Citat:
Ursprungligen postat av Bico
Om du anser att det är mer allvar i wow än i verkliga livet som OS så tycker jag du ska ta en funderare på dina prioriteringar.
Jo jag har jätte gärna diskussioner med vettigt folk och har aboslut inte kallat dig en moraltant.
Blizzard gör saker för att förebygga bottning, visst men inte tillräckligt.
Ta en snabb beräkning på vad dom drar in i månaden och sen hur många dom bannar varje dag (Kolla på MMOglider.com's ban/suspension sida för att få en liten överblick).
Helt otroligt vilka dåliga prioriteringar dom har.. Elller håller du inte med om det? Dom har resurserna att fixa bort alla bottar men vill inte lägga pengar på det.
Du kanske har rätt, men jag själv spelar främst wow för att det ska va kul, och jag tycker inte att det ska vara nödvändigt att behöva göra saker som bryter mot reglerna för att ha kul. Om alla spelade som man skulle så tror jag att det skulle bli roligare.
Att det inte är tillåtet att sälja acc osv handlar antagligen mest om att blizzard ska kunna tjäna så mycket pengar som möjligt, men det fungerar även så att man ska lära sig sin klass före man börjar raida osv. Hur många gånger har man inte varit med om att man invitar en tex warrior till guilden som tank, bra gear från högre raider där det krävs mycket skills för att kunna fixa och antar att han vet vad han gör. Men sen visar det sig att han inte har någon aning om hur han gör då han köpt accet.
Det är ett exempel vad som händer när man inte går den väg det är tänkt.
Bottar man till sig alla pvp epics så har man ju inte lärt sig pvpa...