2008-02-18, 20:00
Bannlyst
Hur mycket säljer ni på AH? När jag började botta så lade jag alltid upp gröna items på AH. Men efter ett tag så orkade jag inte längre och har kört "sell on green".

Men jag har ofta ont om guld till min käraktär vid låg level (ont om guld till bra gear). Hur gör ni?
2008-02-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bico
Jo som sagts otaliga gånger innan, fan va kul det är att farma honour i veckor för att ens kunna ha en chans i arena.
Yay

Jag håller med dig om det där med arena, det suger när du möter teams med spelarna med s3 gear även du har låg rating i arena, man fick dansa till döds varje gång. Går ej att klättra upp på rating. Men när man möter teams med samma gear då det blir rättvist och roligare såklart.

Alla har olika playstyle men det är skönt att slö-pvpa i AV och ganka newbies ibland.
2008-02-18, 20:16
Medlem
Fettokisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven Orvar
Hur mycket säljer ni på AH? När jag började botta så lade jag alltid upp gröna items på AH. Men efter ett tag så orkade jag inte längre och har kört "sell on green".

Men jag har ofta ont om guld till min käraktär vid låg level (ont om guld till bra gear). Hur gör ni?
Det enda jag säljer på AH är blåa items och leather, filtrerar bort det mesta förutom sånt som säljer för 1g+ /st till vendor. Som gråa vapen och diverse stacks av skit.
2008-02-18, 20:22
Medlem
C.A.Tls avatar
Tänkte fråga hur många gånger man blir tempbannad innan man blir permbannad för BGbottning? En kille sa till mig att man först blir bannad 3 timmar, sedan 24, sedan 1 vecka och sedan är det permbann, nån som vet om det stämmer?
2008-02-18, 20:23
Medlem
Stewie_griffins avatar
Man har en chans i arena.. inte på 2k men 1700-1800 är inga problem med full gladiator+vindicator. Dock beror det på klass också... blir man aldrig focused så kan man ju köra i PVE gear lika gärna. Det är när man måste ta skada som 400resi+ känns mer regel än undantag för att vinna.

Naturligtvis kommer någon att svara med "jag har knappt nån PVP-gear och klarar lätt att ligga på 2100". Skill + rätt klass + rätt gear utan resi + rätt setup + bra medspelare gör att det mesta går.
2008-02-18, 20:24
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Tänkte fråga hur många gånger man blir tempbannad innan man blir permbannad för BGbottning? En kille sa till mig att man först blir bannad 3 timmar, sedan 24, sedan 1 vecka och sedan är det permbann, nån som vet om det stämmer?

Tror det är 3+24+72+perm
2008-02-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Man har en chans i arena.. inte på 2k men 1700-1800 är inga problem med full gladiator+vindicator. Dock beror det på klass också... blir man aldrig focused så kan man ju köra i PVE gear lika gärna. Det är när man måste ta skada som 400resi+ känns mer regel än undantag för att vinna.

Naturligtvis kommer någon att svara med "jag har knappt nån PVP-gear och klarar lätt att ligga på 2100". Skill + rätt klass + rätt gear utan resi + rätt setup + bra medspelare gör att det mesta går.

Jo precis men som generellt så behöver du ju stor del pvp gear för att inte bli tokägd i 2vs2 iaf.
Eftersom Blizzard har gjort det så enkelt att fixa epics genom att botta av är det inte konstigt att många bottar det. Av är ju ruskigt tråkigt att lira manuellt med.

Jag brukar fixa enchanting på bottarna, guld värt på senare nivåer. Brukar klarar mig på de gröna jag hittar och DE dessa för att skilla upp. Underbart med 275 på 70 så man kan DE allt!
2008-02-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Tror det är 3+24+72+perm

Har även sett folk som hävdad att dom fått flera 3h i rad. Vet inte om detta är sant dock
2008-02-18, 20:50
Medlem
bloggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bico
Jo det kan jag.
Dom skapar spelet och utvecklar det som dom gör. Dom vill tjäna mycket pengar och satsar inte pengar på att fånga bottare.
Deras spel är så tidskrävande samtidigt som det är underbart bra. Folk lockas av att slippa göra det tråkiga och bara göra det roliga.
Det käre blogger är varför jag spelar, för att ha roligt. Just nu är roligt det enda jag har med wow

Det är precis samma sak som om jag skulle ställa upp i OS, proppa mig full av kemikalier som på konstgjord väg gör mig bäst. Sen komma med argumentet, "Jamen jag gör det bara för att jag tycker att det är kul, ni kan ju också göra det! "
2008-02-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Aa, det är ju såå svårt att fixa guld

Tog mig totalt 26 timmars speltid att fixa epic flying mount till min rogue, visst kunde det gått fortare med bots, men jag betalar för WoW för att lira, inte för att sätta igång en autopilot som kör åt mig.

Rätt tragiskt att denna tråd ens existerar och att ni är så pass många som gör det, spelet är ju gjort för att man ska lira tillsammans och ha kul tillsammans, men det verkar ni ha missat

Har spelat sedan launch, kört flertalet klasser 1-70 manuellt, men allt kommer till en viss gräns. Jag tycker helt enkelt det är skittråkigt att göra alla gamla quests och skit om och om igen, jag har redan gjort dom för många gånger.
Visst jag har skitkul ihop med andra när jag kör pvp, men inte på lvl 20.
2008-02-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blogger
Det är precis samma sak som om jag skulle ställa upp i OS, proppa mig full av kemikalier som på konstgjord väg gör mig bäst. Sen komma med argumentet, "Jamen jag gör det bara för att jag tycker att det är kul, ni kan ju också göra det! "

Rätt stor skillnad på OS och wow va?
2008-02-18, 21:21
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Aa, det är ju såå svårt att fixa guld

Tog mig totalt 26 timmars speltid att fixa epic flying mount till min rogue, visst kunde det gått fortare med bots, men jag betalar för WoW för att lira, inte för att sätta igång en autopilot som kör åt mig.

Rätt tragiskt att denna tråd ens existerar och att ni är så pass många som gör det, spelet är ju gjort för att man ska lira tillsammans och ha kul tillsammans, men det verkar ni ha missat

Nej din pajas, det är inte svårt, det är bara tidskrävande.
Jag har inte missat att man ska spela tillsammans för att det är roligt.. Jag raidar, lirar heroics etc med mina vänner på kvällen. Men att farma saker i otaliga dygn gillar jag inte, så jag väljer bort det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in