter man oftast rätt säkert.

Archeologt paketet fungerar bra, provade det hemma hos en polare.
2011-02-09, 15:54
Medlem
Emil99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
Nån som har krångel med HB sen patchen? För mig står det som att man startar HB utan att ha wow igång "no valid instance found" fast jag är inloggad osv.
har version 2.0.0.3956 och den funkade felfritt igår..

sen vill jag lägga till en grej för alla rogues som kör HB, den absolut bäste CC'n(shadowstrike4) är borttagen från hemsidan, vene om wired som gjort den vill ha betalt för den eller nåt men de som ligger på hbforumet är sådär, men om ni redan har shadowstrike på datorn fungerar det klockrent! om nån är intresserad av shadowstrike-CCn så kan jag lägga upp den

edit:

meddelandet man får i HB är alltså:
"You have not selected a valid instance of WoW to attach to!
Please restart Honorbuddy and choose a valid WoW instance to use Honorbuddy."

Det är som sagt mycket möjligt att det spökar efter patchen, prova att starta båda programmen som admin.

Alternativt starta HB, logga in på wow och logga sedan in på HB.

Jag läste någonstans att det kan ha att göra med om du startar wow direkt eller via wow launcher ?
2011-02-09, 15:58
Medlem
Emil99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropikhoe
Någon annan som har stött på att boten försöker ta upp ALLT på marken, dvs items..
Tex en mailbox, en lampa, ett staket allt liksom, men inte gräset eller marken ofc..
Den springer fram och försöker tre gånger att ta upp den och byter sedan ställe, helt kasst!

Har laddat ner HB igen och testat en ny profil och CC, men hjälpte inte! Så några förslag?

Kan vara något med den crackade versionen ?
Jag hittar ingen konkret information efter 10min av sökande men det är väl det jag kan tänka mig.
2011-02-09, 16:05
Medlem
Mr.Chis avatar
Har samma problem som Zneekah. Får samma meddelande och får det inte att funka. Igår fungerade boten perfekt.
2011-02-09, 16:07
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Chi
Har samma problem som Zneekah. Får samma meddelande och får det inte att funka. Igår fungerade boten perfekt.

har provat både Crackade versionen + Den riktiga, samma problem.... startat om datorn osv... riktigt drygt, ser ingen info om det på sidan heller

edit:
Det är helt enkelt så att patchen kräver ny version av HB, balle..jag som tänkt levla upp en mage
Senast redigerad av Zneekah 2011-02-09 kl. 16:10.
2011-02-09, 16:15
Medlem
Mr.Chis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
har provat både Crackade versionen + Den riktiga, samma problem.... startat om datorn osv... riktigt drygt, ser ingen info om det på sidan heller

edit:
Det är helt enkelt så att patchen kräver ny version av HB, balle..jag som tänkt levla upp en mage

Har också provat det mesta, fast då enbart med den "riktiga" verisionen. Men det är väll så att man får vänta och kolla lite på deras hemsida om det dyker upp något nytt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in