Användandet av Innerspace känns lite svagt. Jag får väl förklara lite hur det fungerar.
Innerspace från företaget
Lavishsoft är i sig ingen bot utan ett program som man använder att köra spel i. Det kan jämföras med Windows och klarar inte av så mycket på egen hand. (Innerspace klarar även flera andra spel så som EQ) Däremot så finns det ett plugin (gratis, closed source) som heter
isxwow. Detta plugin gör det möjligt att kommunicera med WoW från Innerspace. T.ex kommandon som Me.PctHP, Target.Distance, PetAttack.
Fram till ungefär ett år sedan så var den största boten "wowbot" och fungerar ungefär som Glider. Dvs man skapar lite waypoints mm. Numera har utvecklingen gått framåt wowbot är historia. [url=http://www.open-bot.net/]Openbot[url] är det som gäller numera. Openbot är gratis och open-source. Det använder inte waypoints utan istället så skapas en "mesh" vart du än går. (ett helvete att förklara utan bilder, jag ger upp)
Fördelen med detta är att boten aldrig går samma väg 2 ggr. Istället för att be boten gå till x,y,z som ligger 2 meter bort (Glider) så ber man den att hitta närmsta vägen till x,y,z som ligger 300 meter bort.
Om du ska levla upp en karaktär från lvl1 till 70 så måste du fortfarande bestämma var den ska Grinda och till vilken level. När du har konfigurerat klart Openbot kan du börja som lvl1 i Mulgore och sedan resa bort en dag eller två. När du kommer tillbaka har du en karaktär på lvl 25 i Stonetalon Mountains på jakt efter lvl70.
Openbot klarar mycket mer än Glider men kräver lite konfiguration innan allt fungerar. En tid som jag tycker är rolig och helt klart värd. Har man grunder i ett valfritt programmeringsspråk så är det inga problem att få igång allt.
Om du t.ex har försvarat Crossroads från Alliance så ska du kunna öppna Openbot och välja att du ska grinda/farma i Nagrand. Openbot går fram till FP i crossroads, flyger till Nagrand, hoppar upp på mounten och beger sig dit den ska... Folket som använder Innerspace ser ner på Glider-users
Ursäkta om inlägget är dåligt skrivet eller något annat.
Mvh huh?