2011-12-28, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofss0n
Tänkte beställa från http://www.cyberphoto.se och undrar om det finns en möjlighet att få produkten innan nyår?

Bättre att fråga Cyberphoto kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Känner att det kan vara läge att avrapportera det kameraäventyr som började veckorna innan jul.

Jag köpte en Panasonic GF2 och helvete vad nöjd jag är! Otroligt smidig kamera. Mycket av inställningarna görs via skärmen och den "Quick-menu" som finns där är guld värd! Där kan man liksom själv plocka in de funktioner man mest använder, jag har autofokus/manuell-fokus, vitbalans, ISO och den där exponeringskompensationen där. Kameran presterar bra i de tämligen mörka innomhusbilder som julhelgen bjudit. Med vitbalansen fixar man vitt trots att rummet vimlar av glödljus. Det enda som inte är super... ISO på 2000 och där över är rätt oanvändbart. Det ger brusiga och kassa bilder. Men på 1000 och nedåt är det toppen.

Att blixten är ställbar så man kan rikta den i tak eller nedåt är suveränt. Det går att vinkla den till och med en bit bakåt och det ger riktigt bra bilder utan att döda julstämningen.
Kameran ligger fint i handen och det är inte svårt att ta skarpa bilder trots exponeringar runt 1/25 s (förutsatt att motivet sitter still förstås... paketgalna ungar är kanske inte det optimala för långa exponeringstider)

Hur som, jag känner att detta var ett bra köp och det blir helt klart en zoomglugg med vad det lider. Kikar på Panasonic AF 45-200/4,0-5,6 G Vario OIS http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=363275 kostar 2600:- och känns som ett bra köp, bidstabilisator på zoom är väl inte helt fel...

FAN VAD KUL ATT HÖRA! Jo den optiken är jättebra för din del
Citera
2011-12-28, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puppetm
Bättre att fråga Cyberphoto kanske?
Hade tänkt det, men dom har nog inte öppet nu.
Får nog kliva upp tidigt imorgon och slå en signal till dom.
Och objektivet följer väl med om jag köper denna http://www.cyberphoto.se/info.php?article=DMC-G2svartd ?
Senast redigerad av Olofss0n 2011-12-28 kl. 01:41.
Citera
2011-12-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofss0n
Hade tänkt det, men dom har nog inte öppet nu.
Får nog kliva upp tidigt imorgon och slå en signal till dom.
Och objektivet följer väl med om jag köper denna http://www.cyberphoto.se/info.php?article=DMC-G2svartd ?

"Panasonic Lumix DMC-G2 svart hus

REA! Har varit uppackad men i bra skick!
"

Förlåt, men när det kommer till något så enkelt som att läsa så vet jag inte ens om jag kommer läsa texten till dig och svara på den frågan.
Citera
2011-12-28, 01:51
Medlem
En kompakt systemkamera är ett bra alternativ faktiskt, kolla igenom stora tråden där har du en hel del bra inlägg
Citera
2011-12-28, 02:05
Medlem
libbens avatar
Canon 550D röstar jag på. Beggad och med någon glugg kanske.

Checka www.fotosidan.se eller www.blocket.se
Citera
2011-12-28, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puppetm
"Panasonic Lumix DMC-G2 svart hus

REA! Har varit uppackad men i bra skick!
"

Förlåt, men när det kommer till något så enkelt som att läsa så vet jag inte ens om jag kommer läsa texten till dig och svara på den frågan.
Förlåt att jag är så dum då
Citera
2011-12-28, 02:36
Medlem
Sirmesss avatar
Hittade ett bra inlägg från Puppetm, som kan va bra att ta en titt på innan du gör nått val.

https://www.flashback.org/sp34474561

Mvh
Citera
2011-12-28, 06:41
Medlem
Det blev en Olympus E-PL1 14-42, nån med erfarenhet som kan kommentera om den är duglig?
Citera
2011-12-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulijano
Det blev en Olympus E-PL1 14-42, nån med erfarenhet som kan kommentera om den är duglig?

Jag skulle tyvärr säga att jag skulle inte rekomendera E-PL1, vi säljer den asbilligt på jobb och inte ofta jag säljer den pga. flera anledningar.
1. Gammal optik följer med som gör den omöjlig att filma med, när du filmar så hör du autofokusen jobba.
2. Bildkvaliteten vid högre ISO är inte så jättebra då brusåtergivningen inte är bra.
3. Större och klumpigare än t.ex. Pana GF2
Citera
2011-12-28, 22:55
Medlem
Sommargays avatar
urk, lämna tillbaka olympusen och köp en nikon d3100 och nåt objektiv för pengarna som blir över
Citera
2011-12-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
urk, lämna tillbaka olympusen och köp en nikon d3100 och nåt objektiv för pengarna som blir över

Varför ska han ha en likadan kamera som han köpte?

Pana GF2 är ett bättre val
Citera
2011-12-29, 02:51
Medlem
Fråga: kan man byta linser mellan olympus 4:3 kameror och panasonics diton?
Vilken glugg rekommenderas till GF2:an? pannkaksobjektivet eller zoomobjektivet?
Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in