2008-05-06, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av temp0
För att kunna variera mellan klasserna man vill lira?

Bottande medför ju ett stort problem ur instans/raid synvinkel, ingen vill ha nån som inte kan spela sin klass ordentligt i ett raid eller en instans pug.
Jag börjar i allafall tröttna på folk som inte kan trappa i HC mgt, healers som inte healer tanken osv.

Klasser är inte ett dugg svårt att spela, du pratar om det som att det är rocket-science.
Jag hade aldrig spelat Mage innan, bottade upp denna, läste lite på mage forumet för taktiker. Ligger på 1800 rating, och kör dagligen heroics etc, och hamnar mycket högt på damage listorna.
Det är ett spel, det är bara att läsa på lite.
2008-05-06, 13:34
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteVanligDag
Klasser är inte ett dugg svårt att spela, du pratar om det som att det är rocket-science.
Jag hade aldrig spelat Mage innan, bottade upp denna, läste lite på mage forumet för taktiker. Ligger på 1800 rating, och kör dagligen heroics etc, och hamnar mycket högt på damage listorna.
Det är ett spel, det är bara att läsa på lite.

Ang. bottande och hurvida man är bra spelare eller inte tror jag har mycket med spelvana osv att göra.

E.g. har du spelat andra liknande spel, och även om du lirat upp en säg tank till 70 så kan du nog lira mage bra med en kort inlärningskurva då du gruppat med mages, du vet hur en tank håller aggro och hur threat genereras därför nukar du inte fullt ut och snor aggro osv.

Självklart så lär sig en person som även lirat liknande klasser i andra spel också snabbare då grund ideén är den samma mellan säg en Wizard i EQ och Mage i WoW. Dvs DPS och inte generera för mycket aggro.

Har man grindat en eller 2 characters upp till 70, så är det kort sagt lättare att spela en character vid högre lvl även om man inte grindat den.

Det ska jämföras med säg Ebay:ade konton vars ägare inte lirat en enda character när de införskaffar en Raidcharacter utan någon som helst spelvana eller skill.
2008-05-06, 14:03
Medlem
Stewie_griffins avatar
Ska dessutom sägas att man lär sig en hel del om sin klass när man bottar den. Det är inte så att man trycker på en knapp väntar några dagar och blir 70 för den som tror det.

Visst kan man mer om man spelat hela vägen. Skulle aldrig rekommendera någon som inte spelat en enda char innan att botta. Det är en lösning jag rekommenderar folk som spelat minst 2 chars till maxlevel eller liknande. Samt spelat en hel del där och är beredda att läsa lite guides istället för att levla manuellt.

Precis som IVD så har jag bottat en gubbe som jag också tog 1800 med, men den var rätt trist i övrigt så la ned

Min högst levlade warrior är level 34. Men har trots detta hoppat in och tankat raids på polares konton utan några som helst problem. Är man inte dum i huvet så är wow extremt lätt att lära sig, PVE lättare än PVP dock.
2008-05-06, 14:13
Medlem
Spelet är lätt, ja men kidsen kan visst inte lära sig spelet...suck
2008-05-06, 18:33
Medlem
Beffhoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteVanligDag
Frågan är vad gör du med alla dessa 70 gubbar? Jag bottade en mage fårn 0-70, skaffade allt som går o fixa för honor, epic flying mount. Ska köpa lite spellstrike pants, hood etc, enchants etc så man kan börja pumpa MGT Heroic och Raida Gruul etc. Men vad ska man med flera 70's till med skitgear?

Några gubbar har jag till att farma, en del har jag sålt/levlat åt polare. Förövrigt så raidar jag med en präst och en hunter i SSC.
2008-05-06, 18:42
Medlem
moshkas avatar
Bumpar min fråga igen, vet någon om blizzard disconnectar folk som är inne 24/7 ?
2008-05-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshka
Bumpar min fråga igen, vet någon om blizzard disconnectar folk som är inne 24/7 ?

När jag bottade min warlock bottade jag väldigt mycket ca 24 timmar om dygnet vissa dagar, blev oftas disconnectad nångång men ibland startar blizzard om serversaran mitt i natten kan förekomma (inte vanligt)
2008-05-07, 19:39
Medlem
Eastons avatar
Kan man bara köpa Glider genom Paypal?
2008-05-07, 19:51
Medlem
moshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
När jag bottade min warlock bottade jag väldigt mycket ca 24 timmar om dygnet vissa dagar, blev oftas disconnectad nångång men ibland startar blizzard om serversaran mitt i natten kan förekomma (inte vanligt)

Okej, då vet jag. Hur gick det med forumet igentligen ? Inte du som gjorde det dock men frågar iaf om någon vet hur det gick med det speciella bot forumet, fick st00r upp det igen eller ?
2008-05-07, 20:13
Medlem
Fettokisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshka
Okej, då vet jag. Hur gick det med forumet igentligen ? Inte du som gjorde det dock men frågar iaf om någon vet hur det gick med det speciella bot forumet, fick st00r upp det igen eller ?
Han slutade botta och orkade ej hålla igång sidan, möjligheten fanns för oss andra att ta över men ingen var särskillt sugen verkar det som. Så han la ner den.
2008-05-07, 20:38
Medlem
Knatteantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Kan man bara köpa Glider genom Paypal?

http://www.mmoglider.com/Subscribe.aspx
2008-05-07, 20:50
Medlem
nobles avatar
Precis skaffat mig detta + elite.

Har en grej som heter Pogue och allt verkar funka rätt bra i Tanaris, något jag ska tänka på innan jag sätter igång skiten för natten? Några nybörjartips? Har satt grejen till 1 minut, loggar den ut då efter en minut när någon är i närheten? "Båda factions"

Samt, vad ska jag använda mig av när jag vill typ botta AV sen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in