2008-01-08, 21:58
Medlem
dantisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huh?
Pirox? Har jag aldrig hört. Har du någon hemsida till boten?
http://www.piroxafkbot.de/
Tror jag att det är
2008-01-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Har stött på problem med ooberpriest custom class,
http://img209.imageshack.us/my.php?image=oobererrorrq6.jpg

Vad fasen är fel? Jag har gjort allt korrekt rätt enligt guiden. Har ni uppfattat mig korrekt rätt?

Med vänlig hälsning Karl-Ap3.

Känns som det har något med keys filen att göra, kan dock inte hjälpa dej men fråga i custom class forumet på mmoglider så pekar dom dej nog åt rätt håll
2008-01-08, 22:56
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaydeath
Känns som det har något med keys filen att göra, kan dock inte hjälpa dej men fråga i custom class forumet på mmoglider så pekar dom dej nog åt rätt håll

Jopp, frågade där också. Fick svar rätt omgående att det berodde på att jag inte körde senaste betan av glider. Nu funkar det kalas, prällen är på väg från 61-70.
2008-01-08, 23:24
Medlem
huh?s avatar
Användandet av Innerspace känns lite svagt. Jag får väl förklara lite hur det fungerar.

Innerspace från företaget Lavishsoft är i sig ingen bot utan ett program som man använder att köra spel i. Det kan jämföras med Windows och klarar inte av så mycket på egen hand. (Innerspace klarar även flera andra spel så som EQ) Däremot så finns det ett plugin (gratis, closed source) som heter isxwow. Detta plugin gör det möjligt att kommunicera med WoW från Innerspace. T.ex kommandon som Me.PctHP, Target.Distance, PetAttack.

Fram till ungefär ett år sedan så var den största boten "wowbot" och fungerar ungefär som Glider. Dvs man skapar lite waypoints mm. Numera har utvecklingen gått framåt wowbot är historia. [url=http://www.open-bot.net/]Openbot[url] är det som gäller numera. Openbot är gratis och open-source. Det använder inte waypoints utan istället så skapas en "mesh" vart du än går. (ett helvete att förklara utan bilder, jag ger upp)
Fördelen med detta är att boten aldrig går samma väg 2 ggr. Istället för att be boten gå till x,y,z som ligger 2 meter bort (Glider) så ber man den att hitta närmsta vägen till x,y,z som ligger 300 meter bort.

Om du ska levla upp en karaktär från lvl1 till 70 så måste du fortfarande bestämma var den ska Grinda och till vilken level. När du har konfigurerat klart Openbot kan du börja som lvl1 i Mulgore och sedan resa bort en dag eller två. När du kommer tillbaka har du en karaktär på lvl 25 i Stonetalon Mountains på jakt efter lvl70.

Openbot klarar mycket mer än Glider men kräver lite konfiguration innan allt fungerar. En tid som jag tycker är rolig och helt klart värd. Har man grunder i ett valfritt programmeringsspråk så är det inga problem att få igång allt.

Om du t.ex har försvarat Crossroads från Alliance så ska du kunna öppna Openbot och välja att du ska grinda/farma i Nagrand. Openbot går fram till FP i crossroads, flyger till Nagrand, hoppar upp på mounten och beger sig dit den ska... Folket som använder Innerspace ser ner på Glider-users

Ursäkta om inlägget är dåligt skrivet eller något annat.
Mvh huh?
2008-01-08, 23:28
Medlem
huh?s avatar
Postar hur en "routine" kan se ut, från Openbot Warlock.
Variablerna är egentligen det enda man behöver ändra.

2008-01-08, 23:29
Medlem
Fast det har väl varit rätt mycket fler bans på innerspace botar än glider det senate året, har för mig att man läst mer om det iallafall men är inte säker.
2008-01-08, 23:39
Medlem
huh?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaydeath
Fast det har väl varit rätt mycket fler bans på innerspace botar än glider det senate året, har för mig att man läst mer om det iallafall men är inte säker.

2 Banwaves detta året har jag för mig, den senaste var i juni/juli och berode på att Blizzard hade anti-fusk på server istället för hos klienten. Blizzard kunde upptäcka om en spelare vände på sig för fort
2008-01-09, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av huh?
Användandet av Innerspace känns lite svagt. Jag får väl förklara lite hur det fungerar.

Innerspace från företaget Lavishsoft är i sig ingen bot utan ett program som man använder att köra spel i. Det kan jämföras med Windows och klarar inte av så mycket på egen hand. (Innerspace klarar även flera andra spel så som EQ) Däremot så finns det ett plugin (gratis, closed source) som heter isxwow. Detta plugin gör det möjligt att kommunicera med WoW från Innerspace. T.ex kommandon som Me.PctHP, Target.Distance, PetAttack.

Fram till ungefär ett år sedan så var den största boten "wowbot" och fungerar ungefär som Glider. Dvs man skapar lite waypoints mm. Numera har utvecklingen gått framåt wowbot är historia. [url=http://www.open-bot.net/]Openbot[url] är det som gäller numera. Openbot är gratis och open-source. Det använder inte waypoints utan istället så skapas en "mesh" vart du än går. (ett helvete att förklara utan bilder, jag ger upp)
Fördelen med detta är att boten aldrig går samma väg 2 ggr. Istället för att be boten gå till x,y,z som ligger 2 meter bort (Glider) så ber man den att hitta närmsta vägen till x,y,z som ligger 300 meter bort.

Om du ska levla upp en karaktär från lvl1 till 70 så måste du fortfarande bestämma var den ska Grinda och till vilken level. När du har konfigurerat klart Openbot kan du börja som lvl1 i Mulgore och sedan resa bort en dag eller två. När du kommer tillbaka har du en karaktär på lvl 25 i Stonetalon Mountains på jakt efter lvl70.

Openbot klarar mycket mer än Glider men kräver lite konfiguration innan allt fungerar. En tid som jag tycker är rolig och helt klart värd. Har man grunder i ett valfritt programmeringsspråk så är det inga problem att få igång allt.

Om du t.ex har försvarat Crossroads från Alliance så ska du kunna öppna Openbot och välja att du ska grinda/farma i Nagrand. Openbot går fram till FP i crossroads, flyger till Nagrand, hoppar upp på mounten och beger sig dit den ska... Folket som använder Innerspace ser ner på Glider-users

Ursäkta om inlägget är dåligt skrivet eller något annat.
Mvh huh?
Är den säker? dvs inge virus eller keylogger i den
2008-01-09, 00:10
Medlem
huh?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boven.oa
Är den säker? dvs inge virus eller keylogger i den

Jag förstår att man är tveksam till okända saker, allt jag kan göra är att säga nej och posta länkar till mer info

irc.lavishsoft.com:6667 #isxwow #openbot #lavishschool
Eller
http://www.lavishsoft.com/forum/

Openbot och Innerspace är Inte en bot där man klickar "Start" 10 minuter efter man har laddat ner det. Blir inte arg på mig om ni inte har lite tålamod

Edit:
Innerspace kostar varje månad med inte Openbot.
Här kommer en länk som visar hur man sätter upp Openbot, tar bara med det nödvändigaste och är på hela 40 minuter. http://video.google.com/videoplay?docid=1520303973195360442
2008-01-09, 04:03
Medlem
HilluPillus avatar
Jag undrade just vart alla moraltanter var, men här kom en! Puss!

har du provat spela av efter elva på kvällen och före tre på dagen? bara massa äckliga boters.
2008-01-09, 08:39
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
har du provat spela av efter elva på kvällen och före tre på dagen? bara massa äckliga boters.

Nej det har jag aldrig provat! Vad tror du din nöt?

Innerspace/Openbot verkar ju onekligen intressant. Måste kika lite mer på det.
2008-01-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu

Haha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in